problemen met nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb eergister mn nieuwe hardware gekregen maar heb niets dan problemen.
wat heb ik nieuw:
-Asus A8V socket 939 mobo
-amd 64 3000+ socket 939 proc
-Leadtek GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), A400

dit alles in een chieftec bigtower met 360 watt chieftec voeding.

installatie van windows gaat wel. maar na installatie van de nvidia drivers krijg ik op de gekste momenten dat het systeem een tel hangt, het beeld knippert een keer en dan gaat het weer goed.
daarnaast heb ik tijdens heb booten soms dat ik een of ander blauw scherm krijg (waarvan ik niet kan lezen wat erop staat omdat de pc gelijk opnieuw boot)
voordat ik de drivers van de videokaart installeer lijkt alles gewoon goed te lopen.

ik vermoed dat het of aan het moederbord of aan de videokaart ligt
alleen heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn of hoe ik dit moet gaan oplossen.

Verwijderd

Misschien werkt het niet goed omdat je chipsetdrivers nog niet geinstalleerd zijn?

Verwijderd

Zou het niet je geheugen kunnen zijn ?
Bij mij deed de a8v erg moeilijk met mushkin (bh5) geheugen. Daar heb ik toen maar nieuw voor gekocht.

• XdeckX
  • Niet online
uiteraard is dat een van de dingen die ik als eerste installeer.

-edit-
net tijdens gewoon wat kopieren van schijf naar schijf ineens ook een crash + BSOD.
misschien dat er ook wat met de HD aan de hand is ofzo. wel raar want voordat ik mn nieuwe hw kreeg had ik nooit ergens last van. het enige dat er nu opstaat is windows 2k. geen drivers, videomeuk of wat. kale installatie.

klotezooi :(

[ Voor 80% gewijzigd door XdeckX op 28-08-2005 10:00 ]

Verwijderd

Heb je al even naar de temperatuur en voedingslijnen gekeken? Onwaarschijnlijk dat hier de fouten vandaan komen, maar het is snel te controleren.

• XdeckX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 09:56:
Zou het niet je geheugen kunnen zijn ?
Bij mij deed de a8v erg moeilijk met mushkin (bh5) geheugen. Daar heb ik toen maar nieuw voor gekocht.
ik heb er 2 repen kingston 512mb pc3200 inzitten. deze zijn ca 4 weken oud lijkt me onwaarschijnlijk dat daar het hangen van de video vandaankomt.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:00:
Heb je al even naar de temperatuur en voedingslijnen gekeken? Onwaarschijnlijk dat hier de fouten vandaan komen, maar het is snel te controleren.
ik zal MBM even installen

[ Voor 27% gewijzigd door XdeckX op 28-08-2005 10:04 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je de IDE-driver van Nvidia geïnstalleerd? Zo ja, dan is dat je oorzaak en kun je die beter zo snel mogelijk verwijderen. Bij sommige mensen (zoals mij) werkt ie perfect, maar bij anderen geeft het niets dan problemen. Je kan gewoon in Apparaatbeheer 'terugrollen' naar de vorige driver, die van Windows.

• XdeckX
  • Niet online
op dit moment heb ik helemaal niets geinstalleerd dan een kale windoos 2k.
dus dat kan het probleem niet zijn wat de BSOD betreft. dat probleem zoek ik eerder in brak geheugen of een overlijdende HD
Pagina: 1