Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:46:
Dune
DiamondMAx serie goed??
Jij schreef eerder dat je al jaren Maxtor schijven, naar volle tevredenheid, gebruikt.
DiamondMax 11 zal dan volgens jou een goede serie zijn.
Ik zit zelf nog steeds met 4 stuks brakke DiamondMax 10 (6L250S0). De reseller heeft geen antwoord op mijn verzoeken en vragen, want die zegt dat de schijven goed zijn maar op mijn moederbord (ASUS A8N-SLI) willen ze maar niet functioneren.
De fabrikant (Maxtor.com) is te beroerd om mij ook maar één antwoord te geven, laat staan een voorstel voor RMA te doen of goede firmware op te sturen.
Voor mij geen MAXTOR schijven meer.
Mijn ervaring met Maxtor zijn inderdaad over het algemeen goed. Goede prijs prestatie verhouding. De Maxtor schijfen scoren toch altijd vrij goed. (nu niet met review van Tom's Hardwareguide komen, want op die site ben ik wel vaker wazige verhalen tegen gekomen. Ik heb het dus niet zo op ome Tom

)
Zelf heb ik eind vorig jaar 4 Daimondmax 10 200GB schijfen gekocht, inderdaad de buged serie van voor feb. 2005. Ik heb dan ook de firmware eerst moeten updaten voordat de schijfen fatsoenlijk werden geaccepteerd door mijn RAIDcore BC4852 RAID5 controller. Nu heb ik met de eerste twee controllers ook wat problemen gehad met instabiele poorten, maar mede door de super service van webconnexxion.com waren deze kaarten zo omgeruild.
Maar terug komend op de DaimondMAX 10 serie, omdat er nogsteeds problemen bleven bestaan met deze schijfen heeft RAIDcore/Broadcom uiteindelijk, maar een aangepaste bios/firmware voor hun RAID controllers uitgebracht. Hierna waren de problemen dan ook wel opgelost. Ik draai nu al weer enkele maanden zonder enig probleem en met een leuke performance.
RAIDcore en Asus (Nforce4) zijn overigens niet de enige doe problemen kennen of gekend hebben met de DaimondMAX 10 serie. Ook RAID controllers van Promise, LSI, 3ware en Supermicron kennen of hebben deze problemen gekend. Aangezien er zo veel zijn die niet met 1 produkt overweg kunnen ligt het probleem dan bij deze grote groep of bij die eene, in dit geval Maxtor, ik denk dat iedereen daar zelf wel een antwoord op kan geven.

Hier op GOT heb ik gelezen dat Supermicro, een fabrikant die RAIDcontrollers, Backplanes en nog meer van dergelijke produkten heeft, de support geheel opzegd op het moment dat je gebruik maakt van de Daimondmax 10 schijfen.
Ondanks alle firmware en BIOS update's blijven er problemen bestaan met de Daimondmax 10 serie, je kunt dus wel stellen dat Maxtor met deze serie schijfen een klein foutje heeft gemaakt.
Dat er overigens zoveel problemen worden gemeld in combinatie met de Asus bordjes komt misschien ook wel door dat deze borden zo ongeloofelijk populair zijn en veel worden verkocht. Slecht nieuwe wordt nu een maal sneller gehoord en als ergens veel van is verkocht lijkt het al snel dat het een slecht produkt is, maar ga het nu een verhoudings gewijs bekijken.
[
Voor 8% gewijzigd door
_Dune_ op 15-10-2005 15:02
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/