Vorige week was mijn harde schijf gecrash. Toen ben ik naar de winkel gegaan en er een nieuwe in laten steken. En die harde schijf is op mijn aanvraag in 2 partities verdeeld.
Nu is het probleem dat ze die C en D genoemd hebben.
Maar vroeger was mijn cd-rom speler D en nu vind windows em niet meer hoe kan ik dit oplossen?
De pc draait windows 98.
De HD staat op Master whit Slave present.
Die staat op slave.
De bios vind de cd-rom nog wel maar als ik bij hardware kijk onder windows staat ie er niet bij.
(teruggaan naar de winkel gaat voorlopig niet want die hebben jaarlijks verlof
)
Ik heb al op google gezocht en daar kwam ik de volgende oplossingen tegen:
-Cd-rom afkoppellen en dan opnieuw opstarten en dan terug aankoppelen en terug opstarten maar dit werkt niet omdat de bios de schijf niet vind als ik de cdrom afkoppel
-Partition Magic kopen en het daarmee doen. Maar ik heb daar op het moment geen geld voor en ik lees op sommige plaatsen dat dat in win 98 daarmee niet gaat)
mvg,
Stynus
Nu is het probleem dat ze die C en D genoemd hebben.
Maar vroeger was mijn cd-rom speler D en nu vind windows em niet meer hoe kan ik dit oplossen?
De pc draait windows 98.
De HD staat op Master whit Slave present.
Die staat op slave.
De bios vind de cd-rom nog wel maar als ik bij hardware kijk onder windows staat ie er niet bij.
(teruggaan naar de winkel gaat voorlopig niet want die hebben jaarlijks verlof
Ik heb al op google gezocht en daar kwam ik de volgende oplossingen tegen:
-Cd-rom afkoppellen en dan opnieuw opstarten en dan terug aankoppelen en terug opstarten maar dit werkt niet omdat de bios de schijf niet vind als ik de cdrom afkoppel
-Partition Magic kopen en het daarmee doen. Maar ik heb daar op het moment geen geld voor en ik lees op sommige plaatsen dat dat in win 98 daarmee niet gaat)
mvg,
Stynus