Toon posts:

traag bestanden kopieren, WinXP-Win(2000/XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na uitgebreid de GoT search en google te hebben gebruikt, plaats ik toch maar even een berichtje.

Het probleem is als volgens. Ik heb een Asus k8n moederbord met onboard lan (nVidia nForce chipset). Als ik bestanden van mijn computer (winXP prof) naar een andere winXP computer wil kopieren, gaat dit extreem langzaam, met max. 25,7 kb/s. Ook als ik naar een windows 2000 computer kopieer heb ik hetzelfde probleem. Het browsen door de shares gaat wel met redelijk normale snelheid. Het is een 100mbit netwerk. Ik heb geen problemen als ik bestanden kopieer naar een linux computer op het netwerk, alhoewel hier een 10 mbit kaartje in zit, gaat dit met ongeveer 700kb/s, normaal dus voor 10 mbit.

Alle andere topics gaan over het traag browsen, en het verhaal in de KB van microsoft over collisions, heeft ook niet geholpen. Heeft iemand enig idee?

Alvast bedankt!

• gumkop
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-08-2025
Alhoewel deze vraag alweer een tijdje oud is, maar niemand er antwoord op kan geven nog een post van mij.

Ik ben zo te zien niet de enige die last heeft van een trage netwerkverbinding met een nforce netwerk adapter. Sinds ik ben 'geupgrade' van een realtech netwerk kaart naar een geintegreerde nforce netwerk controller heb ik trage bestandsoverdracht over het netwerk. In de taskmanager van 20.000.000 packet/interval naar 2.700.000 als ik twee files tegelijk kopieer zelfs maximaal 5.000.000, maar hoger gaat het daarna niet meer.

Ik heb gecontrolleerd of de kaart de autodetetie wel goed uitvoerd, en inderdaad zit hij in 100mbit/full duplex mode, maar ook het handmatig in 100mbit/full duplex zetten heeft geen zin.

Wie o wie heeft er een oplossing, aangezien dit toch wel raar is bij een netwerkkaart die kwalitatief zeer goed schijnt te zijn ?????

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Verwijderd

Mijn eerste gedachte zou inderdaad zijn om alles op 100 Mbit full te zetten, maar dat lijkt niet te helpen. Andere oplossingen zou ik eigenlijk niet weten, behalve het eens proberen met een ander (geleend) netwerkkaartje en kijken of de resultaten anders zijn. Het kan zijn dat je kaartje gewoon brak is, anders kan ik het ook niet verklaren.

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:10
Ik heb thuis ook die problemen. Maar een ding heb ik wel uitgevonden. Juist de 100MB full duplex mode is het probleem. Zet je kaart een keer in 100MB half duplex en vergelijk de snelheid eens. Waarschijnlijk is hij dan gewoon een stuk sneller. Ik had thuis in ieder geval wel die ervaring.

Ik heb geen idee waarom. Kennelijk vereist full-duplex te veel van een netwerkkaart en of switch.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 16:10
Nog een toevoeging. Je moet natuurlijk we beide netwerkkaarten op half duplex zetten (host en clientPC) anders merk je geen resultaat.

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl