DiamondMax 11?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Ik zag in de pricewatch twee nieuwe sata2 harddisks van Maxtor staan,

DiamondMax 11, 400GB pricewatch: Maxtor Diamondmax 11, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ (RoHS))
DiamondMax 11, 500GB pricewatch: Maxtor Diamondmax 11, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ (RoHS))

Maar verder kon ik hier eigenlijk geen info over vinden (google, maxtor site, fp). Weet iemand hier iets meer over?

Specs Casemod

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit zijn inderdaad nieuwe schijven van Maxtor. Het betreft hier het typenummer 6H400F0 met als toevoeging RoHS, wat volgens de site van Maxtor staat voor Restriction of Hazardous Substances.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxtor.com/_files/maxtor/en_us/images/logos/RoHS_110x110.jpg

Maxtor hard drives introduced from 2005 onward will meet the Restriction of Hazardous Substances (RoHS) compliance directive of the European Union as applicable. The full description of this legislation, commonly called RoHS, is "Directive 2002/95/EC of the European Parliament and of the Council of 27 January 2003 on the restriction of the use of certain hazardous substances in electrical and electronic equipment.
Maar dit was natuurlijk bij de DiamondMax 10 reeks ook al bekend.

Waarschijnlijk zitten ze in de 11-serie vanwege het feit dat het SATA-II schijven zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Rone op 27-08-2005 16:50 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Die DM 11 serie wordt de opvolger van de DM 10 en brengt volledige ondersteuning van wat vroeger 'SATA 2' heette, dus bijvoorbeeld 300 Mbit/s, Hot Plugging, NCQ enzovoort. RoHS is nu ook standaard inderdaad.

De DM 10 is overigens ook veel ouder dan menigeen denkt, hij stamt af van de Maxline 3 serie en loopt daardoor al op z'n laatste pootjes in tegenstelling tot bijvoorbeeld Samsung die pas 'net' z'n huidige model uit heeft gebracht.

Verwijderd

Wat bedoel je precies met 'op zijn laatste pootjes (ik neem aan benen ;)) lopen' - niet meer mee kunnen komen performance-wise? Want dan loopt een redelijk nieuwe schijf als de Seagate 7200.8 ook op zijn laatste benen, ondanks het feit dat die toch redelijk nieuwe 133 GB-platters heeft, om maar iets te noemen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:39:
Wat bedoel je precies met 'op zijn laatste pootjes (ik neem aan benen ;)) lopen' - niet meer mee kunnen komen performance-wise? Want dan loopt een redelijk nieuwe schijf als de Seagate 7200.8 ook op zijn laatste benen, ondanks het feit dat die toch redelijk nieuwe 133 GB-platters heeft, om maar iets te noemen.
Van een model kan je als fabrikant maar een aantal revisies met kleine verbeteringen maken voordat de rek eruit is. Platters met grotere datadichtheid toepassen kan slechts als er bij het ontwerp van dat model rekening mee gehouden is (wat Maxtor veel minder doet dan bijvoorbeeld WD). Op een bepaald moment is zo'n model simpelweg niet sneller te krijgen en wordt hij ingehaald door de concurrenten waarna het tijd is om een nieuw model uit te brengen wat weer een stukje sneller is, meer features heeft en bijvoorbeeld wat stiller en/of koeler is.

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:12:
Die DM 11 serie wordt de opvolger van de DM 10 en brengt volledige ondersteuning van wat vroeger 'SATA 2' heette, dus bijvoorbeeld 300 Mbit/s, Hot Plugging, NCQ enzovoort. RoHS is nu ook standaard inderdaad.

De DM 10 is overigens ook veel ouder dan menigeen denkt, hij stamt af van de Maxline 3 serie en loopt daardoor al op z'n laatste pootjes in tegenstelling tot bijvoorbeeld Samsung die pas 'net' z'n huidige model uit heeft gebracht.
Sorry maar dit lijkt me eerder meer op een broodje aap dan op feiten gebaseerd verhaal.

Overigens is de DM11-Series gebaseerd op de Maxline 3-Series, waar de DM10-Series gebaseerd is op de Maxline 2-Series (En opvolger Maxline 2 Plus).

Die Serie is inderdaad al wat ouder en begint EoF te worden. Overigens heeft de DM10 niet zo'n heel erg lang leven gehad. Dit komt mede doordat Maxtor nogal wat problemen met deze disken heeft gehad in oa. de betrouwbaarheid en Temperatuur.
De DM9-Series daarintegen waren stukken betrouwbaarder en hadden ook minder last van heethoofdigheid.

En mocht je hiervoor feiten zoeken, check dan even de Specs en lancerings-datums van alle bovenstaande producten.

Ik hoop in ieder geval dat de DM11-Series net zo betrouwbaar en snel zijn als de Maxline 3-Series.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DJ Adidas schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 18:52:
[...]
Overigens is de DM11-Series gebaseerd op de Maxline 3-Series, waar de DM10-Series gebaseerd is op de Maxline 2-Series (En opvolger Maxline 2 Plus).
1 simpele link haalt die stelling onderuit: http://www.storagereview..../200410087B300S0-2_1.html (9e alinea):
Maxtor has also recently announced the DiamondMax 10 series. The higher capacity DM10 units (250 GB and 300 GB) feature construction similar to the MaXLine III right down to the 16 MB buffer. As a result, these high-end DM10 drives are functionally identical to the MaXLine III. Maxtor claims that the MaXLine uses select premium components and premium testing and manufacturing. In the end, however, the performance figures that follow also apply to the 300 GB DiamondMax 10.
EDIT:
Strike 2: nieuws: Maxtor DiamondMax 10-harde schijf aan de tand gevoeld (1e alinea):
Bij Tom's Hardware Guide is een korte review verschenen van de Maxtor DiamondMax 10. Hoewel deze harde schijf al enkele maanden beschikbaar is, was het volgens THG een goed idee om de schijf nog eens te vergelijken met de wat nieuwere harde schijven van Seagate en Western Digital. De DiamondMax 10 is de consumentenversie van de MaXLine III en de eerste harde schijf die is uitgerust met 16MB aan cache. Ook heeft de schijf de beschikking over native command queuing en een vloeistoflager. Uit de tests komen de prestaties van de DiamondMax 10 als redelijk goed naar voren.

[ Voor 29% gewijzigd door The Third Man op 27-08-2005 19:13 ]

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Waar heb je die info dan vandaan? Ik kon er niets over vinden.

Specs Casemod

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

JSK schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:17:
[...]

Waar heb je die info dan vandaan? Ik kon er niets over vinden.
Via een bron van dezelfde leverancier als de winkels die hem al op pre-order hebben (en hem dus in de PW hebben gezet).

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:08
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:22:
[...]
Via een bron van dezelfde leverancier als de winkels die hem al op pre-order hebben (en hem dus in de PW hebben gezet).
Ik weet toevallig dat we ze bij ons op het werk ook al pre-order kunnen bestellen, zeer stil aangekondigd en we kwamen ze in de besteltool tegen waar we zelf ook even gek naar stonden te gapen.

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 22:42
Weet iemand wanneer dit product officieel geintroduceerd word? Ik kan er totaal geen informatie over vinden... Ik zit te denken om er twee van te kopen op 250 GB. Maar dan moet ik wel weten of ze een goede verbetering zijn t.o.v. de Diamondmax 10...

Anders kan ik net zo goed die 10 kopen...

Andere vraag:

Zouden ze ook leverbaar worden in een 250 GB versie? Want 400 GB vind ik toch wel erg veel van het goede...

[ Voor 18% gewijzigd door twinkey op 09-09-2005 12:51 ]

• twinkey
Ik heb net op een site gelezen dat ze 13 Oktober op voorraad komen... Nog maar een maandje wachten dus...

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:19

sphere

Debian abuser

Ik hoop gewoon dat het niet zo'n drama wordt met de 11 in combinatie met nforce chipsets.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
twinkey schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:01:
Ik heb net op een site gelezen dat ze 13 Oktober op voorraad komen... Nog maar een maandje wachten dus...
Waarom koop je niet gewoon een 250 gb schijf van een andere fabrikant?

• twinkey
OlafvdSpek schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 14:37:
[...]

Waarom koop je niet gewoon een 250 gb schijf van een andere fabrikant?
Omdat de maxtors meestal als beste uit de test komen, omdat ze meestal het snelste zijn... En voor een nieuwe versie van een product geld (in dit geval) dat: nieuwer = sneller/beter

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

twinkey schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 02:47:
[...]

Omdat de maxtors meestal als beste uit de test komen, omdat ze meestal het snelste zijn... En voor een nieuwe versie van een product geld (in dit geval) dat: nieuwer = sneller/beter
Ze komen helemaal niet meestal het beste uit de test, kijk maar op sites als Tomshardware. Het zijn echte middenmoters, niet de snelste maar ook niet de traagste. Op dit moment zijn Hitachi en Samsung de snelste schijffabrikanten.

Verwijderd

Ik hoop dat Maxtor ook snel met een Maxline versie hiervan komt: ben momenteel zeer geinteresseerd in een moderne 500GB -HDD met een MTTF van 1 miljoen uur.

Vreemd dat je Googlend de DM11 alleen maar ziet op Pricewatch-achtige webpagina's - het lijkt alsof niemand ze echt heeft opgemerkt.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:58

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:17:Vreemd dat je Googlend de DM11 alleen maar ziet op Pricewatch-achtige webpagina's - het lijkt alsof niemand ze echt heeft opgemerkt.
Dat was mij ook opgevallen, maar als ze op een nieuwe platter technologie gestoeld zijn (133 GB/platter i.p.v. 120 ofzo) dan is het wel degelijk interessant om er een review aan te wijden.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Styno schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:24:
[...]
Dat was mij ook opgevallen, maar als ze op een nieuwe platter technologie gestoeld zijn (133 GB/platter i.p.v. 120 ofzo) dan is het wel degelijk interessant om er een review aan te wijden.
Bovendien het feit dat hij nog niet eens op de site van Maxtor is te vinden.
Ook wanneer je wat specifiekere zoektermen gebruikt komt er weinig interessants uitrollen.
Afwachten dus :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Ik vind nog steeds jammer dat de hardeschijf de bottleneck is van de computer.
Daar moet echt iets aan gedaan worden.
Ik hoop snel dat we naar optische hardeschijven gaan.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:58

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:40:Ik vind nog steeds jammer dat de hardeschijf de bottleneck is van de computer.
Tuurlijk, hoe sneller hoe beter. Maar de performance van harde schijven is niet stil blijven staan. Mijn oude 120 MB (jawel 120 MB! Toen was dat best groot...) haalde 600 Kbyte/s. De nieuwste S-ATA schijven halen 70 MB/s. In +/- 10-15 jaar zijn ze dus 116x zo snel geworden en 2000x zo groot. De prijs per GB is tegelijkertijd ook spectaculair gedaald (+/- EUR 1300/GB toen, naar EUR 0.50/GB nu (factor 2600 dus). Tegenover die veel goedkopere prijs staat dus een, in verhouding, lagere snelheids winst.
Daar de regel: "sneller geheugen = duurder" ook hier wel op van toepassing is, zal optisch geheugen nogal duurder zijn dan traditionele harde schijf techniek.

Maar eerst moet optisch geheugen nog maar eens bewijzen dat het sneller en ook op andere vlakken technisch superieur is aan magnetische opslag. Er is al zo lang gesproken over holografisch geheugen e.d. maar een marktrijp product is nog in geen velden en wegen te vinden.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:40:
Heh, optisch is niet echt iets met veel onderscheidend vermogen. Een CD-ROM drive is ook optisch maar nu niet bepaald snel vanwege de zware kopopstelling. Je bedoelt waarschijnlijk holografisch of iets in die geest.

Mij maakt het persoonlijk weinig uit. Ik ervaar de harde schijf niet als bottleneck van de computer. Dat wil zeggen, het is wel de bottleneck - ik moet wachten als ik een RAR-bestand uitpak - maar ik ervaar het niet als zodanig. Immers als een supersnelle vorm van permanente opslag zijn intrede doet dan kleven daar weer andere nadelen aan die vanaf dat moment de discussie gaan beheersen.

De aard van de computermarkt en -techniek is gewoon zodanig dat je altijd achter de feiten blijft aanhollen, ook al lijkt het nu een gigantisch revolutionaire doorbraak (en op zichzelf verdient dat wel het predikaat 'revolutionair', maar dan meer vanuit technisch oogpunt, als je ziet dat we bijna drie decennia hebben gedaan met het goede oude Winchester-principe).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:40:
De HDD is > 90% van de tijd helemaal geen bottleneck.
Styno schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:50:
[...]
Tuurlijk, hoe sneller hoe beter. Maar de performance van harde schijven is niet stil blijven staan. Mijn oude 120 MB (jawel 120 MB! Toen was dat best groot...) haalde 600 Kbyte/s. De nieuwste S-ATA schijven halen 70 MB/s. In +/- 10-15 jaar zijn ze dus 116x zo snel geworden en 2000x zo groot.
Snelheid/performance en sustained transfer rate (STR) zijn niet equivalent/gelijk. Je vergeet een van de belangrijkste eigenschappen: access time.

[ Voor 55% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-09-2005 14:21 ]

• SgtStrider
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een subtiel kickje...

Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen de Maxtor DiamondMax 11 500GB, en de Hitachi Deskstar 7K500 500GB schijven?

De enige specspagina die ik kan vinden is van Hitachi: klik

Maxtor is nog niet up-to-date op hun site.. de laatste serie is daar de DiamondMax 10.

Iemand die iets meer kan vertellen over dit verschil? (overigens geen reviews kunnen vinden van de DiamondMax 11....)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

Qua features meen ik dat de DM11 i.t.t. de 7K500 wél NCQ ondersteund.

Features zeggen echter vij weinig over de prestaties van een harde schijf.
Ik hoop binnenkort een goede review te kunnen lezen op Tweakers.net.

• twinkey
We zijn weer een tijdje verder, en ik heb het volgende te melding.

Het is wel te merken dat deze nieuwe generatie er zeer spoedig aankomt, en dan bedoel ik binnen een week. Verscheidene sites zeggen namelijk deze schijf (en dan met name de 400 GB versie) binnen een week te kunnen leveren. Dus dan mag ik aannemen dat er ook een persbericht de deur uitgaat?

Verder kan ik melden dat ik al meerdere versies heb gezien, te weten:

Maxtor DiamondMax 11 400 GB 7200 rpm 16 MB ATA/133 OEM
Maxtor DiamondMax 11 400 GB 7200 rpm 16 MB SATA150 OEM
Maxtor DiamondMax 11 500 GB 7200 rpm 16 MB ATA/133 OEM
Maxtor DiamondMax 11 500 GB 7200 rpm 16 MB SATA150 OEM

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is of er nog een 250 en 300 GB versie komt, want 400 GB vind ik wel een beetje overkill... Ik ga namelijk zowiezo 2 schijven gebruiken voor een RAID0 configuratie.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb geruchten gehoord dat de Maxtor DM11 serie een stuk luidruchtiger is dan de nieuwe SATA II schijven van Hitachi. Kan dit bevestigd worden?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

twinkey schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:23:
We zijn weer een tijdje verder, en ik heb het volgende te melding.

Het is wel te merken dat deze nieuwe generatie er zeer spoedig aankomt, en dan bedoel ik binnen een week. Verscheidene sites zeggen namelijk deze schijf (en dan met name de 400 GB versie) binnen een week te kunnen leveren. Dus dan mag ik aannemen dat er ook een persbericht de deur uitgaat?

Verder kan ik melden dat ik al meerdere versies heb gezien, te weten:

Maxtor DiamondMax 11 400 GB 7200 rpm 16 MB ATA/133 OEM
Maxtor DiamondMax 11 400 GB 7200 rpm 16 MB SATA150 OEM
Maxtor DiamondMax 11 500 GB 7200 rpm 16 MB ATA/133 OEM
Maxtor DiamondMax 11 500 GB 7200 rpm 16 MB SATA150 OEM

Waar ik wel erg benieuwd naar ben is of er nog een 250 en 300 GB versie komt, want 400 GB vind ik wel een beetje overkill... Ik ga namelijk zowiezo 2 schijven gebruiken voor een RAID0 configuratie.
Het lijkt mij wel heel vreemd dat deze nieuwe serie nogsteeds op S-ATA 150 loopt :? Je zou toch verwachten dat dit 300 zou moeten worden... lijkt mij vrij vreemd :| Waar blijven de schijfen van Maxtor die de S-ATA II features gaan ondersteunen, dus 300Gb/sec, NCQ en hot plug.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 11-10-2005 22:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Deze zijn toch al verwezenlijkt bij DiamondMax10. Alleen 300MB/s moet nog volgen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:41:
[...]

Deze zijn toch al verwezenlijkt bij DiamondMax10. Alleen 300MB/s moet nog volgen.
Daar heb je inderdaad gelijk in... 8)7, maar eigenlijk snap ik ook niet waarom de 300gb/sec nu niet in deze schijfen wordt ingebakken. Veel moederborden ondersteunen het al en zeker de nieuwe plankjes zullen het doen. De eene naar de andere PCI/PCI-X/PCI-e (RAID) kaarten met 300Gb/sec ondersteuning verschijnen op de markt.

[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 11-10-2005 22:57 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:54:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in... 8)7, maar eigenlijk snap ik ook niet waarom de 300gb/sec nu niet in deze schijfen wordt ingebakken. Veel moederborden ondersteunen het al en zeker de nieuwe plankjes zullen het doen. De eene naar de andere PCI/PCI-X/PCI-e (RAID) kaarten met 300Gb/sec ondersteuning verschijnen op de markt.
Omdat het maximaal 0.1% snelheidswinst oplevert?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 05:50:
Omdat het maximaal 0.1% snelheidswinst oplevert?
Mja, maar dan nog, er is toch geen reden om het niet te doen? :?
Trouwens marketingsgewijs staat dit ook mooi bij de specificaties. Maar is dat al officieel van die SATA-150?

• twinkey
Wat betreft die SATA150, dat kan je vergeten, want dat komt van de MyCom site.

Ik denk dat het gewoon SATA300 word, maar dat zul je moeten bepalen aan de hand van de pricewatch, door alle winkels te checken op sepcificaties bij de Harde schijf...

Bij informatique staat er bijvoorbeeld het volgende:

Maxtor DiamondMax 11, 500Gb, 7200rpm,16Mb SATA300

En daar blijkt uit dat het wel gewoon SATA300 is...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
twinkey schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:57:
Wat betreft die SATA150, dat kan je vergeten, want dat komt van de MyCom site.

Ik denk dat het gewoon SATA300 word, maar dat zul je moeten bepalen aan de hand van de pricewatch, door alle winkels te checken op sepcificaties bij de Harde schijf...
Zou een bezoek aan http://maxtor.com/ niet eenvoudiger zijn?

• JSK

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:44:
[...]

Zou een bezoek aan http://maxtor.com/ niet eenvoudiger zijn?
Omdat daar nog steeds niets staat over de DiamondMax 11?

Specs Casemod

Verwijderd

Maxtor voorziet MaxLine en DiamondMax van 3Gb SATA
Dan zal de 11 reeks het zeker hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 20:23 ]

• twinkey
Wat raar, in het bericht op de frontpage word met geen woord gerept over de 'Diamondmax 11' serie. Zou het dan toch zo zijn dat al die winkeliers gewoon die naam eraan hebben gekoppeld, terwijl er alleen maar een paar features zijn verbeterd...?

Of is er meer aan de hand, aangezien die 11 serie alleen in 400 en 500 GB verkrijgbaar is, terwijl in dat nieuwsbericht staat dat er smaken uitkomen tot 300 GB...

Verwijderd

Dune

DiamondMAx serie goed??

Jij schreef eerder dat je al jaren Maxtor schijven, naar volle tevredenheid, gebruikt.
DiamondMax 11 zal dan volgens jou een goede serie zijn.
Ik zit zelf nog steeds met 4 stuks brakke DiamondMax 10 (6L250S0). De reseller heeft geen antwoord op mijn verzoeken en vragen, want die zegt dat de schijven goed zijn maar op mijn moederbord (ASUS A8N-SLI) willen ze maar niet functioneren.
De fabrikant (Maxtor.com) is te beroerd om mij ook maar één antwoord te geven, laat staan een voorstel voor RMA te doen of goede firmware op te sturen.
Voor mij geen MAXTOR schijven meer.

• Cardinal
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:46:
Jij schreef eerder dat je al jaren Maxtor schijven, naar volle tevredenheid, gebruikt.
Ik zit zelf nog steeds met 4 stuks brakke DiamondMax 10 (6L250S0). De reseller heeft geen antwoord op mijn verzoeken en vragen, want die zegt dat de schijven goed zijn maar op mijn moederbord (ASUS A8N-SLI) willen ze maar niet functioneren.
De fabrikant (Maxtor.com) is te beroerd om mij ook maar één antwoord te geven, laat staan een voorstel voor RMA te doen of goede firmware op te sturen.
Misschien moet je dan maar eens eerst wat onderzoek doen voor de schuld te leggen bij de maxtor schijven. Op google is namelijk te vinden dat er problemen zijn tussen de schijven en de Asus moederborden. Kennelijk is een bios upgrade niet altijd goed, aangezien een paar oudere biossen wel goed werken met de Maxtor schijven

Verwijderd

Dune

DiamondMAx serie goed??

Jij hebt gewoon problemen gehad met je moederbord en de DM10. Ik kan je vertellen, ik heb mijn hele leven al Maxtor schijven, nu zit er een DM9 80GB en een DM10 300GB in, vooral over de DM10 ben ik zeer tevreden, het zijn zeer snelle schijven en de geluidsproductie is niet vervelend hoog, ook vind ik de warmteafgifte zeer meevallen.

Ik zit nu al met smart te wachten op een kleine prijsverlaging van de DM10 300GB, zodat ik er nog 1tje bij kan zetten in RAID.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 12:39 ]

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
K heb ook 2x Maxtor DX 10 hd's en werken prima op me DFI Ultra D. Die DX 10 hebben idd wel wat probs op Nforce borden maar dat ligt ook aan de drivers van nvidia.

Ik vraag me af of de DX 11 dan wel heel anders is. Volgens mij is het een DX 10 met een 300 mb/s link. Want de rest had de DX 10 geloof ik ook al dat NcQ igg wel. Mja goed. Ik zit meer te wachten op grote verschillen. Of mischien de Raptor II van WD ?? Als die ooit nog komt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:13
Hier draaien ook 9x Maxtors in een dataserver aan een Asus A7V8X (3x DiamondMax 9, 6x DiamondMax 10 in zowel SATA als ATA uitvoeringen). Het punt is gewoon dat Maxtors niet altijd lekker willen werken met alle mobo's. Je kan hier van te voren wel onderzoek naar doen, en anders moet je achteraf prutsen totdat je een oplossing hebt. Hier komen iig geen andere schijven dan Maxtor meer binnen, dit werkt gewoon tè lekker! Wanneer de DiamondMax 11 schijven betaalbaar zijn per GB komen die ook zeker in dit systeem...

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:43:
K heb ook 2x Maxtor DX 10 hd's en werken prima op me DFI Ultra D. Die DX 10 hebben idd wel wat probs op Nforce borden maar dat ligt ook aan de drivers van nvidia.
Goed punt, ik ben namelijk al 2 keer in de fout gegaan nadat ik me systeem had geformatteerd door de NVidia drivers te installeren van mijn Nforce 3, maar die zijn echt zo brak i.m.o.

Voor mij geld, altijd de windows drivers installeren, die werken gewoon het best.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dune

DiamondMAx serie goed??

Mijn ervaring met Maxtor zijn inderdaad over het algemeen goed. Goede prijs prestatie verhouding. De Maxtor schijfen scoren toch altijd vrij goed. (nu niet met review van Tom's Hardwareguide komen, want op die site ben ik wel vaker wazige verhalen tegen gekomen. Ik heb het dus niet zo op ome Tom ;) )

Zelf heb ik eind vorig jaar 4 Daimondmax 10 200GB schijfen gekocht, inderdaad de buged serie van voor feb. 2005. Ik heb dan ook de firmware eerst moeten updaten voordat de schijfen fatsoenlijk werden geaccepteerd door mijn RAIDcore BC4852 RAID5 controller. Nu heb ik met de eerste twee controllers ook wat problemen gehad met instabiele poorten, maar mede door de super service van webconnexxion.com waren deze kaarten zo omgeruild.

Maar terug komend op de DaimondMAX 10 serie, omdat er nogsteeds problemen bleven bestaan met deze schijfen heeft RAIDcore/Broadcom uiteindelijk, maar een aangepaste bios/firmware voor hun RAID controllers uitgebracht. Hierna waren de problemen dan ook wel opgelost. Ik draai nu al weer enkele maanden zonder enig probleem en met een leuke performance.

RAIDcore en Asus (Nforce4) zijn overigens niet de enige doe problemen kennen of gekend hebben met de DaimondMAX 10 serie. Ook RAID controllers van Promise, LSI, 3ware en Supermicron kennen of hebben deze problemen gekend. Aangezien er zo veel zijn die niet met 1 produkt overweg kunnen ligt het probleem dan bij deze grote groep of bij die eene, in dit geval Maxtor, ik denk dat iedereen daar zelf wel een antwoord op kan geven. ;) Hier op GOT heb ik gelezen dat Supermicro, een fabrikant die RAIDcontrollers, Backplanes en nog meer van dergelijke produkten heeft, de support geheel opzegd op het moment dat je gebruik maakt van de Daimondmax 10 schijfen.

Ondanks alle firmware en BIOS update's blijven er problemen bestaan met de Daimondmax 10 serie, je kunt dus wel stellen dat Maxtor met deze serie schijfen een klein foutje heeft gemaakt.

Dat er overigens zoveel problemen worden gemeld in combinatie met de Asus bordjes komt misschien ook wel door dat deze borden zo ongeloofelijk populair zijn en veel worden verkocht. Slecht nieuwe wordt nu een maal sneller gehoord en als ergens veel van is verkocht lijkt het al snel dat het een slecht produkt is, maar ga het nu een verhoudings gewijs bekijken. :D

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 15-10-2005 15:02 ]

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:57:
[...]Dat er overigens zoveel problemen worden gemeld in combinatie met de Asus bordjes komt misschien ook wel door dat deze borden zo ongeloofelijk populair zijn en veel worden verkocht. Slecht nieuwe wordt nu een maal sneller gehoord en als ergens veel van is verkocht lijkt het al snel dat het een slecht produkt is, maar ga het nu een verhoudings gewijs bekijken. :D
Kom op zeg...
Een goede fabrikant zorgt ervoor dat men op fora zoals GoT niets hoort over zoveel compatibiliteitsproblemen met betrekking tot harde schijven.
Het moge duidelijk zijn dat dit de fout is van Maxtor.
twinkey schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:01:
Ist passiert...
Iemand reeds iets opgemerkt?

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
_Dune_ schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:57:
[...]

RAIDcore en Asus (Nforce4) zijn overigens niet de enige doe problemen kennen of gekend hebben met de DaimondMAX 10 serie. Ook RAID controllers van Promise, LSI, 3ware en Supermicron kennen of hebben deze problemen gekend. Aangezien er zo veel zijn die niet met 1 produkt overweg kunnen ligt het probleem dan bij deze grote groep of bij die eene, in dit geval Maxtor, ik denk dat iedereen daar zelf wel een antwoord op kan geven. ;) Hier op GOT heb ik gelezen dat Supermicro, een fabrikant die RAIDcontrollers, Backplanes en nog meer van dergelijke produkten heeft, de support geheel opzegd op het moment dat je gebruik maakt van de Daimondmax 10 schijfen.

Ondanks alle firmware en BIOS update's blijven er problemen bestaan met de Daimondmax 10 serie, je kunt dus wel stellen dat Maxtor met deze serie schijfen een klein foutje heeft gemaakt.
Zijn deze RAID problem ook gesignaleerd voor de Maxtor Maxline III serie?!? Volgens de vele posten die ik al heb gelezen zou de Maxline III identiek zijn aan de DiamondMax 10 qua constructie maar technisch gezien zou MaxLine III aanzienlijk beter zijn.

Eigenlijk was ik van plan komende week 2 Maxlines III van 300GB aan te schaffen maar heb nu vernomen dat er een nieuwe versie van Maxline III op de markt komt.
(http://www.shareholder.co...duct&maxtor_section=press)

Is het volgens jullie echt de moeite om te wachten? Het enigste verschil is volgens mij de 3Gb/s SATA eigenschap.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Genius2000 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:42:
[...]

Zijn deze RAID problem ook gesignaleerd voor de Maxtor Maxline III serie?!? Volgens de vele posten die ik al heb gelezen zou de Maxline III identiek zijn aan de DiamondMax 10 qua constructie maar technisch gezien zou MaxLine III aanzienlijk beter zijn.

Eigenlijk was ik van plan komende week 2 Maxlines III van 300GB aan te schaffen maar heb nu vernomen dat er een nieuwe versie van Maxline III op de markt komt.
(http://www.shareholder.co...duct&maxtor_section=press)

Is het volgens jullie echt de moeite om te wachten? Het enigste verschil is volgens mij de 3Gb/s SATA eigenschap.
Ik heb nog geen problemen gelezen m.b.t. de Maxline III serie mogelijk dat deze direct met een juiste firmware zijn uitgebracht. Of zo-ie-zo een andere firmware gebruiken. Maar ik zou zeggen zoek eens specifiek op "maxline" op GOT of andere forum's.

Verwijderd

En stel dat... de maxlines een andere firmware gebruiken, maar onder de moterkap gelijk zijn aan de Diamondmax 10, zou het dan niet mogelijk zijn de firmware van de Maxline III in een Diamondmax 10 te flashen?

Aangezien Maxtor de Maxlines aanprijst als "beter dan de DM10", zou dit misschien wel je DM10 met een Maxline III firmware wel kunnen verbeteren?

Iemand die zich aanbied? ;)

• twinkey
Er zijn nog geen persberichten bekend over de DM11 serie. Ook de winkels die hebben gemeld dat ze 'm vorige week op voorraad zouden hebben melden nu dat het nog 1 - 10 dagen kan duren...

Verwijderd

:) Maxtor heeft eindelijk een persbericht de deur uit gedaan:

http://www.shareholder.co...duct&maxtor_section=press

Er komen dus niet alleen nieuwe DiamondMax 11 schijven, ook de volgende schijven komen eraan:

For the enterprise:
MaXLine Pro 500

"Designed specifically for use in multi-drive environments and storage arrays, the MaXLine Pro 500 drive brings together a host of new advanced features and technology to help system designers, integrators and IT managers build and maintain their storage systems. The features are designed to maximize performance and improve data integrity and ease of use in reference storage, data protection and cost-sensitive enterprise applications. MaXLine Pro 500 drives must pass Maxtor's premium test process and are designed to the enterprise standard of 1 million hour mean time to failure (MTTF) at a medium I/O duty cycle."

For Consumer Electronics:
Maxtor QuickView 500

"Optimized for high definition multi-stream digital video recorders (DVRs), set-top boxes (STBs) and DVD/HDD combo devices, the Maxtor QuickView hard drives marry high-performance and advanced features that result in robust, industry-leading consumer hard drives for global OEMs and partners. Joining the Maxtor QuickView 300GB offering, the 400GB and 500GB models bring convenience, ease of use and an array of AV options to manufacturers looking to maximize the consumer's digital experience. As part of Maxtor's drive testing process, QuickView hard drives complete an advanced reliability test (RDT) to simulate operating environments – including temperature and duty cycle profiling."

Ben erg benieuwd naar de eerste reviews!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Maxtor heeft ook nu de DM11 aan z'n productoverzicht toegevoegd, zie hier.

• twinkey
Helaas, geen 250 en 300 GB versies van de DM11 dus...

Dan ga ik toch voor deze (nieuws: Maxtor voorziet MaxLine en DiamondMax van 3Gb SATA) versies. En dan misschien wel 3x voor een nog snellere performance... Want het is toch zo dat 3 schijven in RAID0 sneller werkt als 2 ?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
twinkey schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:51:
Want het is toch zo dat 3 schijven in RAID0 sneller werkt als 2 ?
Je bent in ieder geval sneller je data kwijt. :)

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Bij Samsung bedoel je de Spinpoint P120 200 en 250 GB serie of een andere ?

Want Samsung heeft weer een nieuwe serie uit.

De Spinpoint T serie met 300 en 400 GB HD's met 3 X 133GB platters
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/index.htm

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wow, dat werd tijd, eindelijk grotere schijven van Samsung en nu ook drie in plaats van twee platters.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

WOW! Dat is serieus goed nieuws :) Eindelijk de stilte voor grote capaciteiten :D Nou nog hopen op een 500GB versie... maar 400GB neem ik ook wel genoegen mee denk ik :)

Het is nu nog aan de importeurs ... :P

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik moet zeggen dat ik helemaal niet warm zou lopen voor één grote schijf van 500GB dan heb ik liever 3x200GB in RAID5. Ik zou er niet aan moeten denken dat die 500GB stuk zou lopen en alle data is foetsie. Of je moet met 2x 500GB een mirror maken. Overigens weet ik wel dat ik RAID niet als backup mag zien maar toch.

P.s. Ik draai nu 4x 200GB in RAID5 :Y)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:31:
Ik moet zeggen dat ik helemaal niet warm zou lopen voor één grote schijf van 500GB dan heb ik liever 3x200GB in RAID5.
640 kb is enough. |:(
3x 200 gb is trouwens maar 400 gb in RAID 5.
En die opmerking wordt elke keer gemaakt dat de schijfcapaciteit verhoogt wordt.

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:19:
[...]

De HDD is > 90% van de tijd helemaal geen bottleneck.

[...]

Snelheid/performance en sustained transfer rate (STR) zijn niet equivalent/gelijk. Je vergeet een van de belangrijkste eigenschappen: access time.
Echt wel want anders zouden we nooit ram hebben gehad.
en hadden we geen last van framedrops :> . dus het duurt wel een tijd voor de ultieme schijf er is,
of we moeten flash kaarten produceren van 200 gb:P

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

OlafvdSpek schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:41:
[...]

640 kb is enough. |:(
3x 200 gb is trouwens maar 400 gb in RAID 5.
En die opmerking wordt elke keer gemaakt dat de schijfcapaciteit verhoogt wordt.
Ja, dit hoef je mij niet te vertellen. De schijf capaciteit wordt wel steeds meer, maar wanneer er een schijf crashed ben je ook direct een stuk meer kwijt en om nu 500GB regelmatig op CD/DVD weg te branden als backup.... lijkt mij een beetje veel van het goede. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:00:
Ja, dit hoef je mij niet te vertellen. De schijf capaciteit wordt wel steeds meer, maar wanneer er een schijf crashed ben je ook direct een stuk meer kwijt en om nu 500GB regelmatig op CD/DVD weg te branden als backup.... lijkt mij een beetje veel van het goede. :)
RAID 5 is ook geen backup hoor.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

OlafvdSpek schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:01:
[...]

RAID 5 is ook geen backup hoor.
Dat klopt dat zij ik in mijn eerste reply al... RAID mag eigenlijk niet als backup gezien worden, maar is nogaltijd veiliger dan 1 grote schijf.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

abusimbal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:57:
[...]

Bij Samsung bedoel je de Spinpoint P120 200 en 250 GB serie of een andere ?

Want Samsung heeft weer een nieuwe serie uit.

De Spinpoint T serie met 300 en 400 GB HD's met 3 X 133GB platters
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/index.htm
Ik bedoelde de laatste idd ookal is de P120 ook een stuk jonger dan de Maxline III / DM10.
Pagina: 1