Acer Ferrari 3200 problemen en ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoubis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08-2005
Eind augustus 2004 kocht ik een nieuwe Acer Ferrari 3200 notebook. Op advies van de leverancier heb ik een Acer Advantage servicecontract genomen, waarmee de garantietermijn naar 3 jaar wordt verlengd en reparaties binnen maximaal 5 werkdagen worden uitgevoerd.

Begin september 2004 begonnen de eerste problemen. Eerst begon het incidenteel, later structureel. Na ca. 5 minuten liep het systeem vast (blauw scherm). In eerste instantie hielp het om het systeem opnieuw op te starten. later was het 5 tot 10 x nodig om dit te herhalen om het stabiel te laten lopen. Hierna was dit notebook stabiel. Alleen na een koude start waren deze problemen aanwezig.
De leverancier gaf allerlei adviezen, een memorycheck, en ten einde raad zelf maar contact gezocht met Acer. Het notebook werd netjes opgehaald door een koerier, echter 14 dagen later was het nog niet terug. Gebeld met de Acer servicelijn en men had het notebook nog in het magazijn staan.
Excuses, foutje want met een advantage moet het binnen 5 werkdagen gerepareerd worden. Er zou een spoedopdracht van gemaakt worden. Na enkele dagen kwam het notebook terug. Na drie weken weggeweest te zijn had men de BIOS geflashed. En de problemen waren nog steeds aanwezig!

Opnieuw met de Acer servicedienst gebeld. Notebook werd weer opgehaald en na veel bellen kwam het na enkele weken weer terug. Ook deze keer een BIOS flash. En de problemen waren nog steeds aanwezig!

Opnieuw voor de 3e keer ging het notebook naar Acer. Na een analyse bleek dat de fout in het moederbord zat. Een servicedesk medewerker van Acer wist mij te vertellen dat er een probleem in de serie van de 3200 moederborden zat. Er waren 3400 moederborden besteld, maar men wist niet wanneer deze binnen zouden komen.
Na veel over en weer bellen kwam na ca. 8 weken het moederbord bij Acer binnen en werd het notebook weer afgeleverd.

Hoera, na 5 minuten liep het notebook niet meer vast, maar de WiFi en Bluetooth deden niets meer... Bij het bewegen van het notebook was er een rammelend geluid hoorbaar. Het liet zich raden: tijdens het verwisselen van het moederbord had de servicemonteur vergeten om print en de connectors vast te zetten. Na deze weer vast te hebben gezet werkte alles weer.....
Merkwaardig stonden er ook diverse DVD speelfims op de harde schijf, welke ik er nooit op had gezet. Dan vraag je je wel even af wat er allemaal is gebeurd met dit notebook? Maar goed het werkte weer....

Al spoedig kwamen er weer nieuwe problemen. Naast de ventilator, die constant draait en een hinderlijk lawaait maakt, is het gehele notebook zeer warm. Met name daar waar de harde schijf zicht bevindt. Het komt dan ook regelmatig voor dat het notebook door oververhitting vast loopt.

In mei 2005 kwam er weer een blauw scherm. Ditmaal was de harde schijf defect. Weer het notebook voor de 4e keer naar Acer. En na enkele weken kwam het weer terug van reparatie met een nieuwe harde schijf.

Na de 4e reparatie bleek dat de geluidskaart problemen vertoonde.

Opnieuw de leverancier ingelicht en die wilde e.e.a. testen. Omdat ik vakantie had heb ik het notebook in Juli 2005 ingeleverd. Na twee weken had men e.e.a. getest en ik kreeg te horen dat alles goed werkte. Na een kleine demonstratie heb ik de leverancier kunnen overtuigen dat de geluidskaart niet goed werkt, want bij opnames is alles zeer dof en onverstaanbaar. Ook met een headset.

Dus ging het notebook voor de 5e maal naar Acer. Het kwam twee weken geleden weer terug van reparatie, met hetzelfde probleem. Nu staat het notebook nog steeds bij de leverancier. Die weet geen raad en Acer doet er niets meer aan.
Vandaag is het exact één jaar geleden dat ik het notebook heb gekocht. Bijna vijf maanden ben ik het notebook kwijt geweest aan reparaties. De overige tijd was het bepaald geen genot om met dit Ferrari 3200 notebook te werken.

Na één jaar en € 1.959,- voor de Ferrari en € 195,- voor het Advantage contract heb ik een enorme kater.
Ik ben zeer teleurgesteld in de leverancier van dit notebook en in de acer organisatie. Met name in Acer, want daar is géén enkele keer de maximale reparatietijd van 5 werkdagen gehaald. Als je daar over klaagt, wordt het anders uitgelegd: "daar streven wij naar".

Inmiddels ben ik een juridische procedure gestart tegen de leverancier van dit notebook en heb een ontbinding van de koopovereenkomst geëist.

Aan een ieder die overweegt een Acer Ferrari overweegt aan te schaffen: "bezint eer ge begint".

Voor mij nooit meer Acer!

Groeten,

Sirius

sirius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Ik kan me voorstellen dat voor jou een Acer nooit meer een optie is :)
Maar voor veel andere is dat niet het geval, omdat die geen problemen met hun laptop hebben gehad. Je kan gewoon de pech hebben dat je een 'maandagochtend' exemplaar hebt gekregen. Dan ligt bij Acer de taak om dat op te lossen, hier kunnen wij op GoT niets aan doen. Ondanks dat ik me goed kan voorstellen dat je je frustratie wilt uiten over Acer is dit niet de plek om dat te doen, daarom gaat dit topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.