Ik heb van de week een 2tal cd's aangeschaft via iTunes Music Store, alleen nu wil ik ze branden als muziek cd op een andere computer in het netwerk. Ikzelf heb namelijk geen brander in de computer. Is er een mogelijkheid dit alsnog te kunnen doen?
bestanden kopieeren over je netwerk naar je andere pc?
je hebt tegenwoordig overigens al cd branders voor minder dan 20 euro
ook zou je je brander ff in je andere pc kunnen plaatsen, of de bestanden met winrar over enkele tientallen floppies verdelen
je hebt tegenwoordig overigens al cd branders voor minder dan 20 euro
ook zou je je brander ff in je andere pc kunnen plaatsen, of de bestanden met winrar over enkele tientallen floppies verdelen
Het is in iTunes toch gewoon mogelijk om je music library te sharen met andere gebruikers in het netwerk? Bij Preferences kun je onder het tabje Sharing gewoon je library sharen en een naamje geven. Eventueel een wachtwoord instellen. Als je op de computer met brander in hetzelfde menuutje op "look for shared music" klikt, moet je gewoon een andere library kunnen gebruiken. Dit alles geldt voor de os x verzie van iTunes...
Misschien is het wel even nuttig om te vermelden of je op een Mac of op een PC zit te werken, en welke iTunes versie je gebruikt...
Misschien is het wel even nuttig om te vermelden of je op een Mac of op een PC zit te werken, en welke iTunes versie je gebruikt...
[ Voor 41% gewijzigd door Kurkentrekker op 27-08-2005 23:16 ]
Verwijderd
Maar die muziek in de share van itunes kan je niet in je eigen playlists zetten en zo ook niet branden.Kurkentrekker schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 23:13:
Het is in iTunes toch gewoon mogelijk om je music library te sharen met andere gebruikers in het netwerk? Bij Preferences kun je onder het tabje Sharing gewoon je library sharen en een naamje geven. Eventueel een wachtwoord instellen. Als je op de computer met brander in hetzelfde menuutje op "look for shared music" klikt, moet je gewoon een andere library kunnen gebruiken. Dit alles geldt voor de os x verzie van iTunes...
Een oplossing zou zijn om itunes op die andere pc te authoriseren zodat deze de DRM bestanden kan afspelen en branden. Deze bestanden moeten daarvoor wel beschikbaar zijn via netwerk of overkopieren.
Verwijderd
In het verlengde hiervan heb ik ook een vraag.
Ik heb ook een pc (windows) met daarop via iTunes music store aangeschafte muziek (en bijbehorend DRM). Deze pc gaat binnenkort vervangen worden door een mac mini, als ik mijn iTunes Library overzet, behoud ik dan de rechten om die muziek te branden op de nieuwe computer?
Ik heb ook een pc (windows) met daarop via iTunes music store aangeschafte muziek (en bijbehorend DRM). Deze pc gaat binnenkort vervangen worden door een mac mini, als ik mijn iTunes Library overzet, behoud ik dan de rechten om die muziek te branden op de nieuwe computer?
Ja. Gewoon de PC deauthorizeren, muziek kopieren naar de Mac mini en de mini autoriseren. Zie ook deze support pagina.Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:35:
In het verlengde hiervan heb ik ook een vraag.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik dacht dat je een iTunes nummer op 5 computers tegelijkertijd kon gebruiken? Dus gewoon kopiëre, plakken naar die andere PC...
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat kan inderdaad, maar als hij z'n PC gaat vervangen dan lijkt het mij niet zo handig dat hij die PC geautoriseerd laat. Dan kun je je muziek op nog maar 4 computers afspelen in plaats van 5.leokennis schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:48:
Ik dacht dat je een iTunes nummer op 5 computers tegelijkertijd kon gebruiken? Dus gewoon kopiëre, plakken naar die andere PC...
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Pagina: 1