Toon posts:

[Win32/Delphi] Paper type van printer opvragen/instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat ik niet een lijst van de beschikbare papier type's van mijn printer kan opvragen en kan instellen.

Het gaat hierbij niet om A4, A5, envelop, enz.... maar om de waarde's: normaal, briefpapier, transparant, ruw, enz..... (Dus de papier type's die aan printerlade's zijn gekoppeld).

Nou dacht ik dus dat het met de API: DeviceCapabilities het te kunnen doen maar die is juist voor die andere waardes als A4, A5.

Ik heb ook gekeken naar de EnumPrinters API maar ook daar zie ik er nergens wat over vermeld staan.

Is dit echt specifiek voor een bepaalde printer of bestaat er toch een API voor om die gegevens op te vragen / in te stellen.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:12
Je kunt niet bij elke printer dat soort benamingen aan laden geven, dus ik denk dat het echt driver-specifiek is ja.

Afbeeldingslocatie: http://martin.vrijbuiters.com/printerdriver.gif

Kijk naar het verschil in opties in de drivers.

[ Voor 35% gewijzigd door Pino op 28-08-2005 12:29 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is het dan alleen mogelijk om via eigen code een bepaalde lade aan te geven en is het niet mogelijk om aan te geven dat het briefpapier is.

Maar ik moet morgen even kijken of dat ook zal werken, want de printer mag niet automatisch de volgende lade pakken en d.m.v. het papier type aan te geven gaat de printer niet door met een andere lade als de ene leeg raakt.

edit:
Misschien zit ik wel helemaal verkeerd te denken, wordt altijd een papierlade aangestuurd i.p.v. een bepaald papier type te selecteren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 15:51 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 11:12
Automatisch de volgende lade pakken ligt aan de instellingen van je printer. Ik zou inderdaad eens kijken of je kunt zien welke laden je kunt selecteren, dan kun je daar zelf benamingen aan hangen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 18:57

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Een goed begin is deze page:

http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/Printing/

Er wordt daar onder andere verwezen naar usenet post van Peter Below, hij is (of was) van TeamB(orland):

daarnaast is er nog wat info van Xavier Pacheco's (ook TeamB)

Cogito Ergo Credo

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:25

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Als je DC_BINNAMES opgeeft als parameter in de aanroep van DeviceCapabilities krijg je een lijstje met namen van de verschillende lades. Dat is toch wat je zoekt, of begrijp ik je nou verkeerd? Als ik je TS goed begrijp heb je wel naar DeviceCapabilities gekeken, maar dan vooral naar DC_PAPERS/DC_PAPERNAMES (en die wil je idd niet hebben).
Een lade heet dus een bin en de benamingen van de laden zijn wel degelijk op te vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze code's kende ik. Maar in eerste instantie wilde ik het dus via die verschillende papier type's doen (briefpapier, normaal, ruw, enz.... dus niet verwarren met a4, a5, enz...)

Maar het werkt gewoon wel goed via de BIN selectie en misschien wordt het wel altijd op deze manier gedaan in alle software paketten.

In ieder geval bedankt.
Pagina: 1