vreemd probleem met ASUS p4c800 deluxe

Pagina: 1
Acties:

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 10:53
Ik ben nu de eigenaar van de p4c800 deluxe.
Maar nu zit ik met het volgende probleem:
Op het moment dat ik de windows XP cd erin doe en hij boot dan krijg ik het volgende:
Het geeft aan dat de hardware configuratie gecontroleerd word en vervolgens doet die helemaal niks meer.
Dus ik krijg alleen een zwart scherm en voor de rest gebeurt er niks.

Hardware configuratie:
- ASUS p4c800 deluxe
- intel 1,7 Ghz (celeron) 128Kb cache
- 256 Mb ram ( zit nu in slot B1)
- maxtor 200Gb ( zit op primair IDE kanaal / master )
- dvd drive (werkt zeker weten en zit op secundair IDE kanaal ( master )
- geforce FX 5200 ( werkt zeker weten / heb ook al getest met ander pci vga kaart )

Ik heb getest met de standaart BIOS instellingen en met de instellingen dat de DVD drive de eerste BOOT device is.

Ook heb ik al getest met verschillende boot cd's zoals windows server 2003 / XP en 2000
Maar bij allemaal gebeurt precies het zelfde als hierboven vermeld.

Als iemand de oplossing voor me weet dan zou dat heel erg fijn zijn.
Alvast bedankt voor de medewerking

Update:...

Op het moment dat ik de schijfen loskoppel start de setup dus wel op. ???? :S
mijn harde schijfen staan op cable select en ik had er eerst maar 1 aan hangen om te testen.
De schijf die als master diend (op de kabel ) is een maxtor max10 200 Gb , 8mb cache.
ik heb het ook al geprobeerd met een western digital 250 GB maar daar werkt het ook op geen mogelijkheid mee.

Dus ik ben al in de setup gekomen... maarja daar heb ik verder weinig te zoeken als je schijfen het niet doen :)

En ik heb trouwens geen Willamette maar een Costa Rica ofzoiets (heb niet echt goed gekeken)

[ Voor 24% gewijzigd door CaVeFiSh op 27-08-2005 23:28 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat gebeurt er als je alleen Mobo + CPU + RAM + DVD drive aangesloten hebt?
Heb je je RAM al getest? (memtest86 oid)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Een P4 is géén Celeron. Je hebt dus een Celeron 'Willamette' op 1,7GHz ;)

Probeer het systeem eens zo kaal mogelijk te maken. Dat wil zeggen, alleen Moederbord, processor, geheugen en de DVD speler :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

ik praatte voor mijn beurt :'(

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 22:59 ]

• CaVeFiSh
Ik heb nu beina alle mogelijke combinaties geprobeert maar het lijkt erop dat die nog steeds niks doet als er een harde schijf bij geprikt word. :(

Verwijderd

Andere kabel geprobeerd?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

zet die hard-disk eens alleen op het eerste ide-kanaal, gebruik een kabel waarvan je zeker weet dat hij werkt, gebruik een 80-conductor kabel, hang hem aan de achterste aansluiting van de 2 overblijvende aansluitingen die er dan nog op je ide kabel zitten en zet hem op single/master!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• CaVeFiSh
het vreemde van het hele verhaal is dat die wel de schijfen in de BIOS detecteerd.
Op het moment dat ik dus alle apparaten aan de IDE kabels prik ziet die ze ook allemaal in de BIOS.
Dus het lijkt me dat de kabels gewoon werken.
Ook heb ik natuurlijk al verschillende soorten kabels uitgetest maar met geen van de kabels boek ik succes dus het lijkt erop dat het aan iets van de ata controller licht.

• Xiphias-Gladius
  • Laatst online: 24-02 12:19
De P4C800 Deluxe ondersteunt toch alleen maar een fsb van 800 Mhz.. Jouw Celeron heeft maar een fsb van 100.. dus denk dat het probleem daar aan ligt...

• Xiphias-Gladius
  • Laatst online: 24-02 12:19
Xiphias-Gladius schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:18:
De P4C800 Deluxe ondersteunt toch alleen maar een fsb van 800 Mhz.. Jouw Celeron heeft dat niet.. dus denk dat het probleem daar aan ligt...

• CaVeFiSh
nee die celeron werkt perfect.
Ben nu gaan testen met een ata controller van een vriend.
En daarmee werkt het wel, windows server 2003 start gewoon op enzo...

Maar ik heb het ook getest met de promise raid controller en deze in de bios op de IDE functie gezet ipv RAID.
Maar dan kan ik windows wel installeren met behulp van een driverdisk voor de controller, maar dan krijg ik direct een blue screen bij het opstarten en is windows niet eens benaderbaar meer via save mode.
Met behulp van een controller (ook promise / een PCI kaartje) werkt het wel.
Althans ik kom de save mode in, en als ik in de normale mode windows inkom en met me muis beweeg dan loopt die vast en doet die vervolgens helemaal niks meer.

Dus het licht echt aan de controller en dus niet aan jumper settings of de rest van de hardware.
En dat die vast loopt na het bewegen van de muis komt waartschijnlijk door de videokaart die er nu inzit.
Maar dat ga ik nog even verder testen met behulp van een andere videokaart.

Maar als iemand de oplossing kan geven op de problemen met de standaart IDE controller dan zou dat erg fiijn zijn .

Pagina: 1