Toon posts:

Slave HD Bootable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dat je van een slave HD kunt booten.
Zelf denk ik niet want je schijf mist de bootsector,hele discussie gehad met wiskid.
Groeten.

Verwijderd

En jouw vraag is? Geen vraagteken te zien..
Een schijf kan gepartitioneerd worden. Partities met een bestandssysteem kunnen een bootsector bevatten. Partities met een bootsector kunnen in het algemeen booten.

Verwijderd

Ja schijf in slave zolang die een geldige MBR heeft kan daarvan worden geboot ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:17

Thandor

SilverStreak

Je kunt ervan booten mits het BIOS het toelaat.
Sommige BIOS'sen hebben een bootmenu om te kiezen van welke hardeschijven je wilt booten. De meeste hebben de optie om het in te stellen in het BIOS menu.

Indien je geen master hebt gaat het niet altijd werken. Vele Intel Desktop Boards weigeren te booten als er geen master, maar wel een slave aanhangt.
Mijn ASRock K7S8XE Rev3 met SiS748 doet dat ook.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Dit is echt zo'n Informatica-cursus-vraag die niet met ja of nee te beantwoorden is, het hangt erg af van het BIOS en je bootloader.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT *
De bootsector komt op de schijf te staan waar je je OS op installeert. Dat kan elke schijf in je PC zijn mits je BIOS dat ondersteunt.

Ik zou bijv. van mijn IDE 0, IDE 1, IDE 2 of IDE 3 kunnen booten maar ook van mijn S-ATA RAID1 0 RAID1 1 RAID2 0 of RAID2 1.

Vooral handig met 8 besturingssystemen maar uiterst onhandig omdat je dan telkens het BIOS in moet duiken. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 27-08-2005 18:54 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1