Toon posts:

Welke HD geluidsdemper tegen hoge frequencies van bvb DM10?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand mij uit ervaring vertellen of er HD geluidsdempers zijn die helpen tegen die vervelende hoge frequenties in idle noise die bvb. een Maxtor DM10 (en eigenlijk de meeste drives) maken?! In een article hier: http://www.tweakers.net/reviews/588/6 zeggen ze dat de geteste dempers moeite hebben met het dempen van het geluid dat de schijf zelf produceert (dus alleen tegen vibraties). Wil dat zeggen dat die niks helpen tegen die hoge frequencies in idle noise. Doen die gesloten modellen zoals Silentmaxx HD-Silencer 2.0 daar absoluut niks tegen? Heeft iemand al gehoord van de SmartDrive 2002? etc..

Bedankt voor alle nuttige info!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, het klinkt als een open deur maar ik zou, als je geen ervaring hebt met silencers gewoon eerst eens een eenvoudige pakken zoals de Nexus Disktwin. Kost niet veel en dan weet je ongeveer wat je bespaart. De verschillen zijn niet bijster groot dus als het je aanspreekt dan kun je kijken of je flink meer wil uitgeven voor iets betere demping of dat je er genoegen mee neemt. Ik ben begonnen met mijn Raptors in de elastieken te hangen en dat beviel super, zodat ik twee Zalman HD silencers heb besteld en sindsdien ben ik niet meer overgestapt. En raptors zijn niet stil. :)

Verwijderd

Topicstarter
Iets vinden tegen de trillingen lijkt mij niet zo moeilijk want dat doen ze allemaal. Wat ik wou weten is of iemand ervaring heeft met harddisk geluidsdempers die ook iets doen tegen de noise van de harde schijf zelf, met name dan de hoge frequencies die je vaakt heb in de idle noise van bvb. de Maxtor DM10 wat enorm storend kan zijn? Dat is wat ik wou weten? Mensen die hier ervaring mee hebben? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij kan zeggen welke harddisk silencers helpen tegen die vervelende hoge frequenties in de idle noise van bvb. de Maxtor DM10?!