SuSe-CD niet herkend in Toshiba Satellite 1800

Pagina: 1
Acties:

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem:
Ik was van plan om SuSe Linux 9.3 Professional te gaan installeren op m'n oude laptopje, een Toshiba
Satellite 1800-400 met een TEAC CD-224E-BA CD-ROM drive erin. Ik heb al een paar keer SuSe geinstalleerd met dezelfde CD's, en die CD's werken prima.

Het probleem is dat als ik een van de SuSe CD's in de drive stop tijdens het opstarten de computer volledig hangt. Als ik een van die CD's tijdens Windows erin stop dan wordt 'ie niet herkend als dat er een CD inzit. Het lijkt erop dat de drive niet compatible is met de CDs, maar ik kan niet achterhalen waarom, want het type CD dat SuSe gebruikt isvolgens mij niet heel vreemd.

Wat ik tot nu toe (tevergeefs) geprobeerd heb: BIOS geupdate naar laatste versie en uiteraard geGoogled en hier op GoT gezocht.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Krijg je nog meldingen op het scherm voordat alles hangt ?

Misschien is je cd toch op een of andere manier defect geraakt.

Voor zover ik weet moet de cd ook in windows te lezen zijn, het is
normaal een iso9660 filesystem.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Tees
  • Niet online
Geen meldingen, hij leest de CD niet goed, het klinkt alsof 'ie begint met draaien, dan er wat mis gaat, en hij weer 'downspint'. Dat herhaalt zich een paar keer en uiteindelijk geeft 'ie het op en slaat de boel vast.

Het is idd een ISO9660 FS, dat is ook het vreemde eraan. Heb dezelfde CD daarna op een (wat nieuwere) computer uitgeprobeerd, geen probleem.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Werken andere (originele) cd's wel?

LinkedIn WoT Cash Converter

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vreemd idd. Pakt de cd-rom drive wel andere cd's ?
Misschien is die drive gaar....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Fik eens een nieuwe cd. Probeer eens een andere cd.

Als geen enkele cd het doet, is je drive gaar.

• Tees
  • Niet online
Dat had ik (uiteraard) al uitgeprobeerd, andere CD's, ook gebrande, geven geen enkel probleem.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

tkorstanje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:47:
Dat had ik (uiteraard) al uitgeprobeerd, andere CD's, ook gebrande, geven geen enkel probleem.
Dat had je voor het gemak alleen niet vermeld ;)

Dus opnieuw fikken op een ander formaat of als +r?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tees
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 03:30:
[...]

Dat had je voor het gemak alleen niet vermeld ;)

Dus opnieuw fikken op een ander formaat of als +r?
Owja sorry, ff vergeten ;)

Wat bedoel je precies met een ander formaat? (+R klinkt mij trouwens als DVD in de oren, 't gaat hier om CDs)

• Tees
  • Niet online
*kick*

Pagina: 1