Toon posts:

Games willen niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een vervelend probleem:
Ik heb hier een spel liggen, genaamd Castle Strike (CS). Het is een leuk spel. Ik heb het al eens eerder gespeeld op deze pc, en ik wilde het weer spelen, dus ik doe de CD-ROM erin en het instalatie programma (Instalshield Wizzard) gaat zich voorbereiden. Na iets van 30 seconden, loopt hij vast en als ik hem wil afsluiten geeft hij een foutmelding:
"An error (-5006 : 0x80070015) has occurred while running the setup.

Details:
Error Code: -5006 : 0x80070015
Error Information:
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1281)
PAPP:Castle Strike
PVENDOR:DATA BECKER (http://www.databecker.de)
PGUID:22CA391A-0589-403F-98AF-8030513E7C3A
$7.1.100.1248
@Windows XP Service Pack 2 (2600) IE 6.0.2900.2180"

Nou, jammer dacht ik. Dus ik haal de CD eruit, stop hem er weer in. Hele proces herhaald zich (inc. fout). Ik laat het maar ff doen, want ik heb ff geen zin in stress.
Komt een vriend langs, en die heeft GTA: San Andreas meegenomen (DVD versie). Wij willen het gaan instaleren, maar op ongeveer 45% zegt hij dat hij een bestand kan kopieëren, maar zegt niet waarom. Nog een keer proberen, maar hellaas, ook deze doet het niet.
Mijn CD-ROM speler is van het merk Lite On. Verder zit er in de pc:
40GB harde schijf (26GB over)
256MB ram
AMD Althon XP 1800+
Nvidia GeForce 4 MX

Ik hoop dat jullie mij begrijpen en hopelijk ook kunnen helpen, want dit is nogal irritant _/-\o_

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:57

DropjesLover

Dit dus ->

dit probleem heb ik ook eens gehad bij PoP WW...
het bleek dat ik mijn temp-folder leeg moest maken (verder had ik meer als genoeg ruimte op alle schijven). dit doe je: start -> run -> %temp% intikken... dan gewoon in de weergegeven folder alles weggooien (ook uit de prullenbak)...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik alles uit die map weggooien?
Zijn nogal veel bestanden, en ik vind het niet zo leuk als de pc naar de knoppe is (alhoewel, dan moeten we wel een nieuwe/schijf formateren)

Verwijderd

Ja, alles mag weg, het zijn tenslotte allemaal temporary (tijdelijke) bestanden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke gedaan, nu nog ff wachten.
Was ook wel nodig denk ik, want het waren 2030 bestanden (!)
Hij wil het bestand: "~DFD46C.tmp" niet verwijderen.
De rest is allemaal weg.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:32 ]

Verwijderd

Oei, gebruik je programma's als hitman pro? Het slecht/niet onderhouden van je pc brengt een hele hoop problemen met zich mee, inclusief deze.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, Hitman Pro staat erop.
Maar zoals ik al zei is deze pc niet van mijzelf, maar van het hele gezin. Dus ik ga niet al teveel klooien, want dan krijg ik me pa op me dak. (als hij niks merkt is het goed :P )

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:57

DropjesLover

Dit dus ->

t maakt echt niet uit (is eigg beter zelfs), aangezien het allemaal temporary files zijn -> tijdelijk dus

alles mag weg, en waar ie zegt dat t bestand in gebruik is zou k ff kijken wat t is (antivirus/adaware enz..)

post t ff als t heeft geholpen ;)
Door: lennartje
Waar kan ik dan zien wat het is?
Want ik weet echt helemaal niks hiervan.
Zal ff kijken of hij het nu wel al doet.
k bedoelde dat je de folder dan ff met zoiets als hitman pro en een antivirus proggie moet laten checken...
k heb ook zo'n pa waarvan k niet mag klooien (alleen ging t bij mij op zijn pc altijd fout) -> restorepoint en backups maken helpen altijd!!!!

[ Voor 46% gewijzigd door DropjesLover op 28-08-2005 12:44 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
Niet geholpen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:39:
Niet geholpen :(
Dan hebben we al één mogelijkheid uitgesloten ;) Volgende mogelijkheid: brakke cd/dvd lezer of krasjes op cd. Werken andere dvd's/cd's nog wel goed?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
Ik denk dat je geheugen niet helemaal lekker meer werkt.
Download en draai eens een uurtje Memtest86...

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:43:
[...]

Dan hebben we al één mogelijkheid uitgesloten ;) Volgende mogelijkheid: brakke cd/dvd lezer of krasjes op cd. Werken andere dvd's/cd's nog wel goed?
Of probeer zelf de hele cd/dvd te copieren naar de hardeschijf, als hij dat wel wil doen ligt het dus niet aan de cd/dvd of je speler.

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet allemaal diskettes in me pc stoppen :?
Snap er niks van.
Heb memtest 3.2

Verwijderd

Topicstarter
Haranaka schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:47:
[...]

Of probeer zelf de hele cd/dvd te copieren naar de hardeschijf, als hij dat wel wil doen ligt het dus niet aan de cd/dvd of je speler.
Doe ik nu
Duurt nog een half uur :S
Fout:
"Kan data1 niet kopieëren. Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:53 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hierboven niet alles helemaal goed doorgelezen, maar ik wil toch even het volgende zeggen:

Heb je memtest al gedraaid? Het niet kunnen installeren van games e.d. ligt vaak aan kapot geheugen. Hier heb ik zelf ook ervaring mee...

Verder kan het, zoals al gezegd is, aan spyware liggen. Hitman pro o.i.d. draaien is een mogelijke oplossing voor dit probleem.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:48:
Ik moet allemaal diskettes in me pc stoppen :?
Snap er niks van.
Heb memtest 3.2
Ik snap die memtest niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

Doe ik nu
Duurt nog een half uur :S
Fout:
"Kan data1 niet kopieëren. Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"
Ik denk dat de fout al gevonden is.. Brakke dvd en dvdlezer die niet over die fout heen wil lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een CD-ROM hoor. Maar daarvoor geld hetzelfde neem ik aan?

Verwijderd

Probeer eens de lens van dat CD-ROM station schoon te maken met behulp van zo'n schoonmaak CD (met borsteltjes op de onderkant)

Daarna nogmaals proberen de hele CD te kopieeren, als ie dan nog zegt CRC error ben je toe aan een nieuwe CD / DVD drive

Een wat n00b vriendelijkere Memtest vind je http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp, maar ik denk niet dat het aan je geheugen ligt, eerder aan een brakke CD-ROM station

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als alles nieuw moet, dan ga ik wel zeuren om een nieuwe pc, want de hele pc is opzich wel brak. Bij games reset hij zichzelf enzo, dus dat is wat minder. Maar niet voor deze topic bestemd.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 23:48
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:20:
Als alles nieuw moet, dan ga ik wel zeuren om een nieuwe pc, want de hele pc is opzich wel brak. Bij games reset hij zichzelf enzo, dus dat is wat minder. Maar niet voor deze topic bestemd.
Dus zelfs al zou je het geinstalleerd krijgen dan werkt het alsnog niet? :)

"Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)" ligt overigens inderdaad aan de drive of de media. Dus leen eens een cd/dvd-drive van iemand anders en gebruik die eens bij een installatie. Of probeer de cd eens te rippen naar een image en via deamon-tools als virtuele schijf te draaien.

• suizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 21:10
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:59:
Het is een CD-ROM hoor. Maar daarvoor geld hetzelfde neem ik aan?
Tja dan vind ik het niet gek dat hij de DVD niet wil lezen :X

ik denk dat je als laatste poging nog een clean-cd kan proberen om de lens schoon te maken. Als dat niet werkt een nieuwe kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door suizer op 28-08-2005 17:33 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/img/2003/07/value_guide/liteon_combo.jpg

Lijkt je DVD/CD Rom speler hier een beetje op (er kunnen wat verschillen zijn qua knopjes)? Dan moet ik je denk ik teleurstellen, zoals ik ook in je vorige topic heb gezegt. Maakt de speler een soort sissende geluidjes vlak voordat de fout in beeld komt?

Mezelf quoten uit het vorige topic:
Nee, dat wat hierboven staat, slaat alweer nergens op. Audio/Video hardwareacceleratie heeft niets te maken met het wel of niet installeren van een stukje software. Wat voor merk CD/DVD speler heb je eigenlijk? Niet om te gaan flamen, maar ik heb niet al te beste ervaringen met Lite-On: in het begin doen ze het goed, maar na een jaar lezen ze niets meer. Vandaar dat ze ook altijd goed uit de tests komen.

Verwijderd

Het is toch niet zo raar dat een CD-ROM geen DVD's leest? :X

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Heb dit probleem 2x gehad op vorige pc. Oorzaak/oplossing lag toen in een dvd-drive die niet met nieuwe schijfjes overweg leek te kunnen, kreeg toen dat 'cyclische redundantie' verhaal ook. Nieuwe drive, en foetsie probleem. Drive was niet stuk, want zelfgebrande schijfjes hadden geen problemen, kopieeren ervan ging ook goed, maar vaak was er bij dvd's of beveiligde gamecd's dit verschijnsel. Vast wel ergens een afdankertje liggen of een dvdr-station dat je even kunt lenen?

[ Voor 38% gewijzigd door tweaktubbie op 29-08-2005 15:41 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1