Toon posts:

JAVA en RAM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dus volgend jaar voor school in jave meoten programmeren

nu benk een nieuwe comp aant samenstellen voor volgend jaar op kot, maar nu vraag ik me af hoeveel RAM ik zou nodig hebben om makkelijk in java te programmeren? (zal de intensiefste bezigheid van de comp daar zijn buiten css te draaien)

dus ofwel 1gig ofwel 2gig (die 1 gig zou dan in 1*1024 zodat ik nog kan upgraden zijn)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:15

ripexx

bibs

Nou voor het proggrammeren en draaien van Java applicaties heb je echt geen gig aan RAM nodig. Een Java IDE gebruikt ook niet zoveel RAM dus 1 gig is al overkill laat staan 2. ;)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
ah nice, khad van studenten die nu de richting gedaan hebben die ik zal doen gehoord dat ze te weinig ram hadden (2*512), zal dus wel een andere bottleneck geweest zijn

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Het zal aan de programma's liggen, als je veel grote programma's tegelijk draait en wilt dat alles soepel draait dan kan je beste zekerheid nemen dus voor 2 gig gaan. Dan kan photoshop tenminste ook nog soepel draaien als je een paar instanties van je programma hebt draaien naast je ide etc :P

Het ligt er maar net aan hoeveel je er voor over hebt.

Je kunt ook eerst 1`gig nemen en later uitbreiden wanneer het tegenvalt.

JayGTeam (213177)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op het moment dat je in Java programma's schrijft die 2GB aan geheugen nodig hebben ben je hoegenaamd verkeerd bezig. ;)