Na wat zoeken op GoT naar vergelijkbare topics en ook het uitwerken van de suggesties die daar werden geoppert bleef mijn moederbord problemen geven, dus vandaar een nieuw topic.
Mijn probleem is vrij duidelijk ik start mijn systeem en krijg simpelweg geen beeld. Op dit systeem zit de volgende hardware aangesloten:
AMD Athlon XP 2000+ (Palomino)
512MB PC 2100 Dane-Elec Geheugen
Geforce 4 Ti 4600
Maxtor Diamontmax 10 200GB (IDE)
Aopen DVD Speler (IDE)
Philips CD-RW (IDE)
300 Watt 'Vikings' Voeding
Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:
-Geheugen vervangen door ander geheugen ( 256MB PC 3200 Merkloos) maakt geen verschil.
-GPU vervangen door een x800pro en door een S3 (PCI), in beide gevallen nog steeds dezelfde functionaliteit.
-CPU eruit gehaald om te controleren of het moederbord een lang piepsignaal zou geven maar het kwam niet.
-Aansluitingen van de speaker voor noodsignalen, HD LED, Power LED en ATX op alle mogelijke manieren getest (en de posities aangehouden uit de manual).
-Zonder geheugen booten geeft ook geen nood signaal, hetzelfde geld voor de GPU.
-Aangesloten op een andere monitor met een andere kabel.
-GF 4 Ti 4600 nog in mijn andere systeem gehad en daar gaf hij gewoon beeld.
-HD ontkoppelt & CD/DVD drives ontkoppelt, maakt ook niets uit.
Nu is mijn vraag, weet iemand een mogelijke oorzaak voor mijn probleem?
Mijn probleem is vrij duidelijk ik start mijn systeem en krijg simpelweg geen beeld. Op dit systeem zit de volgende hardware aangesloten:
AMD Athlon XP 2000+ (Palomino)
512MB PC 2100 Dane-Elec Geheugen
Geforce 4 Ti 4600
Maxtor Diamontmax 10 200GB (IDE)
Aopen DVD Speler (IDE)
Philips CD-RW (IDE)
300 Watt 'Vikings' Voeding
Ik heb al de volgende dingen geprobeerd:
-Geheugen vervangen door ander geheugen ( 256MB PC 3200 Merkloos) maakt geen verschil.
-GPU vervangen door een x800pro en door een S3 (PCI), in beide gevallen nog steeds dezelfde functionaliteit.
-CPU eruit gehaald om te controleren of het moederbord een lang piepsignaal zou geven maar het kwam niet.
-Aansluitingen van de speaker voor noodsignalen, HD LED, Power LED en ATX op alle mogelijke manieren getest (en de posities aangehouden uit de manual).
-Zonder geheugen booten geeft ook geen nood signaal, hetzelfde geld voor de GPU.
-Aangesloten op een andere monitor met een andere kabel.
-GF 4 Ti 4600 nog in mijn andere systeem gehad en daar gaf hij gewoon beeld.
-HD ontkoppelt & CD/DVD drives ontkoppelt, maakt ook niets uit.
Nu is mijn vraag, weet iemand een mogelijke oorzaak voor mijn probleem?
[ Voor 8% gewijzigd door Draconis op 27-08-2005 14:46 ]
Veni Vidi Vici