Toon posts:

Geheugen molt vga??

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lightning strikes twice
Heb een computer geassembleerd voor me zelf.
Tiptop systeem.

Was er zo over tevreden dat ik een klant deze configuratie ook heb mogen verkopen (iets minder uitgebreid maar basis hetzelfde)

Klant belt op pc stuk.
Ik opgehaald en gekeken.
Naar lang zoeken en op aanraden van distributeur eens gekeken naar het geheugen.

Geen geheugen op voorraad dus ik trek uit mijn pc een stripje van 512 (zitten er 2 in) start systeem op, beetje trager maar ach ja.

Klant pc weer open, geheugen erin alles klaar.

Kom bij mijn pc, vastgelopen!!
Stekker eruit, MIJN geheugen weer terug. Stekker erin. Aan.
NIX
reset
NIX
na veel zoeken en morellen maar besloten hele kast te strippen en te kijken waar het aan ligt.

Nu is het moraal.

Ik heb geen VGA meer, op geen 1 van de 3 uitgangen (dual op kaart, 1 op mobo krijg ik een signaal.)

Iemand een idee??

Verwijderd

statische electriciteit

Verwijderd

Topicstarter
Die heeft dan net het gedeelte wat de vga aan stuurt gemold.

Ik heb niets gezien of gevoeld, moet dat altijd.

Ik ga maandag even een testbak bestellen want dit wil ik nooit weer.

alle berichten zijn van harte welkom en worden ten zeerste gewaardeerd.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:44

Deem

Ontcijfer mij!

Geheugenmodules zijn zeer gevoelige precisie instrumenten. Ik probeer altijd zo min mogelijk die dingen aan te raken omdat ze bij het minste of geringste defect raken of fouten gaan vertonen. Waarschijnlijk is er een minuscule statische ontlading ontstaan op het moment de je de module hebt aangeraakt. Probeer je altijd jezelf en je computerkast te ontladen voordat je eraan gaat kloten of nog beter, gebruik een ontladingspolsband. Er zit niets anders op dan het geheugen RMA’en.

ooh btw, bij een statische ontlading hoeft et niet direct kapot te zijn, maar kunnen ze het ook na een maandje het ineens begeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Deem op 27-08-2005 19:42 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik heb echt nog NOOIT last van statische elektriciteit gehad en ken ook niemand die er ooit last van heeft gehad. Het wordt vaak enorm overdreven, vertellen anderen mij. Ikzelf pruts altijd aan mijn computer op mijn kamer, waar ik me nooit ontlaad en er ligt vloerbedekking. Heb nog NOOIT een kapot onderdeel gehad, terwijl ik met mijn klauwen alles wel een keer heb vervangen (van CPU tot GPU enz.)

Verwijderd

ik heb eens m`n ram module van 512 mb vervoerd in m`n jas met statisch plastic er omheen voor iets van 20 km en ze doen het nog steeds :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

The__Virus schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:41:
Ik heb echt nog NOOIT last van statische elektriciteit gehad en ken ook niemand die er ooit last van heeft gehad. Het wordt vaak enorm overdreven, vertellen anderen mij. Ikzelf pruts altijd aan mijn computer op mijn kamer, waar ik me nooit ontlaad en er ligt vloerbedekking. Heb nog NOOIT een kapot onderdeel gehad, terwijl ik met mijn klauwen alles wel een keer heb vervangen (van CPU tot GPU enz.)
Sleutelen aan computers zonder ontladen is Russisch roulette.
Goed, het kan lang goed gaan, maar op een gegeven moment zit toch echt de volle kamer voor de loop.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:01

Snippertje

Light up your life

Zelfde hier. In mijn ogen is statische elektriciteit dan ook onzin.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

heb je misschien een wollen trui aan ofzo?
want daar krijg je ECHT veel statische elektriciteit van.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan heb jij geluk gehad... Ik heb al es een ontlading van statische elektriciteit gehad. Ben je vlug over, maar de schrik voor je hardware slaat je wel om het hart. Als jij graag al die euro's riskeert die je erin gestoken hebt, dan doe je dat maar...

Een polsbandje is geen vereiste. Zorg gewoon dat je geaard bent - schoeisel uit zodat je voeten/kousen contact maakt met de grond.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 09:11

Elwood Blues

87167191

Razor.Timo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Dat het je nog nooit is overkomen is natuurlijk geen garantie dat het je ook nooit zal gebeuren. Ik ben nog nooit geschept door een vrachtauto, maar kijk bij het oversteken toch echt wel even goed naar links en rechts.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:14

Part

Helemaal niets.....

Het is wel zeer afhankelijk het type vloerbedekking en je schoenen.
Grote kans dat je net de goede combinatie hebt.

Aarden werkt alleen als je zowel je zelf als de kast aard.Als je alleen je zelf gaat aarden dan kan een lading die op de kast staat alsnog de boel slopen.
Beter is het gewoon de kast vast te houden zodat je het zelfde potential hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Part op 28-08-2005 11:10 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

trek je vga er eens uit en opnieuw er in, gebeurd wel eens met wisselen van mem dat je de vga er uit drukt (of eigenlijk het bord achter de vga vandaan)

statisch lijkt me ook niet hoor, gebeurd niet veel.....

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Razor.Timo schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

Dus jullie hebben nooit een schokje gehad als je b.v. in een auto stapte en het dak aanraakte? Lijkt me stug, maar als jullie dat zeggen, zal het wel zo zijn;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 12:34 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:44

Deem

Ontcijfer mij!

En btw, bij een statische ontlading hoeven de effecten niet direct merkbaar te zijn. Je hardware het ook over een half jaar doodgaan, en dat alleen omdat je je toen niet geaard hebt :P. Ik heb het zelf al vaker megemaakt dat ik zo hardware heb vernield. klote vloerbedekking hier |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Deem op 28-08-2005 13:11 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Hoe kunnen we (muv waarschijnlijk terechte verwijzingen naar ESD) iets zinnigs zeggen over een verhaal met werkelijk geen enkele spec?

Bovendien lijkt het erg kort door de bocht om te constateren dat je VGA kaart kapot is omdat je geen beeld op monitor krijgt (dan kan werkelijk alle oorzaken hebben - zie de Hangen & Opstarten troubleshooter). Je schrijft alsof je voor een computerwinkel werkt, maar dit soort basic dingen zou je dan al moeten weten. Ik zou je aanraden om -mbt GoT- de huisregels hier (mbt zelfwerkzaamheid en volledige specs) eens goed door te lezen. Voor wat betreft je werk in een computerwinkel - tja, dat is je eigen zaak, maar een beetje kennis van de Hangen & Opstarten troubleshooter is wel zo handig... :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.