Toon posts:

Geen internet met livebox. (boven)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben in bezit van een livebox.Ik heb wandadoo adsl direct met telefonie.
Nu staat mijn livebox beneden en er loopt een kabel naar boven (crossconnect) naar mijn laptop.

Daarna gaat hij door middel van een tussenstukje over naar de andere crossconnect kabel. Voorheen kreeg ik boven altijd internet. Nu is het probleem dat ik daar geen internet meer heb. Het icoontje >> op de livebox knippert wel en geeft aan dat ik verbinding heb. Maar geen internet.

Windows Xp heeft ook aan dat wanneer ik de kabel eruit haal, dat de kabel niet is aangesloten. Dus hij heeft wel verbinding naar mijn idee. Als ik beneden zit, met een kleine meegeleverde crossconnect kabel van de Livebox, heb ik wel internet. Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Open in je browser op de laptop eens 192.168.1.1. Krijg je dan het Livebox Configuration scherm te zien?

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 27-08-2005 18:57 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Nee die krijg ik dan niet te zien.

Verwijderd

Komop zeg, een beetje meer dan "nee" kan er toch wel af? Wat zijn de instellingen op je laptop (ipconfig). Wat gebeurt er als je de livebox probeert te pingen. Leg eens een andere kabel naar je livebox etc.

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
waarschijnlijek een rotte crosscable, zat daar niet een maximum lengte aan, had je dat zelf niet kunnen bedenken.
verder zit de interface op 192.168.5.1

Compromises are for the weak

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:33
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:54:
[...]
Nu staat mijn livebox beneden en er loopt een kabel naar boven (crossconnect) naar mijn laptop.

Daarna gaat hij door middel van een tussenstukje over naar de andere crossconnect kabel.
Dus je hebt via een tussenstukje 2 cross kabels op elkaar aangesloten?
Lijkt me dat dit dan weer een straight kabel is.
Wat dus ook niet gaat werken.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Lizard schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:30:
[...]
Dus je hebt via een tussenstukje 2 cross kabels op elkaar aangesloten?
Lijkt me dat dit dan weer een straight kabel is.
Wat dus ook niet gaat werken.
Hoort er niet ook gewoon een straight kabel tussen dat ding en een PC? Ik heb geen ervaring met de livebox, maar dat geldt wel voor de meeste ADSL/kabelmodems die ik ken.
Tenslotte: Als dit het probleem zou zijn zou windows en het Activity ledje niet aangeven dat er een link is.
Lijkt me dus dat het probleem in de configuratiesfeer te zoeken is.

[ Voor 18% gewijzigd door m-m op 28-08-2005 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
De settings bij ipconfig geeft hij een heel ander ip aan dat ie van de Livebox moet krijgen. Dat tussenstukje is het probleem niet, want ook als ik dat tussenstukje weghaal, en de laptop aansluit op de kabel die in dat tussenstukje gaat, dan heb ik nog steeds geen internet. Het allerergste is ook dat internet steeds uitvalt met de livebox. dat ding is voor geen 100 miljoen euro te vertrouwen. We hebben er al zoveel problemen mee gehad.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 10:59:
De settings bij ipconfig geeft hij een heel ander ip aan dat ie van de Livebox moet krijgen.
Post hier dan eens alles wat je ziet bij ipconfig /all
Staat je netwerkadapter wel zodanig ingesteld dat hij een automatisch IP krijgt en niet een handmatig IP?
Het allerergste is ook dat internet steeds uitvalt met de livebox. dat ding is voor geen 100 miljoen euro te vertrouwen. We hebben er al zoveel problemen mee gehad.
Dat was in het begin zo. Door een paar kinderziektes ging er nogal eens wat mis.
Nu is het meeste echter grotendeels opgelost en draait het al zeker twee maanden zonder downtime.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon het kleine kabeltje wat met de livebox is meegekregen. Nu is er weer een ander probleem dat internet weer uitvalt na een tijdje. Volgens mij zijn die problemen er ook nog steeds.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 07:54:
Ik gebruik gewoon het kleine kabeltje wat met de livebox is meegekregen. Nu is er weer een ander probleem dat internet weer uitvalt na een tijdje. Volgens mij zijn die problemen er ook nog steeds.
Prima, maar dat is irrelevant :)
Zoals ik in m'n vorige post al aangaf: post hier eens even wat je bij ipconfig /all ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik volgende week pas laten zien omdat ik nu niet bij m'n vader ben :*) . Mijn ouders zijn namelijk gescheiden.

Verwijderd

je hebt een week de tijd om je abbonnement te stoppen, wees slim, ik was net een week te laat, telefonie is een ramp en snelheid is ook niet was beloofd is, 380k-40k
livebox is bovendien een groot lelijk ding.
Service van helpdesk is helemaal de bom

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:03:
je hebt een week de tijd om je abbonnement te stoppen, wees slim, ik was net een week te laat, telefonie is een ramp en snelheid is ook niet was beloofd is, 380k-40k
livebox is bovendien een groot lelijk ding.
Service van helpdesk is helemaal de bom
Nou nou, dat valt allemaal wel mee hoor. Kun je deze beweringen ook onderbouwen?
Dat jij of iemand in je omgeving er zulke slechte ervaringen mee heeft wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Ikzelf heb sinds april dit jaar ook een Livebox en had alleen in de eerste 3 maanden zo nu en dan problemen. Nu dus bijna 3 maanden zonder.

De beloofde snelheid is 1024/512. Ik haal 848/400.
Dat de Livebox volgens jou een lelijk ding is is natuurlijk zo subjectief als maar kan en heeft bovendien niets te maken met de kwaliteit van de verbinding of het abonnement.

En de service van de helpdesk is 'de bom' :? Je zal ongetwijfeld iets negatiefs bedoelen.
Op dat punt ben ik het wel met je eens, maar aangezien de kinderziektes vrijwel zijn verdwenen is er ook geen reden om de helpdesk te bellen.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij is dus nog steeds het geval dat ik boven helemaal geen internet kan pakken, en dat ligt aan de bedrading. Beneden is het nu zo dat de internet uitvalt na een tijdje. Wat al zovaak gebeurd is. Resetten doe ik ook steeds opnieuw met gevolg dat ik na die tijd weer internet heb, wat na een tijdje weer uitvalt. Ik word hier echt gek van. Van de helpdesk wordt je ook niets wijzer. Want hun vertellen steeds de oorzaken met daarbij de oplossingen, die ik allemaal al zelf heb uitgevoerd.
Pagina: 1