Ik loop nu al een paar uur te zoeken, maar kan nergens vinden wat ik zoek. Er zijn genoeg applets te vinden die webcam images kunnen weergeven, maar geen enkele die een image kan verkrijgen via de cam. De vraag is dus hoe ik een image capture van de webcam in een java Applet. Alles wat ik gevonden heb werkt niet (bijv de voorbeelden van het Java Media Framework). Het zoeken naar "java+applet+webcam+image+capture" e.d. levert niet op wat ik wil. Het uiteindelijke doel is om een webcam functie te implementeren in een java chatapplet. Ik zat te denken om het op deze manier te doen:
1. Gebruiker doet zijn cam aan
2. Elke x sec wordt er een 'snapshot' genomen van de cam
3. Deze wordt verstuurd naar de chatserver
4. De server verstuurd deze image naar alle chatters, zodat ze de cammer kunnen zien
Als dit wil, dan heeft het als nadeel dat de chatter het JMF zal moeten installeren. Zijn er alternatieven? Met flash is het aansturen van de cam ook mogelijk. Kun je een flash prog implementeren in een java Applet ?
1. Gebruiker doet zijn cam aan
2. Elke x sec wordt er een 'snapshot' genomen van de cam
3. Deze wordt verstuurd naar de chatserver
4. De server verstuurd deze image naar alle chatters, zodat ze de cammer kunnen zien
Als dit wil, dan heeft het als nadeel dat de chatter het JMF zal moeten installeren. Zijn er alternatieven? Met flash is het aansturen van de cam ook mogelijk. Kun je een flash prog implementeren in een java Applet ?