X2 3800+ A8n Sli Premium vastloper na selecteren 2e divx/avi

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Heb mijn nieuwe systeem nu een paar dagen lopen en ben er behoorlijk tevreden mee.
Alleen 1 ding erger ik me kapot aan en ben nu al 2 dagen van alles aan het proberen om het te verhelpen maar het is me tot nu toe niet gelukt :(
Als ik een divx/avi/mpeg afspeel en ik selecteer daarna een andere divx/avi/mpeg dan slaat mijn computer muurvast.
Kan vervolgens niets meer doen, resetten is dan de enige oplossing.
Heb al van alles geprobeerd:
In de bios de NVraidcontroller uitgezet, HDD smart aan (geen fouten), Sata port 1+2+3+4 disabled,Silicon Sata Controller disabled.
Memtest gedraaid, geen fouten.
Ander players geprobeerd (WMP10,zoomplayer,wmp classic, powerdvd)
Andere nforce drivers geinstaleert (6.65 geprobeerd en nu 6.66)
Bios geupdate naar laatste (1007.002)
Systeem hersteld naar vorige maand met Acronis (totale schijfimage van verse windows instal)
AMD X2 driver voor XP geinstaleert
K/lite Mega codec pack geinstaleert
Zie ik iets over het hoofd ? Is het soms een bekend probleem ?
Lijkt wel of de X2 processor het niet begrijpt of dat de IDE controller het niet aankan.
Alhoewel 2 of meer programmas op hetzelfde moment wel gewoon goed werken.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:28

Thandor

SilverStreak

Met de 'verse' image werkt het dus ook niet goed ?
Weet je dan zeker dat de image (en de software die 'erin' zit) ook goed is :?

Probeer dus een verse installatie van de Windows CD en installeer vervolgens alle drivers.
Laat overbodige hulpprogramma's en overbodige codecs achterwege.

Mocht het dan nog steeds niet werken, probeer dan Linux. Er bestaan Live-CD's zoals Mandrake Move en Knoppix* welke je direct van CD kunt opstarten zonder iets te installeren. Probeer dan m.b.v. die LiveCD een film te draaien en te testen of je het probleem nog steeds hebt.

*Knoppix is de meest bekende LiveCD. Het dient dus de aanbeveling om Knoppix te gebruiken ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:17:
Met de 'verse' image werkt het dus ook niet goed ?
Weet je dan zeker dat de image (en de software die 'erin' zit) ook goed is :?

Probeer dus een verse installatie van de Windows CD en installeer vervolgens alle drivers.
Laat overbodige hulpprogramma's en overbodige codecs achterwege.

Mocht het dan nog steeds niet werken, probeer dan Linux. Er bestaan Live-CD's zoals Mandrake Move en Knoppix* welke je direct van CD kunt opstarten zonder iets te installeren. Probeer dan m.b.v. die LiveCD een film te draaien en te testen of je het probleem nog steeds hebt.

*Knoppix is de meest bekende LiveCD. Het dient dus de aanbeveling om Knoppix te gebruiken ;)
Ja heb ook een verse windows instalatie geprobeerd maar probleem blijft.
Zal nu een kijekn wat dat knoppix is en of ik daar verder mee kom.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Hmmm met Knoppix werkt alles wel goed (beetje traag dat wel maar dat is logisch)
Heeft dan toch met windows te maken.
in welke richting moet ik dan zoeken?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

er is al een veel nieuwer bios dan 1007, namelijk 1013, en dat heeft voor mij een hoop problemen opgelost.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
prutser001 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:59:
er is al een veel nieuwer bios dan 1007, namelijk 1013, en dat heeft voor mij een hoop problemen opgelost.
Ik heb de Premium versie, en daar is bios 1007 de nieuwste voor.
Ben nu overigens windows opnieuw aan het instaleren en de nforce 6.66 zonder IDE en Sound driver en tot nu toe loopt alles weer perfect.
Erg nuttige tip van dat Knoppix !!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

De IDE drivers van nVidia kunnen in sommige gevallen wel problemen geven. Als ik je probleem zo lees gok ik dan ook dat dat het is.

Je kan het natuurlijk ultiem testen door te checken of het werkt, dan de IDE drivers te installeren en dan constateren dat het niet meer/nog steeds werkt :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
De IDE drivers heb ik expres niet geinstaleert en dacht ook dat dat de oplossing was.
Totdat ik de forceware driver voor mijn 7800gtx instaleerde :(
Loopt meteen weer vast bij het selecteren van een 2de divx
Heb verschillende drivers geprobeerd (77.77 78.01 78.11 80.40) en elke keer hetzelfde probleem.
Dacht nog even dat het aan mijn dvd brander lag (master/slave) dit omgewisseld maar ook geen effect.
Vervolgens leek het er even op dat antivir in de knoop lag met de forceware driver maar na meerdere tests (lees instaleren,deinstaleren,inschakelen,uitschakelen enz) bleek ook dit niet het probleem te zijn.
Gelukkig gebruik ik Acronis zodat ik de hele image van mijn schijf terug kan zetten (clean instal)
En het is dus duidelijk de forcewaredriver, nu nog een oplossing zien te vinden en er achter zien te komen of het nu aan mijn videokaart ligt of aan iets anders.
Iemand suggesties?

Pagina: 1