Asus A7N8X-X Geeft geen beeld bij booten

Pagina: 1
Acties:

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Topicstarter
Na wat zoeken op GoT naar vergelijkbare topics en ook het uitwerken van de suggesties die daar werden geoppert bleef mijn moederbord problemen geven, dus vandaar een nieuw topic.

Mijn probleem is vrij duidelijk ik start mijn systeem en krijg simpelweg geen beeld. Op dit systeem zit de volgende hardware aangesloten:

AMD Athlon XP 2000+ (Palomino)
512MB PC 2100 Dane-Elec Geheugen
Geforce 4 Ti 4600
Maxtor Diamontmax 10 200GB (IDE)
Aopen DVD Speler (IDE)
Philips CD-RW (IDE)
300 Watt 'Vikings' Voeding

Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:

-Geheugen vervangen door ander geheugen ( 256MB PC 3200 Merkloos) maakt geen verschil.

-GPU vervangen door een x800pro en door een S3 (PCI), in beide gevallen nog steeds dezelfde functionaliteit.

-CPU eruit gehaald om te controleren of het moederbord een lang piepsignaal zou geven maar het kwam niet.

-Aansluitingen van de speaker voor noodsignalen, HD LED, Power LED en ATX op alle mogelijke manieren getest (en de posities aangehouden uit de manual).

-Zonder geheugen booten geeft ook geen nood signaal, hetzelfde geld voor de GPU.

-Aangesloten op een andere monitor met een andere kabel.

-GF 4 Ti 4600 nog in mijn andere systeem gehad en daar gaf hij gewoon beeld.

-HD ontkoppelt & CD/DVD drives ontkoppelt, maakt ook niets uit.

Nu is mijn vraag, weet iemand een mogelijke oorzaak voor mijn probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Draconis op 27-08-2005 14:46 ]

Veni Vidi Vici

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:48
Shi Huangdi schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:44:
[i]-CPU eruit gehaald om te controleren of het moederbord een lang piepsignaal zou geven maar het kwam niet.

-Zonder geheugen booten geeft ook geen nood signaal, hetzelfde geld voor de GPU.
lijkt mij of n kapot mobo of n kapotte proc .. maja amd is niet echt mijn gebied dus ja .. maar ik zet mn gelf op een van de twee ... als t moederbord al geen piepsignalen geeft bij overduidelijke fouten denk ik eigelijk dat die kapot is ...

of merk je wel dat er "iets" gebeurd .. hdd spin up, fans die aan gaan, voeding die aangaat ??

[ Voor 57% gewijzigd door Pilske op 27-08-2005 14:49 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Normaal zou een moederbord een piepsignaal geven bij het ontbreken van geheugen, videokaart of processor.
Ik kan mij zo een aantal problemen/suggesties bedenken:
• Jouw moederbord is overleden.
• Jouw moederbord maakt ergens kortsluiting en start niet goed op.
• Het BIOS staat verkeerd ingesteld. Als je alles buiten specs hebt staan kan zelfs zo zijn dat een piepje (o.i.d.) achterwege blijft. Reset het BIOS dus.
• De voeding trekt het niet of is versleten dat bepaalde voltagelijnen te ver afwijken.
• Jumpers op het moederbord die niet goed staan ?
• Hangende resetknop waardoor het systeem nonstop reboot en geen kans krijgt om een foutmelding te geven.
• De PC speaker niet aangesloten of defect, ergo: geen piepjes ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Ik heb dit gehad bij mijn A7N8X-E del. bij mij was de bioschip volledig gereset, maw de bioschip was leeg. Ik heb hem even opnieuw laten inprogrammeren, en de boel draait weer als een zonnetje. De symptomen komen exact overeen. Bij mij is het waarschijnlijk gebeurd door overklokken, daar heeft deze serie wel vaker last van (schijnt), is misschien een poging waard. Ik was 20 euro kwijt (omdat ik een nieuwe chip wilde, en niet dezelfde weer wilde gebruiken).

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Topicstarter
Leuk detail is dat dit moederbord nieuw is en dus eigenlijk nog nooit echt gebruikt is.

De bios resetten mocht helaas ook niet baten. Ver heb ik inmiddels al tal keren alle jumpers nagekeken om te kijken of ze echt wel goed staan.

Een resetknop zit niet in mijn systeem dus dat kan niet de oorzaak zijn.

De PC speaker werkte eerst perfect (op mijn vorige mobo die dus gaar was en dus voor van alles en nog wat piepjes gaf) en ik heb gecontroleerd dat hij juist aangesloten is.

Veni Vidi Vici