Toon posts:

Problemen met Acer Aspire 3000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Ik heb laatst een Acer Aspire 3000 gekocht. Als ik spelletjes doe erop loopt na een korte tijd het apparaat onherroepelijk vast.

Bijv. Warcraft 3 (welke zou moeten kunnen draaien als je de specificaties ziet). Als ik speel loopt het systeem vast. Ik krijg verticale lijnen in het scherm en kan niets anders doen dan het apparaat uitzetten.

Ik heb al geprobeerd met een her-installatie en met het aanpassen van het video-geheugen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is echt frustrerend.

Alvast dank.
Alexander van Ingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de aspire 3002 die je hebt?

Dan zal het volgens mij liggen aan de videokaart. wat heb je juist gedaan aan het videogeheugen? Ik raad op z'n minst een "ati radeon x600" aan als je een beetje wilt kunnen gamen op je laptop.

Ik lees dat je chipset een SiS M760GX is (bij de 3002) en denk dat gamen met zo'n chipsetje niet echt te doen is (je geheugen zou ook 64Mb shared zijn waardoor er aan je ram-geheugen wordt ontstolen).

Mijn advies: andere beeldkaart, maar ik weet niet of dit goedkoop mogelijk is in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een Aspire 3002WLMi

Het rare van het geheel is dat in het begin het wel werkte zonder problemen. Ik heb toen echt wel een paar uur aan 1 gespeeld met WC3 op de laptop. Nu houd die het soms wel en soms nie lang vol.
Ik heb geen idee wat er gebeurd is.