Sinds afgelopen donderdag is mijn downloadsnelheid van mijn Fast ADSL account gekeldert naar een luttele 15 kB/s (als ik geluk heb), daarvoor haalde ik makkelijk 600+ kB/s, de upload is wel goed, maar mijn ping is behoorlijk instabiel en ik heb ook behoorlijk wat packetloss in ut2004. De Planet helpdesk weigert mij te helpen aangezien ik een niet bij hun gekocht modem gebruik (een linksys BEFDSR41W). Ik heb thuis al alles geprobeerd waar het volgens mij aan zou kunnen liggen:
- modem opnieuw ingesteld
- meerdere computers direct op het modem aangesloten
- kabels vervangen (netwerkkabels + telefoonkabel)
- splitter ertussenuit gehaald
- geleend modem geprobeerd
dit alles mocht niet baten, als ik naar de status kijk in mijn modem, lijkt het allemaal in orde:
Link Status: Up
Upstream Speed: 928 kbps
Downstream Speed: 7584 kbps
Ik dus planet bellen, uitgelegd dat mijn speedtouch dood is en ik alles al geprobeerd had, werd mij verteld dat ze me alleen zouden helpen als ik een officieel planet modem had. Hij gaf me wel een nummer van de KPN helpdesk. Toen ik de KPN helpdesk belde kreeg ik op het laatst een mooi keuzemenu waaruit ik mijn provider kon kiezen en dan zou ik automatisch met de Planet helpdesk doorverbonden worden
. Heeft iemand soortgelijke problemen gehad en/of een idee wat ik nu verder zou kunnen doen? Ik begin behoorlijk gefrustreerd te worden van deze baggersnelheid terwijl ik me wel blauw betaal aan het abbo.
- modem opnieuw ingesteld
- meerdere computers direct op het modem aangesloten
- kabels vervangen (netwerkkabels + telefoonkabel)
- splitter ertussenuit gehaald
- geleend modem geprobeerd
dit alles mocht niet baten, als ik naar de status kijk in mijn modem, lijkt het allemaal in orde:
Link Status: Up
Upstream Speed: 928 kbps
Downstream Speed: 7584 kbps
Ik dus planet bellen, uitgelegd dat mijn speedtouch dood is en ik alles al geprobeerd had, werd mij verteld dat ze me alleen zouden helpen als ik een officieel planet modem had. Hij gaf me wel een nummer van de KPN helpdesk. Toen ik de KPN helpdesk belde kreeg ik op het laatst een mooi keuzemenu waaruit ik mijn provider kon kiezen en dan zou ik automatisch met de Planet helpdesk doorverbonden worden