UPS: Hoe lang meegaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28
Ik vraag mij af (niet in batterijduur!) hoe lang een UPS gemiddeld meegaat en of dit ook per merk verschilt (Sweex & Etech -> APC). Ik dacht zelf een jaar of 5 als de batterij niet continu belast wordt, maar hoe is het in de praktijk als de batterij veel mishandeld wordt / weinig / de ups veel van de stroom hangt etc? En hoe zit het met de merken? Ik zoek een klein UPSje voor m'n switch, vandaar.

Verwijderd

de levensduur van het apparaat dus? Nja, electronica, behalve het relais wat erin zit. Die dingen worden gemaakt op hoeveel? 10.000? 100.000? schakelingen... voor de rest zitten er geen slijtende onderdelen in. Ga maar rekenen dus =) X*365.... X being aantal storingen keer twee. Dit is allemaal AFAIK, en gebaseerd op mijn ervaring/weetjes...

Verwijderd

Wat bedoel je met "niet in batterijduur"? Wil je weten hoe lang het apparaat dat om de accu heen zit meekan? Of hoe lang hij (de hele UPS inclusief accu dus) meekan voordat je er iets aan moet vervangen/repareren of een nieuwe moet kopen (zeer waarschijnlijk de accu dus)?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 23:44 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Denk dus dat hij de levensduur van het apparaat bedoeld in zijn geheel (dus met batterij).

DusNIET hoelang de batterijen stroom geven totdat ze leeg zijn.

Verwijderd

AH. In dat geval, in nederland, met een handige vader waardoor de stroom er af en toe afvliegt.. alleen voor een switchje? 4/5 jaar moet toch wel lukken zou ik zeggen. hier @ bijna 3.5 jaar, en daar hangt heel wat meer aan. APC is iig een gerenomeerd merk... zelf ook geode ervaringen mee. Heb ook een el cheapo UPS van belkin, doet het *ook* nog steeds perfect...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28
Wat 0X55AA zegt, thanx :)

Ik zit te denken om een cheapo Sweex UPS te kopen van "500"vA, dat kreng kost 50 euries en is opzich genoeg om m'n modem, switch (niet zo'n sweex ding maar een Dell die 0,4 ampere zuipt) en wat andere netwerkapparatuur van stroom te blijven voorzien :)

Wat voor accu's gaan er overigens in zo'n kreng? Kan ik er later bijv. een bij Conrad nabestellen?

Verwijderd

Loogel, controleer voor de gein even het UPS batt topic van Leandresss..ss...s.... =)
Pagina: 1