[XP] twee logins, een profiel

Pagina: 1
Acties:

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:19

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Ik kreeg een uitdaging, maar ik kom er niet uit.

Een kennis van mij heeft een laptop gekocht, met Xp pro, en wil daarop met twee verschillende user accounts werken (ivm toegang tot bepaalde mappen met data, een account wel rechten, ander niet), maar met een profiel, zodat instellingen/favorieten/mail allemaal hetzelfde zijn.

heb al geprobeerd om via profielpad beide users naar 1 profiel te laten verwijzen, maar dan krijg ik de error dat het profiel niet geladen kan worden

Wat te doen?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Je hebt van die progjes die mappen kunnen synchroniseren op een bepaalde tijd. Als je nou eens zo'n progje installeerd en die over en weer de mappen laat synchroniseren. (C:\Documents en Settings/User1 .... of User2).

Oh nee..... daarvoor zijn adminstratieve rechten nodig, het kan dus maar 1 kant op.

edit: Dat gaat trouwens nooit 100% vlekkenloos werken. Ook al krijg je het voor elkaar om 2 kanten op te synchroniseren, bedenk ik me net.

[ Voor 20% gewijzigd door Bram77 op 27-08-2005 18:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je kan beter kijken of je die bewuste folders (dat zijn Shell Folders overigens) naar dezelfde plek kan laten verwijzen.
daarbij moet je dan niet read/write rechten vergeten ;)

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Daar vind je ze in je registry.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device