Een domein kopen/huren

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ik heb een vraagje betreft het huren of kopen van een domein.
Ik zie namelijk zo onzettend veel aanbieders en aanbiedingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (en de addertjes onder het gras).

Ik wil namelijk graag een domein huren, niet om een site te starten, maar voor het e-mail adres. Is dit mogelijk en wat is dan een goedkope oplossing?

Kun je zo'n domein verder wel gebruiken om bestanden up te loaden, zoals word files etc.?

B.v.d.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Verwijderd

Ale je van een stukje storage gebruik wilt maken dan kom je eigenlijk toch een beetje in een hoster oplossing..

probeer b-one eens.. erg goedkoop ,onze site loopt er ook op.
https://www.b-one.net/

suc6

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-02 19:55
Ik heb toevalig van de week hetzelfde gehad,
ik wou eigenlijk ook alleen e-mail maar als je
een hosting contract afsluit kun je ook nog eens wat op
internet zetten. En de kosten zijn niet zoveel hoger.

En toen in het oerwoud zoeken om een hosting provider
te vinden. Na lang zoeken heb ik voor de www.webreus.nl
gekozen. Het light pakket (19,99) + domein (6,49) kwam op
26 euro incl. per jaar. Je mag dan zoveel pop email boxen
aanmaken als je wilt.

Had in het begin nog wat moeite om het aan de praat te
krijgen maar via de support per e-mail was het zo gebeurt.

Je zou op www.webhosters.nl kunnen kijken wat andere
over de provider die je wil gaan gebruiken zeggen.

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb hiervoor het DCP-pakket van QDC gekocht (QDC) Misschien heb je hier wat aan...

copy / paste (even een stukje reclame)

Hiermee heeft u de volledige controle over de domeinnaam. Met het DCP kunt u wanneer en waar u maar wilt alles omtrent de domeinnaam zelf instellen. Middels een Web interface kunt u onbeperkt E-mail en URL forwards instellen en wijzigen. Subdomeinen aanmaken, A-records, MX-records, Cname etc. De ideale oplossing als u een domeinnaam wilt koppelen aan de homepage van uw inbelprovider.

Ik gebruik dus gewoon de mailserver en webspace van mijn ISP. Alleen de buitenwereld ziet overal mijn domeinnaam staan.

If you don't succeed at first, redefine succes.

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Allereerst, bedankt voor de reacties.

Een goedkope oplossing is deze dus bijvoorbeeld:
https://www.b-one.net/

1,25
Webruimte in MB 300
Overdracht onbeperkt
E-mailaccounts onbeperkt
Virus- en spamfilter ja
Websiteprogramma ja
FTP-login 1
ASP - PHP4 - MySQL ja
Coupon voor Google AdWords: 50 Euro gratis
Dagelijkse back-up ja
Statistieken ja
Instelkosten 12,00

Als ik het goed begrijp kun je dus voor 27E per jaar wat kleinere bestanden ''hosten'' en e-mail accounts aanmaken....

Graag een bevestiging daarop. Verder wil ik weten of het dus zo is dat een webhosting onafhankelijk van een domein gekocht kan worden... of is dit echt de enige manier om je ''storage'' te bereiken?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Empulse schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 08:38:
Ik wil namelijk graag een domein huren, niet om een site te starten, maar voor het e-mail adres. Is dit mogelijk en wat is dan een goedkope oplossing?
Kun je zo'n domein verder wel gebruiken om bestanden up te loaden, zoals word files etc.?
tja, nou vraag je twee dingen die tegenover elkaar staan. Alleen voor e-mail, zonder hosting, en toch weer mét. Als ik je goed begrijp zoek je gewoon een goedkoop totaalpakket.

Dit soort topics is van een vrij onmogelijk soort. Iedereen zal een hoster noemen waar hij of zij goede ervaringen mee heeft, maar dat zegt natuurlijk niks en is nogal eenzijdig belicht. Ik raad je dan ook aan om bij de ervaringen van www.webhosters.nl te gaan kijken, hoewel het inderdaad een enorme informatie overload kan zijn. Daar is helaas niks aan te doen.

Dit topic gooi ik dicht, omdat het om bovengenoemde redenen onbruikbaar is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.