Toon posts:

Nieuw mobo en CPU, resultaat: alleen primaire IDE werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb m'n systeem ge-upgrade met een nieuw moederbord (ASUS P5S800-VM) en CPU (P4 3.2Ghz 541). Ik heb er 2 HD's en 2 DVD/CD-combi's op aangesloten. Op m'n oude MB werkte alles prima maar op deze nieuwe worden alleen de 2 componenten herkend die op de primaire IDE zijn aangesloten.
Ik heb werkelijk alle master/slave/cable-select combinaties geprobeerd, maar tjidens het opstarten krijg ik telkens de melding "Secundaire IDE: ATAPI incompatible".

Ik heb overal en op ieder forum gezocht maar niks kunnen vinden wat op mij van toepassing is.

Alle 4 de componenten werken wel goed wanneer ik ze aansluit op de primaire IDE aansluiting, maar daar kunnen maar 2 componenten tegelijk op aangesloten worden.... Ook de kabels die ik gebruik heb ik getest en zijn goed.

Ik heb de ASUS site al afgezocht naar nieuwe updates enzo maar niks mag helpen. Ik raak een
beetje radeloos en sta op het punt m'n pc maar weg te brengen.... toch jammer dat dan m'n eerste
pc-upgrade op deze manier eindigt ;(

wie o wie kan mij helpen!!!
Thnx

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:35
Kijk in windows of je 2 ide kontrolers hebt.
Kijk met opstarten of de bios 4 apparaten ziet, zet in de bios de reclame scherm uit, dan
zie dit wel, en lanzaam booten aanzetten(quick boot uitzetten).
Kontroleer in de bios(setup) of alle 4 de ide op auto staat, hier kun je ook zien
of de bios de apparaten ziet.
Kontroleer in windows of je geen uitroep teken hebt in de hardware config.
Is je voeding zwaar genoeg.
Kontroleer alles tav sata en ide met bios handleiding.

groeten peter

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je suggesties.
Ik heb alles geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Windows ziet gewoon de primair en secundair IDE kanalen in het hardware-profiel.
Ik heb quickboot uit gezet maar dit helpt ook niet.
In de bios wordt ook aangegeven dat er wel 2 IDE kanalen zijn maar de 2de herkend de aangesloten apparaten dus niet. In de bios staat de type wel op [auto].
Ik begin nu toch te vrezen dat er iets met de secundaire IDE kanaal aan de hand is.

Heeft iemand nog suggesties? Anders breng ik de pc maar naar de winkel....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Al geprobeerd om 1 apparaat om IDE2 aan te sluiten?

ARME AOW’er