Toon posts:

Oude Logitech joystick werkend krijgen zonder GamePort

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik vond vandaag een joystick in de kast waar ik vroeger vaak mee speelde (7 jaar geleden, onder Windows 98 en Windows XP, met GamePort/MiDiPort) en ik wou hem eens op mijn eigen PC aansluiten om eens proberen ermee te spelen. Nou is dit ongeveer dezelfde PC waarop ik eerder altijd speelde (deze is alleen wat sneller), met als uitzondering dat deze geen GamePort heeft. Nou heb ik bij een, vrij nieuwe, Logitech Wingman Gamepad (zonder analoge sticks) een extra kabeltje gekregen waarmee ik de GamePort stekker in een USB stekker kan verlengen. Dit kabeltje past ook op de joystick (het is een Logitech Wingman Extreme Digital), maar als ik hem in de USB poort steek kan die het apparaat niet vinden. Ik heb het al geprobeerd met de laatste 4.60 Logitech drivers, maar dan kan hij hem nog steeds niet vinden. Ook handmatig via configuratiescherm --> spelbesturingen hem in de lijst uitzoeken werkt niet. Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij heeft jouw controller in het snoer zelf nog 4 extra aders lopen die door dat convertje gebruikt worden om e.e.a. via USB aan te sluiten. Het beste wat je denk ik kan doen is ergens een el cheapo geluidskaartje vandaan te halen en je geluid gewoon via je andere geluidskaart laten lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt!
Mijn vader heeft in zijn computer nog een geluidskaart zitten en omdat hij toch een on-board geluidskaart heeft, mag ik die in mijn computer zetten :)

Maar nou heb ik nog een vraag, is het niet zo dat als je een nieuw stuk hardware in je pc zet dat je Windows XP opnieuw moet registreren? Dat gaat dan moeilijk worden want ik heb geen Windows XP cd bij deze PC geleverd gekregen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 10:19 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, dat hoeft niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini