Toon posts:

Post hier je spaar tutorial voor F@H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, ik weet da't ik zaag :P maar het zou handig zijn moest er nu eens een link naar een uitgebreide tutorial komen over hoe te sparen. Er zijn er enkelen die iets vernoemd hebbe van een tutorial te maken, maar het blijft een beetje uit :) Nuja, of ik hebber over gekeken.

Hoe dan ook. Ik denk aan een tutorial die uitlegt hoe je op een computer met meedere processoren kan sparen. Als iemand iets heeft, hier zo poste aub :)

Edit: owja, en als er voor linux ook een oplossing bestaat, mag die hier ook :)

Black Box

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 11:03 ]

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:15

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Megaflushen hoort sinds de V4.0 client tot de mogelijkheden van Folding@Home.

Standaard kan met de client een buffer worden aangelegd van 10 workunits. Voorheen waren dit altijd Genome@Home units maar met het einde van dit project zijn deze units vervangen door echte Folding@Home units.
In het begin waren dit vrijwel alleen Tinker units maar vandaag de dag kunnen dat net zo goed Gromac units zijn.

Het concept is simpel:

Run de client en geef tijdens de configuratie aan dat je timeless units wilt.

Geef "yes" bij de vraag: "minimize networking/download in batches"
In je client.cfg file zal dit het volgende toevoegen:

[clienttype]
type=2
nonet=yes

Hierdoor zal de client 10 units bufferen en deze daarna 1 voor 1 uitrekenen

Nu kan het nog ingewikkelder gemaakt worden door te zeggen er niet alleen door 1 installatie 10 units kan worden gespaard, maar dat je ook nog eens 8 installatie's kan maken. Dat leverd dus 80 units op die je kan cachen.
Hieronder wordt beschreven hoe dat in zn werk gaat maar vooraf wil ik alvast melden dat dit voor de geavanceerde gebruiker is!

Kort gezegd:
1 UserID: bewaard als registerkey
Elk UserID kan 8 MachineID's bevatten.
UserID's worden door Stanford toegewezen, hiermee kloten heeft tot gevold dat je geen punten krijgt voor ingeleverde units.
MachineID's kan je zelf in de client.cfg of tijdens de configuratie installen.

De benodigdheden:

UD-monitor
Console V5
Geduld

Download de fah5console.exe van Stanford en plaats deze in een aparte map.
Ga nu via de command prompt naar die map toe en geef als commando:
fah5**console.exe -local -configonly
De console zal nu starten en beginnen met de configuratie van de client. Geef hier aan dat je "timeless units" werk wilt doen en geef "yes" bij "minimize networking".
Username lijkt mij duidelijk. Teamnummer is nog steeds 92.
MachineID = 1.
Hierna zal de client afsluiten zonder een unit te hebben gedownload, dit komt later pas.

Installeer en run UD-Monitor via de udmon-fah.bat file.
UD-Monitor zal nu vragen om de locatie van de client. Wijs deze aan.

Ga in UD-Monitor naar de tab "Cache" en vink daar aan: "Use cache"
Geef dan een rechtermuisklik in het witte veld en kies voor "New slot".
Herhaal dit tot je 8 slots heb gemaakt.

Geef nog een keer een rechterklik in het witte veld en kies nu voor de optie "send/receive" (f12)
UD-Monitor zal nu de cache van elk slot gaan vullen. Dit kan een tijdje duren; 80 wu's is niet niks.

Voordat je UD-Monitor nu start ga je eerst naar "settings" -> "F@h" en kies je voor de optie "Configure slots"
Geef hier aan dat je een proxy wilt gebruiken en vul als proxy een niet bestaande proxy in. Hiermee zorg je ervoor dat je clients nooit hun resultaten zullen versturen maar lekker alles bufferen.

Configureer UD-monitor nu verder naar eigen wens en start het.
Verander NOOIT de command-line parameters! Laat deze altijd op ALLEEN -local staan! Doet je dit niet dan kan je hiermee je hele cache verkloten!

Het gedeelte megaflushen is niet foolproof

http://pr0ner.no-ip.org/dpc/folding.xml#244

[ Voor 4% gewijzigd door smoking2000 op 29-08-2005 06:46 . Reden: updated url ]

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-02 20:19

SandStar

DPC-Crew

Zandster

aub linker naar de officiele pagina... dit is een oude mirror...

www.dutchpowercows.org/faqs/F@h

[ Voor 9% gewijzigd door SandStar op 28-08-2005 22:25 ]