WD800BB stuk wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb mijn Harde schijf ( WD800BB )
ik zou deze schijf op een andre kabel doen zodat ze sneller konden lezen/schrijven als ik ze tegelijk nodig had.

zo zat het:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tommsky/GoT/Setup1.bmp

Zo moet het:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tommsky/GoT/Setup2.bmp

tijdens dat wisselen ging er wat fout...en nu als ik mijn harde schijf aan de voeding bind hoor je:
Spin-up...tik...tik.tik...enz en nu kan ik de data die er op staat niet meer benaderen de bios ziet em wel maar daar houd het ook mee op. Wat kan ik doen om de data die er op stond zo goedkoop mogelijk te redden? alvast bedankt!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Tik ... Tik ... Tik wil zeggen dat de koppen niet het begin van het spoor op de platters kunnen vinden (de tik is komt doordat hij tijdens het zoeken ook weer teruggaat naar de parkeerstand. Diagnose: schijf dood.

Nu heb je wellicht al in de FAQ gekeken wat er allemaal voor een mogelijkheden zijn, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de kansen niet groot zijn dat je er ooit nog data vanaf kan halen, tenzij je naar zo'n duur laboratorium gaat.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het *kan* een voedingsprobleem zijn, dat wil ook nog wel 'ns van dat getik veroorzaken. De schijf krijgt dan te weinig prik om de spinup goed af te ronden en probeert het steeds opnieuw. Ik zie twee mogelijke opties:
* Zoveel mogelijk andere apparaten afkoppelen (overbelaste of slechte voeding).
* Ander voedingskabeltje uit je PSU gebruiken (draadbreuk, of molexje niet goed).

Eventueel kan d'r ook iets misgaan bij het aansturen van de schijf, dus probeer vooral ook een andere IDE-kabel icm bovenstaande.

Mocht dat niet helpen, dan moet ik me bij het bovenstaande aansluiten...

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

*schrik* Je hebt toch wel de harde schijf gewisseld toen de stoom van de pc af was :? Uit de TS las ik eerst dat je niet had gedaan, maar ik las wat snel.
NS_5 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:12:
Itijdens dat wisselen ging er wat fout...en nu als ik mijn harde schijf aan de voeding bind hoor je:
Spin-up...tik...tik.tik...enz en nu kan ik de data die er op staat niet meer benaderen de bios ziet em wel maar daar houd het ook mee op. Wat kan ik doen om de data die er op stond zo goedkoop mogelijk te redden? alvast bedankt!
Data redden van een schijf die fysiek stuk is, is heel lastig, zo niet te doen voor een particulier met weinig centen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb de HDD natuurlijk niet verwisseld toen de pc nog aan stond (beetje logisch denk ik wel toch)

en ik heb de hdd ook al op 2 andere PC in huis gebonden en daar deed ie hetzelfde duss.
word janke voor mij denk :P ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

NS_5 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:12:Wat kan ik doen om de data die er op stond zo goedkoop mogelijk te redden?
OM FAQ / Beleid Hoe krijg ik verloren gegane data terug? Voor het geval hij kapot is/gaat/lijkt.

ARME AOW’er

Pagina: 1