Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bluetooth Headset] Ergenic ERG BT-001 op de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.001 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Ik heb laatst een Ergenic bluetooth headsetje gekocht, en nu kan ik hem zonder problemen met mijn mobiel linken.
Maar zodra ik hem met mijn PC linkt wilt hij geen connectie maken.
Ik gebruik al die drivers die bij mijn PROMEDION USB bluetooth dongle kwamen.

Iemand anders die dit setje hebt en dit gelukt is?
of andere suggesties...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Doet ie het op een andere pc wel?
Krijg je wel de melding dat er een apparaat gevonden is?
Welk OS gebruik je?

• Da-Huntha
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07-2017
Heb nog niet op een andere PC geprobeerd, evenals met een andere dongle.
Hij wordt wel gevonden, Daarna kan ik de pin, die volgens de handleiding 0000 moest zijn, invoeren waarbij hij er een ruime tijd over doet om vervolgens een error message te geven ("Kan services op dit bluetooth aparaat niet ontdekken" of iets in die richting).

Ik gebruik Windows XP SP2, maar niet de standaard drivers.

[ Voor 2% gewijzigd door Da-Huntha op 28-08-2005 03:03 . Reden: spel fout ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.. heb het ding net gekocht samen met een usb dongle
Hij vind de headset wel in het bluetooth scherm maar daarna na een minuut of 2 verdwijnt het ook uit dat zelfde scherm..
Iemand een idee hoe dit kan?
Ook zie ik het apparaat niet naast de andere audioapparaten in het configuratie scherm.

Verwijderd

Hier werkt het prima op de PC (via mijn bluetooth adapter van mijn muis, mx900) Hij werkt alleen niet op mijn GSM, en dat vind ik een beetje jammer. Mijn gsm ziet em wel, maar wil na het invoeren van de pin geen koppeling maken.

Verwijderd

Ik heb ook de ergenic headset. Het connecten met mijn k750i van sony ericsson wil niet lukken. Hij vind hem ook, dat wel. Heeft iemand een lijst of weet iemand of de k750i ondersteunt word? de K700i doet het wel!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:05:
Ik heb ook de ergenic headset. Het connecten met mijn k750i van sony ericsson wil niet lukken. Hij vind hem ook, dat wel. Heeft iemand een lijst of weet iemand of de k750i ondersteunt word? de K700i doet het wel!
Sony-Ericsson heeft dan ok wel bijzonder slechte bt drivers. Werk in een telecom winkel en krijg regelmatig klachten daar over.
dus weest gewaarschouwt

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 09:10
Windows XP bied (nog) geen ondersteuning voor bluetooth headsets. Hij herkent het apparaat wel als speaker, maar niet als microfoon/speaker combo.
Wat wil helpen is het installeren van de goede WidComm drivers, maar dit levert erg veel problemen op.
Ik heb het zelf op mijn pc ook niet draaien, maar op een tabblet PC met windows XP TabletPC werkt het meteen.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
ondervind hetzelfde probleem , maar dan met deze combinatie:

ergenic ERG bt-001 (headset) en msi dongle
ik gebruik de widcomm software (4.0.1.2101) en krijg ook nadat ik mijn pincode heb ingevoerd diezelfde error dat er geen services zijn gevonden. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden aangezien hij wél werkt bij zenith?( want ik dacht dat het misschien gewoon aan de headset lag )

@ zenith, weet jij welke driver software jij gebruikt? want volgens mij geburiken logitechs ook widcomm software maar ik weet niet welke..

[ Voor 15% gewijzigd door k5052 op 29-12-2005 09:48 ]

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
kick

• eddoussi
  • Laatst online: 22-11 07:19
hier heb ik hetzelfde probleem....

Als ik m'n BT-001 met m'n SE T630 verbind gaat dat vrijwel probleemloos, de headset alleen ff in de pairing-mode zetten, op de T630 ff de PIN 0000 invoeren en hij staat meteen onder bluetooth headset. Het werkt nog goed ook, de audiokwaliteit is redelijk goed.
Een ander verhaal is ut als ik de BT-001 wil pairen met m'n pc. Ik gebruik Windows XP SP2 en een Pendrive Bluetooth. Aanvankelijk had ik ut geprobeerd met de standaard Windows Bluetooth Stack, maar die ondersteund geen HSP (Headset profile). Onder m'n bluetooth apparaten zie ik de bluetooth headset wel, maar het pairen lukt gewoon niet met PIN 0000, bovendien krijg ik de melding van dat windows geen services kan ontdekken op de headset.
Daarna had ik het dus geprobeerd met de widcomm 5.0.1.801 drivers (die dus wel HSP ondersteund) maar daar had ik eigenlijk dezelfde problemen met het pairen, weer kwam ik niet door de pairing met PIN 0000 heen. De foutmelding was dat ie niet kon verbinden met de bluetooth headset.
Met beide stacks werkt m'n bluetooth dongle, ik kan gewoon met m'n T630 verbinden.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
Ik heb van de week ook een zo'n ding (2 zelfs) gehaald.. Bedoeling was om 1 van de setjes te linken aan m'n vaders Nokia 6021.. Echter bij het linken geeft hij een fout van "Apparaat niet gevonden"..

Ok, dan linken aan de PDA, HP iPAQ5550, ondersteund bluetooth-voice.. Linken, ja! hebbes.. Echter lukt het nu niet meer, hij blijft de piepjes aangeven van Out of Range... Terwijl die er 1 cm naast ligt ...

Ok, linken aan de PC dan met een Sitecom 100meter stickie (Die ook pc's uit de buurt ziet met BT :P)... Gevonden, linken... en mooi niet dus. Of je 0000 invult of niets, je krijgt een fout. En geen services gevonden...

Edit..

De standaard windows drivers zijn zeer brak, de Sitecom licensed Widcomm drivers (versie 1.4.2 build 11) zijn zeer bagger en werken ook van geen kanten... bah!

-----

Let op: is niet geschikt voor Nokia 3230, 6021, 6260, 7260, SE K700i, Samsung D600 en Qtek toestellen

Aldus TypHone.. Betekend dus dat als Ergenic niet terug mailt dat in ieder geval één van deze speeltjes weer retour afzender gaan..

---
Nachtelijke edit..
Na wat geragt te hebben op de knopjes werkt hij weer.. Je kan hem zelf laten connecten, dan lukt het meestal wel... ---> PDA <---... Zal morgen wel gaan klussen om die met de pc actief te krijgen.Word nog lastig!

[ Voor 43% gewijzigd door Sypher op 31-12-2005 01:20 ]

• eddoussi
kheb dat pairen met m'n pc dus ook al geprobeerd met widcomm 1.4.x drivers ....maar dat lukte dus ook niet... altijd die melding dat de pin onjuist is en dat ie geen services kan ontdekken :( . als ik in m'n SE T630 kijk staat er onder services van de headset toch echt wel "headset". Misschien is het headsetje gewoon niet compatibel met een hele hoop BT-apparaten..... die gasten van Ergenic die mailen ook niet terug... :Z hopeloos gewoon, alle andere BT-apparaten werken wel met m'n pc

@Zenith: welke drivers gebruik je voor je MX900 BT dongle? gewoon de windows stack of de widcomm of nog een andere? welke versie? jij bent namelijk dan een van de weinigen bij wie die headset ut dus wel met de pc doet..... het zal vast een kwestie zijn dat dat apparaatje niet met elke drivers werkt denk ik dan...aan de BT dongle kan ut volgens mij niet zozeer liggen

Verwijderd

Hallo,

Het is rot maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met problemen met dit headsetje. Op mijn mobiel (qtek 8020) in notime aan de gang maar op de pc ho maar.
"kan geen services detecteren" bij gebruik van standaard XP drivers
Na installatie van bluetooth Stack van toshiba gaat het al voor de key exchange mis.
De widcomm drivers kreeg ik niet aan de gang maar ik las net dat deze ook geen soelaas bieden ondanks een 'headset' profile.

Ik dacht dat het aan mijn USB bt-dongle lag maar dat lijkt dus niet zo. Meer een probleem van het headsetje dus. Was ook een koopje €12,- bij computerland (http://www.computerland.nl)
Ik probeer het morgen nog met een dongle van een collega en werkt het dan niet dan breng ik hem terug en spaar wel verder voor een Skype compatible bt-headsetje. Wellicht iets duurder maar dan hoef ik er geen twee te kopen.

Edwin

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:05:
Ik krijg de K700i niet goed aan de praat. Als ik hem verbind via het mijn apparaten menu bij bluetooth dan heb ik het profiel port. handsfree. Zodra ik begin te bellen hoor ik 4 korte piepen -> accu nog niet goed? Of geen goede match?

• eddoussi
op de doos van ut BT-001 headsetje stond idd wel dat ie compatibel was met de K700i...allereerst moet je um wel helemaal opladen, als je um eenmaal hebt gepaired met je mobiel moet je um gewoon aanzetten en in je SE mobiel naar verbindingen>bluetooth>handsfree>mijn handsfree , dan moet je verbinden met de Bluetooth headset, alle gesprekken gaan dan via de headset. maar kheb dus meerdere verhalen gehoord waar ie dus niet werkte met de K750i...ut ligt gewoon aan dat ergenic apparaatje ...kheb ook problemen met ut pairen met m'n pc.... :'(

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 21:43

lxz

Ik heb ook deze headset, maar krijg m niet werkend met mijn I-Mate SP5m en het apparaatje wil ook niet pairen met mijn pc..Ik denk dat ik m maar weer terug breng. :/

• Sypher
fb_slim schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:59:
[...]

Ik krijg de K700i niet goed aan de praat. Als ik hem verbind via het mijn apparaten menu bij bluetooth dan heb ik het profiel port. handsfree. Zodra ik begin te bellen hoor ik 4 korte piepen -> accu nog niet goed? Of geen goede match?
Probeer dit eens:

* Pair hem
* Schakel hem even uit & zet hem weer aan..
* Druk na het aanzetten 1x op het knopje..

Als het goed is linkt hij nu uit zichzelf naar je telefoon ipv andersom

• Sypher
Zo... Vandaag beide headsetjes retour naar de winkel.... Ik zoek wel eentje die wél kan pairen met een Nokia 6021 en een PC (dmv Sitecom dongle)...

• fb_slim
netvisions schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:29:
[...]

Probeer dit eens:

* Pair hem
* Schakel hem even uit & zet hem weer aan..
* Druk na het aanzetten 1x op het knopje..

Als het goed is linkt hij nu uit zichzelf naar je telefoon ipv andersom
Deze handeling zou mij helemaal gek maken als je even snel in de auto je headset op wil doen...
Ik heb ook mijn geld teruggevraagd. Wachten op een wireless BT 2.0 headset met webcam lijkt me een beter plan :9

• Sypher
Headset mét webcam? 8)7

• fb_slim
Met BT 2.0 moet dat toch mogelijk worden! Dan is er genoeg badbreedte om videoberichten te versturen. Wat moet je met die bandbreedte? Nieuwe eigenschappen aan 'het bellen' toevoegen.

Verwijderd

Is het 'by the way' iemand wel gelukt om zijn SE K700i goed te laten functioneren i.c.m. deze Ergenic Headset? Ik heb hem namelijk vandaag ook in een vlaag van verstandsverbijstering gekocht en ik loop al de hele dag aan te modderen maar als er maar iemand kan aangeven dat het wel kan dan weet ik dat het niet bij alle vruchteloze pogingen hoeft te blijven. Thanx.

P.S. Pairen gaat prima, alleen wordt de bluetooth verbinding verbroken bij het bellen...kortom niet echt praktisch

• fb_slim
Geld terugvragen, jammer van je verspilde uren...

• Egodepego
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 13:04
Volgens mijkan je het ding maar met 1 apparaat laten pairen, tenzij je aangeeft door hem in pairmodus te vertellen dat hij met meerdere apparaten moet kunnen pairen
Pagina: 1