Toon posts:

[XP] Pc boot traag, 2 a 3 minuten vóór windows scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Veel mensen hebben last van trage computers, maar het probleem wat ik heb heb ik nergens kunnen vinden. Het probleem is dat als ik opstart het systeem 2 a 3 minuten blijft hangen met het logo van de fabrikant (g-max.com.tw of zo). Voorheen had ik hier nooit last van. Ik vraag me dus sterk af of windows hier wel wat mee te maken heeft.

specs:
XP (service pack 2)
Pentium 4 2.8 ghz
kloksnelheid 2.81 ghz, 512 mb

Ik zit niet in een netwerk, maar wel aangesloten op kabelinternet. Ik heb alles gescand op virussen, spyware en andere rotzooi. Ook heb ik geprobeerd om alle programma's die automatisch opstarten te blokkeren (norton virusscanner bv). Harde schijf gedefragmenteerd, bootvis gebruikt, memtest gebruikt..

Alle hulp is welkom!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bedoel je het scherm waarme de PC dus echt opstart (waarna harde schijven e.d. pas worden gechecked)?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het allereerste scherm. Normaal gesproken duurde dat altijd een paar seconden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat waren je conclusies dan met al die opties die je hebt geprobeerd? Wat lukt er niet aan? Welke dingen geeft bootvis aan als vertragers? We hebben een hoop meer info nodig. Scan je pc ook eens met bijvoorbeeld de Kaspersky Webscanner :)

Ik zet per de topic 8092380 nog even je OS [XP] vooraan de titel. Let daar in het vervolg even op :) Heb je ook de chipsetdrivers en dergelijke geinstalleerd? En al eens gekeken of de boel sneller gaat als je Norton helemaal deinstalleert. Of als je alle netwerkverbindingen uitschakelt, of een statisch ip geeft :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik ben even meer bezig geweest met bootvis. In de analyse van de `boot activity` vallen twee dingen op. De Registry en pagefile neemt 60 seconden in beslag, elke keer weer nagenoeg exact gelijk. Veel langer duurt de Logon en Service, ongeveer 180 seconden maar dit wil veel meer varieren. Ik ben niet genoeg thuis in computerzaken om te weten waar ik het nu moet zoeken. Het betreft overigens allemaal de computer van mijn moeder, dus norton desinstalleren etcetera doe ik liever niet omdat het wel snel gefixed moet worden. Iemand suggesties?