Toon posts:

vraag over de ads

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet of je hem kan/mag beantwoorden, maar ik vroeg mij gewoon af in welke richting je moet denken qua vergoeding van de ads. Ik weet dat jullie bij webads zitten, maar als je daar gaat zoeken vind je ook weinig. Ik ben gewoon benieuwd naar hoeveel je ongeveer per 1000 views/clicks/iets anders krijgt.
Is nl voor een site die bij 1 of ander netwerk zit... betaald nix voor de hosting, maar moet wel 2 ads per page plaatsen, ik wou weten of dat een beetje normale verhouding is!

Verwijderd

ik denk dat je voor zo'n vraag ff Floris Diemel moet hebben icq nr = 72153056

[privacy mode]
Floris ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik deze doorstuur naar jouw, als comercieel manager?
[/privacy mode]

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
hmmz ik krijg niks :(

Maar ik ben ook maar lite mod :P |:( :)

Verwijderd

Topicstarter
gaat ik dat eens proberen.. en et gaat mij helemaal niet om inkomsten hoor, het gaat mij erom of je de hosting er uit kan krijgen! Zo'n site doe je (ehm, wel kleiner dan t.net :)) toch voor de lol.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vergoeding per klik weet ik niet, zo werken wij niet.

WebAds betaald ons per adview, en daarvoor is een hele grote prijsrange mogelijk.
Er zijn een heleboel factoren die meespelen: de aard van de advertentie, de plek op de site waar hij komt te staan, frequentie en grootte van de deal.

Als je 1.5 miljoen views in 1 keer koopt krijg je waarschijnlijk wel wat korting :)

De prijs wordt uitgedrukt in CPM (Cost Per Mille: kosten per 1000 views) en kan variëren tussen 10 en 80 gulden. Minder dan 10 komt voor maar dan moet het wel een hele grote deal zijn of een slechte plek op de site (de frontpage is logischerwijze duurder dan een forumpagina)
Meer dan 80 kan ook maar dan worden er juist erg hoge eisen gesteld aan de resultaten van de advertentiecampagne.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

Euh moet ik nog iets toevoegen?

Daniel heeft het heel netjes opgesomd eigenlijk, dus lijkt mij niet. :P

Bericht hierboven

Verwijderd

dan heb ik nog een vraagje,

hoeveel pageviews hebben t-net en GoT dan?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Afgelopen week:
<font face=courier>Za 13-1: 393.191
vr 12-1: 496.929
Do 11-1: 525.486
Wo 10-1: 530.409
D1 9-1: 585.423
Mz 8-1: 536.333
Zo 7-1: 461.531
</font>
Bron:http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Op maandag 15 januari 2001 16:51 schreef Mo-Bees het volgende:
dan heb ik nog een vraagje,

hoeveel pageviews hebben t-net en GoT dan?
http://tweakers.net/zooi.dsp?Action=Stats

ff niets

Verwijderd

thx die link had ik nog niet!

dus als ik het goed begrijp is het als volgt:

bij een pageview van 500.000 word en door 1 adverteerder 40.000 gulden betaald als hij een deal heeft voor 80,- piek per CPM

is dit per jaar/maand/dag?

en wat houd dit in:
Als je 1.5 miljoen views in 1 keer koopt krijg je waarschijnlijk wel wat korting

hoe koop je pageviews?

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op maandag 15 januari 2001 16:57 schreef Mo-Bees het volgende:

bij een pageview van 500.000 word en door 1 adverteerder 40.000 gulden betaald als hij een deal heeft voor 80,- piek per CPM
is dit per jaar/maand/dag?
Nee, per campagne. Een campagne houdt in dat de adverteerder een bepaald aantal views inkoopt. Een bedrijf kan bijvoorbeeld zeggen: "ik wil dat de komende 3 maanden mijn advertentie 1 miljoen keer gezien wordt.

Om dat te halen moet je als adverteerder dus een miljoen pageviews opkopen en daar je banner op laten zetten. Je kunt als adverteerder ook nog allerlei selecties laten maken. Mensen die met worldonline inbellen zullen waarschijnlijk nooit een worldonline banner tegenkomen: de advertentiemanager ziet dat je een worldonline-mask hebt en serveert je een andere banner. Immers, als je al bij WOL zit hoef je er ook geen abonnee te worden :)

Een campagne van 1.5 miljoen views is extreem groot: bij een redelijk gemiddelde CPM van 25 heb je het dan over 1500x25 = 37.500 gulden. Er zijn weinig bedrijven die in staat zijn dat in 1 keer weg te zetten, en nog minder die het ook daadwerkelijk doen. Om die over de streep te trekken wordt er korting gegeven: hoe groter je campagne, hoe lager de CPM. Ook worden er wel eens deals gesloten: koop 1 miljoen dure views op de frontpage en je krijgt er 500.000 voor niks op een minder goede plaats (forum ofzo)

En hoe koop je een campagne? Soms gaat dat via twee tussenpersonen: een mediabureau (een soort reclamebureau en WebAds). Soms gaat het ook direct tussen adverteerder en WebAds en heel af en toe direct tussen site en adverteerder.

Verwijderd

dus als ik mijn advertentie 500.000 keer gezien wil hebben zou dat op T-net en GoT maar een paar dagen duren voor die 500.000 bereikt zijn?

Als ik dit zo lees wil ik ook wel een site hebben met een aardig aantal views per dag :9

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Zo makkelijk werkt het dus niet (damn, was het maar zo, dan reed ik allang een BMW X5 4.4 Executive :))

Een redelijk grote site (en groot is in Nederland meer dan 2 miljoen pageviews per maand (Tnet = 13 miljoen) heeft veel meer views dan gevuld kunnen worden. Een dekking van zo'n 20-30% (dus dan staat er op 20-30% van de pagina's een betaalde banner) is al behoorlijk goed voor een site zo groot als T.net. In zwakke maanden (januari, februari) is de dekking zelfs grof lager (10-15%)

Natuurlijk zijn er uitzonderingen: er zijn sites die het een stuk beter doen (als je pr0nbanners wilt zit je altijd voor 100% vol :)) maar over het algemeen is 25% niet slecht. De rest wordt gevuld met exchange banners (gratis bannering voor andere sites die in hetzelfde advertentienetwerk zitten, bijvoorbeeld de BekPek.com advertentie die je de laatste tijd wel heel veel ziet op GoT) of blijft leeg.

Bovendien zijn die adverteerders ook niet gek: ze willen niet dat hun campagne 2 dagen draait en dat dan de views op zijn.
Een adverteerder zegt bijv. gewoon: ik wil 500.000 views en die moeten over de komende 30 dagen gespreid worden. Als je personeel zoekt wil je vooral mensen die vanaf het werk surfen de banner laten zien en dus laat je je banner vrijwel alleen op werkdagen zien en dan alleen tussen 0800 en 1800 uur.

Zo kun je als adverteerder een heleboel sturen. Op bepaalde tijdstippen en datums kun je bepaalde banners een bepaald aantal keer een een bepaalde groep mensen laten zien. Maar dat krikt de CPM natuurlijk weer omhoog. Een bombardement van bannerviews (bijv. om de naamsbekendheid te vergroten) is een stuk cheaper (lagere CPM) dan een goed gerichte campagne

Verwijderd

Hum ok.

nog even om het helemaal duidelijk te maken, als ik bv als randstad uitzendbureau een banner wil laten zien, en dat dan 500.000 keer alleen op werkdagen tussen 12.00uur 's middags en 12.00uur 's nachts dan kan dat?

maar wat zou me dat dan kosten?

(jullie kunnen dus eigenlijk alles regelen wie welke banner ziet, ik zie dus andere banners op de zelfde tijd dan iemand anders?)

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[quote]
Op dinsdag 16 januari 2001 08:56 schreef Mo-Bees het volgende:
Hum ok.

nog even om het helemaal duidelijk te maken, als ik bv als randstad uitzendbureau een banner wil laten zien, en dat dan 500.000 keer alleen op werkdagen tussen 12.00uur 's middags en 12.00uur 's nachts dan kan dat?[quote]

Ja
maar wat zou me dat dan kosten?
Als je er vanuit gaat dat je banner alleen op T.net komt zal je CPM zo rond de 40 liggen. Normaal is die wat hoger maar 500k views is redelijk veel dus je krijgt wat korting. 500 x 40 = 20.000 pieken
(jullie kunnen dus eigenlijk alles regelen wie welke banner ziet, ik zie dus andere banners op de zelfde tijd dan iemand anders?)
Nouja...wij niet: WebAds + de adverteerder wel. De adverteerder geeft aan hoe hij zijn campagne wil hebben en WebAds voert dat door in het admanagementsysteem.
Wij kunnen slechts beperkt invloed uitoefenen op de bannering -> bepaalde adverteerders en/of campagnes weigeren.

Verwijderd

Hum, dat webads het doet maakt voor mij niet uit, het is dus wel mogelijk.

Kijkt men dan naar ip-nummers ofzo?

en 20.000 piek voor 500.000 views is ook nog wel redelijk..

edit:

tekstuele aanpassing :)
Pagina: 1