Beste mede-tweakers,
Ik vond mijn PC altijd erg traag opstarten, dus dacht ik "Laat ik gewoon een snelle hdd nemen, dan word mijn pc ook snel".
Dus sinds een jaar heb ik een Western Digital schijf:
Een vriend van me zei dat het aan Norton kon liggen, dus ik heb norton er weer afgehaald, en Trend Micro PC-Cillin geinstalleerd. Dit mocht niet baten.
Een andere vriend vertelde me dat je met Nero Burning Rom ook het een en ander kon zien. Na installatie van Nero heb ik Nero mijn schijfsnelheden laten controleren. Het volgende kwam eruit:

C:\ = WD Raptor (schijf met windows, TM PC-Cilling en drivers)
D:\ = WD 80GB S-ata (schijf met geinstalleerde programma`s)
F:\ = Maxtor 160GB Ata (dataschijf)
Mijn overige specs:
Amd 64 3500+
Asus A8n Sli Deluxe
4x 512mb Twinmos PC2700
Nec dvd brander
2x XFX Gf 6600GT (Sli)
Coolermaster Real Power 450 Watt
Ligt het aan mijn WD hardeschijf ? zoja, is dit op te lossen of moet ik contact opnemen met de zaak waar ik hem gekocht heb over RMA ?
Of ligt het aan andere delen van mijn systeem ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Alvast bedankt,
Vincent
EDIT:
Western Digital Data LifeGuard Diagnostics geeft aan dat de SMART status goed is
Ik vond mijn PC altijd erg traag opstarten, dus dacht ik "Laat ik gewoon een snelle hdd nemen, dan word mijn pc ook snel".
Dus sinds een jaar heb ik een Western Digital schijf:
In het begin starte mijn pc op als de brandweer, maar hij werd steeds trager. Ik heb hem daarom een maand geleden geformateerd. Toen op de schijf alleen windows stond was hij lekker snel, maar zodra ik de hoognodige programma`s ging installeren (Norton 2004 drivers van viedeokaarten, etc.) werd hij ineens weer erg langzaam langzaam (opstarten duurt zeker 2 a 3 minuten).Model: Raptor
Capaciteit: 36 GB
Rotatiesnelheid: 10.000 rpm
Buffer: 8 MB
Lees zoektijd: 4,5 ms
Schrijf zoektijd: 5,9 ms
Track-to-Track zoektijd: 0,7 ms
Full stroke zoektijd: 10,2 ms
Gemiddelde zoektijd: 5,2 ms
Gemiddelde toegangstijd: 2,99 ms
Interface: ESATA
Uitvoering: OEM
Een vriend van me zei dat het aan Norton kon liggen, dus ik heb norton er weer afgehaald, en Trend Micro PC-Cillin geinstalleerd. Dit mocht niet baten.
Een andere vriend vertelde me dat je met Nero Burning Rom ook het een en ander kon zien. Na installatie van Nero heb ik Nero mijn schijfsnelheden laten controleren. Het volgende kwam eruit:
C:\ = WD Raptor (schijf met windows, TM PC-Cilling en drivers)
D:\ = WD 80GB S-ata (schijf met geinstalleerde programma`s)
F:\ = Maxtor 160GB Ata (dataschijf)
Mijn overige specs:
Amd 64 3500+
Asus A8n Sli Deluxe
4x 512mb Twinmos PC2700
Nec dvd brander
2x XFX Gf 6600GT (Sli)
Coolermaster Real Power 450 Watt
Ligt het aan mijn WD hardeschijf ? zoja, is dit op te lossen of moet ik contact opnemen met de zaak waar ik hem gekocht heb over RMA ?
Of ligt het aan andere delen van mijn systeem ?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
Alvast bedankt,
Vincent
EDIT:
Western Digital Data LifeGuard Diagnostics geeft aan dat de SMART status goed is
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:02 ]