[Planet] Trage lijn,helpdesk helpt niet ivm ander modem

Pagina: 1
Acties:

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sinds afgelopen donderdag is mijn downloadsnelheid van mijn Fast ADSL account gekeldert naar een luttele 15 kB/s (als ik geluk heb), daarvoor haalde ik makkelijk 600+ kB/s, de upload is wel goed, maar mijn ping is behoorlijk instabiel en ik heb ook behoorlijk wat packetloss in ut2004. De Planet helpdesk weigert mij te helpen aangezien ik een niet bij hun gekocht modem gebruik (een linksys BEFDSR41W). Ik heb thuis al alles geprobeerd waar het volgens mij aan zou kunnen liggen:

- modem opnieuw ingesteld
- meerdere computers direct op het modem aangesloten
- kabels vervangen (netwerkkabels + telefoonkabel)
- splitter ertussenuit gehaald
- geleend modem geprobeerd

dit alles mocht niet baten, als ik naar de status kijk in mijn modem, lijkt het allemaal in orde:
Link Status: Up
Upstream Speed: 928 kbps
Downstream Speed: 7584 kbps

Ik dus planet bellen, uitgelegd dat mijn speedtouch dood is en ik alles al geprobeerd had, werd mij verteld dat ze me alleen zouden helpen als ik een officieel planet modem had. Hij gaf me wel een nummer van de KPN helpdesk. Toen ik de KPN helpdesk belde kreeg ik op het laatst een mooi keuzemenu waaruit ik mijn provider kon kiezen en dan zou ik automatisch met de Planet helpdesk doorverbonden worden |:( . Heeft iemand soortgelijke problemen gehad en/of een idee wat ik nu verder zou kunnen doen? Ik begin behoorlijk gefrustreerd te worden van deze baggersnelheid terwijl ik me wel blauw betaal aan het abbo.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vaag dat je modem wel op de goede waardes traint. Misschien heeft dit met het upgraden van KPN te maken? Toevallig al de laatste firmware geprobeerd? Ik meen me een ander topic te herinneren, waar daardoor ook een vrij vaag probleem opgelost werd.

Dat geleende modem, wat was dat voor modem? Vast geen speedtouch zeker?

BTW: Als je kpn zelf wil bereiken, moet je geloof ik kiezen dat je nog geen verbinding hebt gehad in dat keuzemenu. Maar KPN kan denk ik ook niets voor je doen, weer dezelfde ondersteuningsvoorwaarden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De Linksys BEFSR41 is helemaal geen ADSL modem maar alleen een router.

Welk modem gebruik je voor je router? Of heb je een ander product van Linksys of kijk ik scheef? Al gekeken voor nieuwe firmware? Apparaat al eens naar factorydefaults gereset en opnieuw geconfigureerd?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:59:

Welk modem gebruik je voor je router? Of heb je een ander product van Linksys of kijk ik scheef? Al gekeken voor nieuwe firmware? Apparaat al eens naar factorydefaults gereset en opnieuw geconfigureerd?
http://www.expansys.nl/product.asp?code=114205

Inclusief adsl-modem.

Het lijkt mij het beste dat je eens even flink boos wordt op die gasten. Ze zijn 1 van de dure adsl-aanbieders, dat weten ze zelf ook wel, dus dan mag je wel verwachten dat je goed geholpen wordt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• damnengineer
  • Niet online
bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:59:

Sorry ik had het verkeerde typenummer in mijn post gezet en waarschijnlijk net geedit onder je reply. Ik heb dus de BEFDSR41W, het is een modem/router. Ik heb al andere firmware geprobeerd en ook 'm ook gerest naar factory defaults en toen opnieuw ingesteld. Het andere modem was wel een speedtouch en dat werkte ook niet, ik ben bang dat ik 'm opnieuw moet gebruiken en dan die gasten maar bellen. Ik vind het alleen belachelijk dat ik zo'n slechte support krijg, ik heb er nog nooit een vraag hoeven stellen, maar dan doe je het een keer en dan blijkt het gewoon zonde van je tijd te zijn. Je kunt wel kwaad worden maar dat zal ze verder ook niet boeien aangezien je gewoon een uitzendkracht aan de lijn krijgt die je door een workflow heen praat.

Verwijderd

Heb je niet een kennis waar je even een speedtouch modem mag lenen?
Dan kunen ze het niet meer afschuiven.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Zet die geleende speedtouch erop en bel dan weer met de planet helpdesk. Ze kunnen je niet verwijten dat JIJ die niet bij hun gekocht hebt, want jouw oude is stuk en ze geven wel support op speedtouch modems.

Ik heb die gabbers ook een keer aan de lijn gehad en dat ging om dat het draadloos het niet deed. Het was maar goed dat er aan de andere kant een speedtouch stond, want ze wouden mij niet eens helpen op de centrino(toen speedtouch werkte, deed de centrino het ook, maar vond dat erg kinderachtig).

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Ik heb de zelfde Adsl / router / modem als topic starter
en hier werkt ie goed heb wel tijdje terug de nieuwste firmware er in gezet en volgens mij heeft het geholpen

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~feer0011/router.jpg

hoop dat je er iets mee kan suc6

• ZieMaar!
  • Laatst online: 18:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
damnengineer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:18:
[...]

Sorry ik had het verkeerde typenummer in mijn post gezet en waarschijnlijk net geedit onder je reply. Ik heb dus de BEFDSR41W, het is een modem/router. Ik heb al andere firmware geprobeerd en ook 'm ook gerest naar factory defaults en toen opnieuw ingesteld. Het andere modem was wel een speedtouch en dat werkte ook niet, ik ben bang dat ik 'm opnieuw moet gebruiken en dan die gasten maar bellen. Ik vind het alleen belachelijk dat ik zo'n slechte support krijg, ik heb er nog nooit een vraag hoeven stellen, maar dan doe je het een keer en dan blijkt het gewoon zonde van je tijd te zijn. Je kunt wel kwaad worden maar dat zal ze verder ook niet boeien aangezien je gewoon een uitzendkracht aan de lijn krijgt die je door een workflow heen praat.
Sluit gewoon die Speedtouch nog een keer aan. Heb je dan nog een te lage snelheid (ook in het modem), dan is er geen probleem, gewoon even bellen en dan kunnen ze je wel helpen.

Sowieso blijf ik het vreemd vinden dat je modem wel op de goede waarden traint.

• damnengineer
  • Niet online
Mijn "nieuwste" firmware is ouder, zou je me kunnen vertellen waar je die firmware vandaan hebt of zou je het willen mailen naar fuel@damnengine.net? De mijne is van 16/04/2003
En inderdaan als het niet gaat werken dan sluit ik wel een speedtouch aan, dat neemt niet weg dat ik de support van Planet een lachertje vind.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Heb zelf bij wanadoo mijn abbonement en bevalt mij prima is alleen zo duur voor een 8/1 verbinding in verhouding tot andere aanbieders.
De KPN helpdesk is werkelijk 10 keer wut :r
Ik heb hier een alcatelmodem en die weigerde opeens dienst rebooten van de modem hielp niet en in het configscherm kon ik ook niet komen.
Zat tijdens het bellen achter mijn linuxpc en ze weigerden ondersteuning te geven op non windowsmachines.
Ik kon niet in mijn configuratiescherm komen met ipnummer 10.0.0.138 dus dat is eigenlijk niet os gerelateerd.
Dus als ik apple had gehad was ik ook het spreekwoordelijke haasje geweest.
De KPN medewerkster die bovendien slecht nederlands sprak kwakte zo de hoorn erop.
Heb mijn modem een nachtje uit laten staan en sindsdien werkt hij weer dus hij zal wel op zijn eind lopen.
Het is altijd wat bij de meeste grote aanbieders de arrogantie straalt er vanaf.
zolang je hun producten afneemt is het goed maar zodra er storingen zijn dan zijn ze niet thuis.

Wanadoo geeft overigens wel support op andere niet door hen geleverde modems.

computer voor alle werkzaamheden

• bjck
't Is best begrijpelijk opzich dat een helpdesk niet kan supporten op elk modem type dat bestaat. Je legt bij hun een probleem neer om op te lossen terwijl niemand kan uitsluiten of 't misschien gewoon bij 't modem ligt het probleem.

Met de speedtouch hebben zo-veel ervaring dat ze zelfs kunnen onderzoeken of 't probleem bij de modem of elders ligt ondertussen op afstand. En er zijn misschien wel 100 verschillende type ADSL modems ondertussen als het er niet 200 zijn. Hoe moet een helpdesk van elk type de ins-en-outs weten en kunnen troubleshouten.

Het online helpen met een ander type modem wil vaak nog wel lukken, omdat instellingen vaak wel begrijpelijk zijn. Maar een probleem troubleshouten is lastig.

Verwijderd

Firmware linksys BEFDSR41W En nergens anders voor ;)

http://home.planet.nl/~feer0011/340fh5b2.zip

AC is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schde etc

1) Connect a PC on the LAN side, with the PC setup for DHCP. The PC
should get a 192.168.1.xxx address.
2) Unzip the attached zipfile to a temporary directory.
3) Open a web browser, and connect to 192.168.1.1. The username and
password are admin.
4) Go to the Help Tab.
5) Click on "Upgrade Firmware"
6) Click on "Browse", and browse to the 340fh5b2.bin in the directory
you unzipped the file to.
7) Click on "Upload"
8) The firmware will be updated. Wait approximately 2 minutes before
accessing the box. It will reboot automatically.

***** NOTE - DO NOT POWER OFF THE MODEM DURING THIS PROCESS!

9) Reset the box to defaults after this process. It can be done from
the Password tab, set "Restore Factory Defaults" to Yes, and click
Apply.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 11:59 ]

• damnengineer
  • Niet online
Waar het mij om gaat is dat ze 0 moeite voor je willen doen, al mijn vragen werden afgekapt zelfs of er werkzaamheden waren, terwijl ikzelf echt geprobeerd heb het probleem aan mijn kant uit te sluiten. Een beetje klantvriendelijkheid/flexibiliteit zou geen kwaad kunnen.

AlwaysConnected: Ik heb 'm binnen, bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door damnengineer op 28-08-2005 12:03 ]

Verwijderd

damnengineer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:00:
Waar het mij om gaat is dat ze 0 moeite voor je willen doen, al mijn vragen werden afgekapt zelfs of er werkzaamheden waren, terwijl ikzelf echt geprobeerd heb het probleem aan mijn kant uit te sluiten. Een beetje klantvriendelijkheid/flexibiliteit zou geen kwaad kunnen.
yup klopt je moet gewoon zeggen dat je het speedtouch modem hebt als je ze belt 8)

Verwijderd

En weer back on-topic:

Ik en een vriend hebben hetzelfde probleem. Downloadsnelheid van 8000 nu opeens 150-200. Ik heb zelf direct-adsl, en heb dus de kpn helpdesk gebeld. Er wordt een onderzoek ingesteld, maar dit zal volgende week pas plaatsvinden, en ik word hierover teruggebeld. Nou ben ik er niet, volgende week, dus erg nuttig zal het niet zijn. Maar het is wel erg vreemd dat hetzelfde probleem zich op dezelfde dag voordoet. Woon je toevallig ook in Amstelveen?

• damnengineer
  • Niet online
Ik woon idd in Amstelveen. Waardhuizen om precies te zijn.

AlwaysConnected: de firmware installeerde prima, maar er is helaas niks veranderd aan de traagheid. Toch bedankt voor de moeite.

Verwijderd

damnengineer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:11:

AlwaysConnected: de firmware installeerde prima, maar er is helaas niks veranderd aan de traagheid. Toch bedankt voor de moeite.
y v w :)
we zijn er om te helpen :)
suc6 hoop dat het allemaal goedkomt

Verwijderd

damnengineer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:11:

Dan moet ik toch conclusideren dat het aan de centrale alhier ligt. Dat is geloof ik de enige gemeenschappelijkheid tussen de drie aansluitingen.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb het ook hier. Ik ben van 170 naar 17 gegaan. Een ander adres op dezelfde centrale heeft geen last ervan. Het ligt echt hier het probleem. Weer een stel van die klunzen van monteurs die weer bezig zijn geweest denk ik.

Ik woon zelf ook in Amstelveen. Ik download thuis en moet de bestanden hebben voor mijn werk op een ander adres. Maar op mijn woonadres heb ik geen problemen.

Ik woon in Amstelveen centrum en werk er ook. Maar werk wel met allebei Planet ADSL Standaard. Maar ik ga even thuis testen of daar geen problemen zijn. Ik woon bij beide locaties 150 meter van de wijkcentrale.

[ Voor 49% gewijzigd door itsalex op 28-08-2005 14:22 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

storing

als je met kpn belt : 0800-0407. optie2, optie3.
en idd zeggen dat je een speedtouch modem gebruikt.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb gezegd dat ik een Planet modem gebruik. Het maakt niets uit dat je geen speedtouch gebruikt. Ik heb daarbij ook gezegd dat het heel spoedig opgelost moet worden anders kunnen ze van mij nog wel enige correspondentie verwachten. Vorige keren met Planet bij thuis was er een kapotte printplaat en ik was dus 4 weken lang de klos(constant verbreken van de lijn, verbindinguitval en ga zo maar door) en dan nog 150 meter van die centrale zitten. Ik ben de KPN helemaal zat. Nu dit en paar dagen geleden lag 3 dagen in Amsterdam Zuid ADSL eruit van de KPN. Ik was toch al van plan om Planet op te zeggen en te gaan verhuizen naar een andere provider.

Ps ik had de KPN al gebeld maar meneer het lag niet bij ons. Dus Planet nee je moet echt bij de KPN zijn.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:56:
Heb zelf bij wanadoo mijn abbonement en bevalt mij prima is alleen zo duur voor een 8/1 verbinding in verhouding tot andere aanbieders.
De KPN helpdesk is werkelijk 10 keer wut :r
Ik heb hier een alcatelmodem en die weigerde opeens dienst rebooten van de modem hielp niet en in het configscherm kon ik ook niet komen.
Zat tijdens het bellen achter mijn linuxpc en ze weigerden ondersteuning te geven op non windowsmachines.
Ik kon niet in mijn configuratiescherm komen met ipnummer 10.0.0.138 dus dat is eigenlijk niet os gerelateerd.
Dus als ik apple had gehad was ik ook het spreekwoordelijke haasje geweest.
De KPN medewerkster die bovendien slecht nederlands sprak kwakte zo de hoorn erop.
Heb mijn modem een nachtje uit laten staan en sindsdien werkt hij weer dus hij zal wel op zijn eind lopen.
Het is altijd wat bij de meeste grote aanbieders de arrogantie straalt er vanaf.
zolang je hun producten afneemt is het goed maar zodra er storingen zijn dan zijn ze niet thuis.

Wanadoo geeft overigens wel support op andere niet door hen geleverde modems.
Als jij niet in de webinterface van een router komen is de kans dat dat OS gerelateerd is natuurlijk hardstikke groot.

Daarnaast worden Apples door de KPN Helpdesk wel ondersteund. Apple ondersteuning overigens wel alleen door 2de lijns medewerkers waar je naar wordt doorgeschakeld of er wordt een terugbel afspraak voor je gemaakt.

Verder worden niet-KPN geleverde modems tot op zekere hoogte wel ondersteund. LineSync en KPN ADSL specifieke instellingen worden gesupport.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:50:

en idd zeggen dat je een speedtouch modem gebruikt.
dat heeft zin idd :X dan ga je alsnog naar de ks als er geen storing is, en sta je daar met bek vol tanden omdat je toch geen speedtouch modem hebt :) daar wordt zo'n medewerker niet gelukkiger van, denk je niet?

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ah, interessant. Ik zit ook in Amstelveen en sinds een paar dagen is m'n verbinding ook hardstikke traag (speedtest zit zo rond de 160kbps, terwijl dat 3200 moet zijn). Heb dan wel xs4all en hun helpdesk een mailtje gestuurd, maar nog niks van gehoord. M'n modem (Speedtouch 580i), geeft wel de goede snelheid aan als ik erop inlog (768/3200).

Zal dan wel idd iets met de centrale hier zijn :).

• bjck
Niet op speedtest.nl testen! Dat geeft een vertekend beeld.

Download deze eens, wat is de snelheid?

Trouwens was 't niet Amstelveen waar de TS een aansluiting heeft?

Bron xs4all.announce:
Melding: [storing] - KPN-ADSL storing Amstelveen

Gemeld door: Nicholas
Afdeling: helpdesk
Categorie: KPN ADSL
Datum melding: zondag 28 augustus 2005
Begintijd: 12:00
Geschatte tijdsduur: onbekend

Omschrijving:

Klanten met een KPN-ADSL aansluiting in Amstelveen kunnen op dit moment last hebben
van packetloss of een trage verbinding. KPN is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

XS4ALL

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 16:55 ]

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:52:
Niet op speedtest.nl testen! Dat geeft een vertekend beeld.
Misschien, maar daar had ik anders wel een snelheid die minstens tien keer hoger ligt dan wat ik nu heb :).
Download deze eens, wat is de snelheid?
Hmm, 315-320 KB/s, dat is dus wel goed.

edit:

Ok, dat berichtje stond nog niet op de site van xs4all, nu dus wel kennelijk. Dan is dat het (alle mensen met problemen in dit topic wonen in A'veen ja).

edit2:
Bij speedtest heb ik nu ook weer een score die 'normaal' is (2825 kbps).

[ Voor 25% gewijzigd door Keeper op 28-08-2005 16:58 ]

• itsalex
  • Niet online
Het probleem is inderdaad opgelost. Eindelijk binnen 1 dag bij mij dan.

• damnengineer
  • Niet online
Gelukkig, alles schijnt hier ook weer normaal te functioneren. Ik denk dat deze topic gesloten kan worden. Bedankt voor alle replies.

Verwijderd

ach ;) heeft je toch een new firmware opgeleverd ;)

• damnengineer
  • Niet online
Dat is waar ;)

• itsalex
  • Niet online
Is er weer een Amstelveen een storing? Ik kom thuis erop maar op een ander adres niet? Handig om dit op Internet te vragen als er storing is maar ok.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

itsalex schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:18:
Is er weer een Amstelveen een storing? Ik kom thuis erop maar op een ander adres niet? Handig om dit op Internet te vragen als er storing is maar ok.
Net5 teletekst pagina 122: storingen overzicht. have fun :)

• itsalex
  • Niet online
Have fun?? Nou denk van niet. Ik zei al tegen de KPN helpdesk zeker 112 maar dat is dus 122. Bedankt dan kijk ik ff. Gaat goed zo met de KPN.

Pagina: 1