Via KT266A heeft 2 geheugen reepjes nodig?

Pagina: 1
Acties:

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb via eBay een Abit KR7A-Raid moederbord met een Via KT266A chipset gekocht. Het werkt echter helemaal niet, alleen de fans spinnen op en verder gebeurd er niks.

Nu beweert de verkoper op eBay dat een Via KT266A chipset twee identieke geheugen modules moet hebben om te kunnen werken. Hier heb ik zelf nog noooooit van gehoord, dus het lijkt me flauwekul. Via Google kan ik hier niks over vinden, dus het lijkt me dat die kerel maar wat verzind.

Ik vraag me af wie er nu gelijk heeft, hij of ik?

• Inner354
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Probeer het uit?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik denk dat het of aan de processor ligt..of het moederbord.

Want de verkoper slaat naar mijns inziens wartaal uit!

Je kan het proberen natuurlijk of het dan werkt, maar het lijkt me raar dat een moederbord dat niet dual processor is gelijk 2 rammetjes nodig heeft!

[ Voor 40% gewijzigd door swampy op 27-08-2005 16:35 ]

There is no place like ::1

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Mijn ECS K7VTA3 Rev2 met een VIA KT266A chipset heeft jarenlang met één Major 3rd 256MB PC2100 DDR-SDRAM DIMM'etje gedraaid.
Het is dan ook onzin dat de VIA KT266A chipset met minimaal 2 DIMM's moet draaien :X

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb een Asus A7V met diezelfde KT266A chipset.
Jaren gedraaid op 2 verschillende merken dimmetjes van 256 MB.

Nu draait hij probleemloos op 1x 512 MB.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor zover ik weet moet alleen RDRAM maar in paren worden geplaatst, en op veel nieuwe moederborden kan je met 2 repen in een dual channel setup draaien voor betere prestaties, maar dat het op een bordje met een KT266 chipset moet heb ik nog nooit gezien, gelezen of gemerkt. Bij mij werkten moederborden met die chipset altijd gewoon met 1 reep.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Ik ben het eens met iedereen. Ikzelf heb ook ooit (in een ver verleden) een Asus mobo gehad met precies die chipset (die chipset was je van het voor de athlon in die tijd). Het mobo werkte eerst prima met 1 stick van 256 MB en daarna zonder problemen met 2 sticks van 256 MB.

Als die verkoper gelijk heeft, dan moet het aan die Abit versie liggen, maar ik betwijfel het ten zeerste!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:18
TetsuoShima schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:55:
Ik ben het eens met iedereen. Ikzelf heb ook ooit (in een ver verleden) een Asus mobo gehad met precies die chipset (die chipset was je van het voor de athlon in die tijd). Het mobo werkte eerst prima met 1 stick van 256 MB en daarna zonder problemen met 2 sticks van 256 MB.

Als die verkoper gelijk heeft, dan moet het aan die Abit versie liggen, maar ik betwijfel het ten zeerste!
De verkoper heeft ongelijk. Kijk maar eens in de handleiding! Daar staat nergens dat er persé 2 modules in moeten. En er staat: minimale hoeveelheid geheugen 64 MB en daarboven staat: minimale grootte van de module is 64 MB. Het eerst kan dus niet als het tweede waar is en je daarbij persé 2 modules moet gebruiken.

link

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

inderdaad onzin...

Loopt bij mij op 1x 512 MB

[ Voor 6% gewijzigd door Almering op 27-08-2005 17:26 ]

Verwijderd

Ik typ dit nu vanaf een KR7A-RAID. En ik kan je zo zeggen dat dat werkt met 1 reepje.

Waar je echter wel op bedacht moet zijn is als je 4 reepjes wilt gebruiken. In tegenstelling tot wat in de handleiding staat kun je NIET 4 unbuffered DIMM's gebruiken. 3 maximaal, en anders moet je geen unbuffered geheugen gebruiken. Dus ff lekker 4 x 512MB goedkoop er infrotten of 4 x 256MB .. gaat niet werken.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb die kerel van eBay zover gekregen dat ik het weer terug kan sturen. Hij beweerd echter dat alle emails niet door hem zijn beantwoord maar door de technische dienst van Abit. 8)7
Pagina: 1