Toon posts:

geen computers in het netwerk voor laptop, wel voor desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein probleempje.
Ik heb gisteren een router (LAN en WLAN) gekocht, en ben deze vandaag aan het installeren.
In mijn netwerk gebruik ik een gewone desktop, die via een netwerkkabel is aangesloten op de router en een laptop die draadloos verbinding maakt met de router.
Het is al goed gelukt om ze allebij op internet te krijgen, maar ik heb een probleem met het delen van mijn bestanden en mijn printer (die aangesloten is op de desktop).

Vanuit de desktop is er helemaal geen probleem, deze ziet zijn eigen gedeelde mappen, zijn eigen gedeelde printer, EN de gedeelde mappen van de laptop. Ook als ik hier zoek naar andere computers in het netwerk, krijg ik de desktop en de laptop te zien.
MAAR er is een probleem bij de laptop. Bij de laptop zie ik enkel de gedeelde mappen van de laptop, en niet deze van de desktop, en ook niet de printer. Als ik handmatig een netwerklocatie probeer toe te voegen (in mijn geval \\THAENS\SharedDocs) zegt ie dat het path niet bestaat. Ook als ik naar andere computers in dit netwerk probeer te zoeken, krijg ik de foutmelding: Mshome is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met .... Path niet toegankelijk..

Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan oplossen?

Greetz

Spippo

Verwijderd

Topicstarter
OK,

Ik heb dus al gevonden dat het wel werkt, als ik mijn sygate personal firewall ook uitzet op de desktop.
Maar nu zou ik deze toch graag willen houden. Is er een mogelijkheid om deze firewall zo aan te passen dat ik wel toegang krijg tot het netwerk vanuit de laptop?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zal iets van poort 137-139 en wat was die andere ook al weer 445 ? openzetten.

zoek maar even naar die poorten die zijn waarchijnlijk geblokkeerd
zorg wel dat je een goeie regel maakt die alleen van jouw pc's verkeer acepteerd

Iperf

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Waarom draai je nog een softwarematige firewall (voor inkomend verkeer) als er al een router tussen jou en het internet instaat?

If I can't fix it, it ain't broken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Borizz schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:20:
Waarom draai je nog een softwarematige firewall (voor inkomend verkeer) als er al een router tussen jou en het internet instaat?
je zegt het zelf al .. voor uitgaand verkeer mayby ????
ik vind het een must have voor elke machine

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 29-08-2005 13:01 ]

Iperf