Status indicator caps lock, scroll lock, num lock

Pagina: 1
Acties:
  • 1.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 23:58
Als ik op op 1 van de toetsen Caps Lock, Num Lock of Scroll Lock druk verschijnt tegenwoordig rechtsonder boven de Windows taakbalk een grijs boxje met de status, bijvoorbeeld CAPS LOCK: ON. Ik heb geen idee hoe ik hieraan kom, maar wil er wel van af, omdat ik het Scroll Lock lampje als mail notifier gebruik en nu verschijnt dus dan ook steeds dat boxje bij nieuwe mail.
Iemand een idee hoe ik dit uitzet? Ik heb op de nieuwsgroepen en Google wel mensen gevonden met hetzelfde probleem, maar geen oplossing. Ik heb ook al gezocht bij de Accessibility Options.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:52
Heb je software geinstalleerd voor je toetsenbord ? Bijvoorbeeld voor je multimedia-toetsen als je die hebt.

Om welk toetsenbord / Windowsversie gaat het ?

• dvdhoek
Het is denk ik wel ontstaan niet lang nadat ik een USB toetsenbord heb aangesloten op de laptop, echter niet meteen. Het toetsenbord is een Trust slimline toetsenbord. Ik heb geen drivers geïnstalleerd. Het gaat om Windows XP Pro SP2.

[ Voor 8% gewijzigd door dvdhoek op 28-08-2005 22:46 ]

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Kijk eens of je wat kunt vinden over OSD, wat misschien bij je toetsenbord hoort.
OSD = On Screen Display.

Be Stronger Than Your Excuses

• Sayko
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

Kijk eens in je taskmanager of daat iets staat van trust. Zo ja schakel deze uit en probeer daarna nog eens. Zo ja check in msconfig iets meestart van trust ofzo.

• dvdhoek
Zoals gezegd ik heb geen software geïnstalleerd van Trust. In de Taskmanager kan ik ook zo snel niets vinden, zal dus wellicht stap voor stap het opstartproces moeten onderzoeken. Het statusvenster verschijnt overigens ook zonder dat het Trust keyboard is aangesloten en gewoon op het laptop keyboard werk.

• Sayko
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

Dan zal het wel een feuatue zijn van je laptop. Dan is het toch zoals eerder gesegd iets van OSD ofzo

• nimm2
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

ik heb het ook, is een feature van mijn laptop. ik heb trouwens een thinkpad van IBM

is een programma, genaamd scroll lock indicator utility en kan worden ge uninstalled bij add remove programs

[ Voor 40% gewijzigd door nimm2 op 29-08-2005 22:05 ]

• dvdhoek
nimm2 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:03:
ik heb het ook, is een feature van mijn laptop. ik heb trouwens een thinkpad van IBM

is een programma, genaamd scroll lock indicator utility en kan worden ge uninstalled bij add remove programs
Dat programma staat er niet tussen. Of het een feature is van de laptop betwijfel ik, omdat het pas na een paar weken gebruik van de laptop begon.

Bij de processen heb ik wel ATKOSD.exe gevonden. Google levert op "a process associated with the ACPI Control Driver from ASUS". Het process killen heeft echter geen effect.

[ Voor 17% gewijzigd door dvdhoek op 30-08-2005 09:45 ]

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Ik heb hier nu ook last van:

Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/2898/popup1ok.jpg

Ik heb de volgende programma's de laatste week geinstalleerd:
Alcohol 120% Trial edition
Outlook 2003

Verder heb ik geen instellingen veranderd. Het lijkt bijna op spyware van bijvoorbeeld Hyves waar iemand laatst via mijn pc icm internet explorer een tijdje heeft lopen surfen.

Verder maak ik gebruik van een Sun toetsenbord (van de Sun Blade 100). Maar dit toetsenbord gebruik ik al lang en pas sinds vandaag 'last' van het pop-up-je.

Ben benieuwd of iemand weet waar het vandaan komt.

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• dvdhoek
Ik heb het ook nog steeds, niet meer echt last van, omdat ik de scroll lock niet meer gebruik als mail indicator (het is inmiddels gelukt het daarvoor bedoelde Asus ledje te gebruiken). Zowel Outlook als Alcohol heb ik niet.

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

dvdhoek schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:42:
Ik heb het ook nog steeds, niet meer echt last van, omdat ik de scroll lock niet meer gebruik als mail indicator (het is inmiddels gelukt het daarvoor bedoelde Asus ledje te gebruiken). Zowel Outlook als Alcohol heb ik niet.
Heb je toevallig BTtray? Het bluetooth programma links onder in mijn tray? Volgens mij is hij de 'boosdoener'.

Edit: Ik gebruik dit programma wel altijd al, dus misschien is het een kind-off spyware/virus die zich er in nesteld of iets dergelijks.

[ Voor 15% gewijzigd door kingmuze op 28-10-2005 23:54 ]

• dvdhoek
kingmuze schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:53:
[...]

Heb je toevallig BTtray? Het bluetooth programma links onder in mijn tray? Volgens mij is hij de 'boosdoener'.

Edit: Ik gebruik dit programma wel altijd al, dus misschien is het een kind-off spyware/virus die zich er in nesteld of iets dergelijks.
Klopt, als ik dat programma kill is het probleem weg. Nu heb ik inderdaad met BlueTooth drivers geëxperimenteerd. De standaard meegeleverde drivers ondersteunden niet alle protocollen (headset), ik heb daarom via internet alternatieve drivers geïnstalleerd. Deze drivers hebben blijkbaar deze bijwerking.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33

Sabbi

je denkt aan mij.

Heu, dit is toch gewoon een feature van XP? zodat je niet perongeluk je capslock aan laat staan???

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Sabbi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:16:
Heu, dit is toch gewoon een feature van XP? zodat je niet perongeluk je capslock aan laat staan???
En waar kun je deze uitzetten dan?

Verwijderd

Sabbi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:16:
Bij mij niet hoor, het zit in de drivers van mijn MS toetsenbord ingebakken.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie het ook bij mijn laptop. Ik had nooit een indicator voor Caps Lock en zo maar nu wel. Als ik nu dus Caps Lock in druk dan zie ik inderdaad die melding. Dat ligt toch aan de bluetooth driver want die had ik eerst niet geinstalleerd. Ik werk met een HP/Compaq laptop NC6120. Bluetooth is ingebouwd maar die was een tijd eerst niet geinstalleerd maar toen heb ik ook niets gezien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33

Sabbi

je denkt aan mij.

Hmm, ik heb dit toch al zo sinds m'n verse install, maar ik heb wel altijd al bluetooth gehad... Ik dacht dat het standaard was omdat bij je XP-loginscherm het wel standaard ingebakken zit. Mijn keyboard-drivers zijn hartstikke standaard, dus als het daarin zit, zou ik het wel een windows-feature durven noemen. Vreemd...

Verder vind ik het best handig, ik ga echt niet mijn met veel moeite aan de praat gekregen eindelijk lekker werkende widdcom bluetooth er voor uitzetten als het dat mocht zijn... (Misschien zit het in de HID driver?)

• dvdhoek
En zo zet je het uit via regedit:

Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BTConfig\General\KeyIndication omzetten van 1 naar 0 en dan de pc herstarten.

Verwijderd

dvdhoek schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:56:
En zo zet je het uit via regedit:

Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BTConfig\General\KeyIndication omzetten van 1 naar 0 en dan de pc herstarten.
Bedankt!

Vermoeiend dat dit programma zoiets nutteloos als keyindication gebruikt..
Pagina: 1