Toon posts:

K8N-Neo4 fan maakt lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds korte tijd een nieuw systeem. Nu vond ik dat hij nogal lawaai maakte en ben ik op onderzoek gegaan. Nu blijkt dat het fannetje van volgens mij de bios? nogal lawaai maakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00113568.jpg

Het fannetje op het moederbord links onder op het bovenstaande plaatje. Nu loopt hij volgens mij nergens op vast ofzo, maar hij maakt geluid doordat er oneffenheden zijn van het stekkertje volgens mij net onder de fan.

Heeft iemand soms een idee wat ik hier aan kan doen en hebben meerdere mensen hier last van gehad?

Alvast bedankt

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Volgens mij bedoel je de northbridge. Zet er een Zalman ZM-NB47J op.

pricewatch: Zalman ZM-NB47J (passief)

Verwijderd

Topicstarter
Nja ligt denk ik niet aan de kwaliteit van de koeler zelf, maar iets dat er dwars zit ofzo. Hij maakt namelijk zo'n soort geluid van of hij half aanloopt of of er een stickertje onder half los zit.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

die northbridge koelers zijn een pest! daarom vind ik veel van die nforce4 designs niet goed, ze hebben echter weinig keuze als ze de northbridge op die plaats willen blijven zetten, want anders past er geen grote grafische kaart meer boven. een passieve zalman northbridge zal dus niet helpen, want als je iets of wat stoere grafische kaart hebt, past ie niet meer

als het inderdaad dat voedingskabeltje is, denk ik niet dat er veel aan kan doen...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Heb hetzelfde moederbord, en da fan maakt soms inderdaad een irritant rattelgeluid. Dit is nu eenmaal de eigenschap van fans die tegen 8000rpm draaien.
Het passieve zalman koelertje gaat er wel oppasen denk ik, ook in combinatie met een grote videokaart. Wel moet je opletten of de koeler van een videokaart er nog gaat oppassen. Er zijn velen die enkele koelvinnetjes hebben moeten verbuigen om deze te gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld de zalman VF700.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:42:
Wel moet je opletten of de koeler van een videokaart er nog gaat oppassen. Er zijn velen die enkele koelvinnetjes hebben moeten verbuigen om deze te gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld de zalman VF700.
Dat bedoel ik eigenlijk! Had alleen niet gedacht dat het zo simpel op te lossen was! :7

In het ideale geval zouden trouwens de northbridge koeler en de GPU koeler geen contact mogen maken!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus het ligt aan het hoge aantal toeren dat de fan draait? Niet aan dat het mogelijk door een oneffenheid onder de fan komt.

Als dat zo is dan haal ik voor 4 euri wel maandag een vervangende fan, want ik vind het echt een irritant geluid. Ik heb een ati x800 xt en volgens mij valt het contact met de videokaart en deze fan wel mee.
Pagina: 1