Ik heb een mail form gemaakt. Maar nu kom ik op een foutje. Als je op de pagina komt met de mail form. Staat er al gelijk "Bedankt voor je mail", terwijl je nog niks hebt getypt. Ik krijg dan ook een blank mailtje in mijn box.
Maar als je gewoon alles invuld enzo komt ie gewoon netjes in mijn box terecht.
De fout hieronder is door de automatische reply. Die geeft dan nu ook een foutmelding:
Warning: mail(): SMTP server response: 503 Bad sequence of commands. You must specify the recipients of a message before you can send it in C:\Domains\empirepalace.nl\wwwroot\contactform.php on line 56
Dit is waarschijnlijk omdat hij al een mail probeert te sturen naar de verzender, terwijl er nog geen mail is ingevuld.
Dit is het script:
Wat heb ik mis gedaan?
Maar als je gewoon alles invuld enzo komt ie gewoon netjes in mijn box terecht.
De fout hieronder is door de automatische reply. Die geeft dan nu ook een foutmelding:
Warning: mail(): SMTP server response: 503 Bad sequence of commands. You must specify the recipients of a message before you can send it in C:\Domains\empirepalace.nl\wwwroot\contactform.php on line 56
Dit is waarschijnlijk omdat hij al een mail probeert te sturen naar de verzender, terwijl er nog geen mail is ingevuld.
Dit is het script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php $recipientname = "NAAM"; $recipientemail = "mail@mail.com"; $subject = "Online-Form Response for $recipientname"; $autoresponse = "yes"; $autosubject = "Bedankt voor uw mail"; $automessage = "Dit is een automatisch bericht om u te laten weten dat we uw mail succesvol hebben ontvangen. Indien nodig krijgt u van ons zo spoedig mogelijk antwoord."; $thanks = "Bedankt voor uw mail."; $failed = "Het verzenden is mislukt. Probeer het later nog eens."; ?> <?php $mail_to = "mail@mail.nl"; $mail_subject = $_POST['soortbericht']; $mail_body = "\n Naam: ".$_POST['naam']." - Email: " .$_POST['email']. " - Bericht: " .$_POST['bericht']. " - Waarvan: " .$_POST['waarvan']." \n"; $mail_header = "From:".$_POST['naam']. "\r\n" . "Reply-To:" .$_POST['email']; (mail($mail_to, $mail_subject, $mail_body, $mail_header)); if ($autoresponse == "yes") { $autosubject = stripslashes($autosubject); $automessage = stripslashes($automessage); mail($email,"$autosubject","$automessage","From: $recipientname <$recipientemail>"); echo "$thanks"; } else { echo "$failed"; } ?> |
Wat heb ik mis gedaan?
Huub Huub Barbatruc!