Ik heb een poosje terug bij een tijdschrift de Personal Edition van Suse Linux 9.3 gekregen en geinstalleerd. Dit bevalt me erg goed alleen vroeg ik me een dingetje af betreffende het gebruik van de online update. Kan je hier onbeperkt gebruik van maken of stopt dit op een gegeven moment en moet je dan bijvoorbeeld een bepaald bedrag per maand voor betalen? Ik kon op internet hier niet veel over vinden maar vroeg het me eigenlijk wel af. Ik begreep namelijk dat je bij een distributie van bijvoorbeeld Linspire wel een bedrag moet gaan betalen om te mogen updaten. Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor heeft.
Niet alleen is het gratis, maar als je ook de installatie bron aanpast naar de SuSE FTP server dan kan je ook nog aanvullende tools en software installeren.
Je doet dit door in software --> Wijzig installatiebron te kiezen.
Dan te kiezen voor Toevoegen, kiezen voor FTP.
servernaam: ftp.suse.com
directory: pub/suse/i386/<versienr>
waarbij versienr de versie is die je gebruikt. Ik gebruik b.v. voor mijn servertje thuis 9.1 dus is versie 9.1
Als je dan bij "Software installeren en verwijderen" kijkt zijn er een berg meer programma's die je kan installeren.
Je doet dit door in software --> Wijzig installatiebron te kiezen.
Dan te kiezen voor Toevoegen, kiezen voor FTP.
servernaam: ftp.suse.com
directory: pub/suse/i386/<versienr>
waarbij versienr de versie is die je gebruikt. Ik gebruik b.v. voor mijn servertje thuis 9.1 dus is versie 9.1
Als je dan bij "Software installeren en verwijderen" kijkt zijn er een berg meer programma's die je kan installeren.
Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.
Geweldige tip thnx!!
Erg cool dat deze service helemaal gratis is. Ik heb meteen even op de site van suse gekeken en een van de mirror servers ingesteld. Die van ftp.suse.com was (in iedergeval op dit moment) erg langzaam. Bij het online updaten gebruikte ik meestal ook een andere server.
Dacht dat er veel software op de DVD stond maar op die ftp sites staat echt enorm veel meer. Ik heb mijn vroegere Windows installatie nog niet gemist in iedergeval
Erg cool dat deze service helemaal gratis is. Ik heb meteen even op de site van suse gekeken en een van de mirror servers ingesteld. Die van ftp.suse.com was (in iedergeval op dit moment) erg langzaam. Bij het online updaten gebruikte ik meestal ook een andere server.
Dacht dat er veel software op de DVD stond maar op die ftp sites staat echt enorm veel meer. Ik heb mijn vroegere Windows installatie nog niet gemist in iedergeval