Toon posts:

Master Slave Power Surge Protector

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs hoorde ik van Syzzer dat hij een Master Slave Power Surge Protector had voor zijn computer. Dit is een stekkerdoos die automatisch de andere sockets uitschakelt wanneer het apparaat op de hoofd-socket wordt uitgeschakeld. Wanneer de aangesloten pc uitgeschakeld wordt, zullen dan ook gelijk de boxen en monitor geen stroom meer hebben.

Nu heb ik even gezocht, maar het enige model dat ik kan vinden is van Sweex, deze heeft geen variabel schakelvermogen.

Zijn er hier mensen die weten of er van andere merken ook zulke stekkerdozen zijn met instelbaar schakelvermorgen en hoe die heten?

Bij voorbaat dank :)

[edit: ik zie nu in de handleiding staan:
Aan zijkant van de Surge Protector bevindt zich een potmeter, die ingesteld kan worden tussen 8 Watt ~ 70 Watt. De waarde is afhankelijk van
de belasting van de “Master” contactdoos. Als de waarde te laag ligt kan de Surge Protector de “Slave”contactdozen aan/uit schakelen. Als de
potmeter correct is ingesteld, zullen de apparaten die aangesloten zijn op de “Slave”contactdozen uitschakelen nadat het apparaat dat is
aangesloten op de “Master” contactdoos wordt uitgeschakeld
Ik zie nu dus dat de Sweex ook variabel ingesteld kan worden. Da's heel mooi. Toch ben ik benieuwd of er nog andere fabrikanten van soortgelijke producten zijn.]

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:28 ]

Verwijderd

bij de gamma heb ik er 1 gekocht voor 12 pleuro, maar zat geen instelbaar variabel op volgens mij :)

• Owen Reece
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 15:50
Ik gebruik stekkerdozen van Trust. Type Power Master 520. Deze heeft een master socket en vijf slave sockets. Deze heeft een instelbaar schakelvermogen zodat je op de master een apparaat kunt aansluiten (bijvoorbeeld een monitor) die als hij in de standby stand gaat de aparatuur op de slave sockets uitschakeld. Er zit ook een RFI filter en power peak protection op. Deze heeft maar een paar Euro gekost.

http://www.trust.com/prod...WER-PROTECTION&classics=1

:*)