Toon posts:

[ 6 pin pci-e power connector ] --Nvidia Quadro FX3400

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een gebruikte Hega Nvidia Quadro FX3400 videokaart gekocht. (pci express)
Deze kaart heeft naast de power van het slot zelf nog extra stroomtoevoer nodig dmv een 6 pins connector.
Het kabeltje zat er helaas niet bij..
Ik weet dat er verloop kabeltjes te koop zijn, deze gaan van twee normale 4 pins voedingsaansluitingen (molex?) naar de benodigde 6 pins connector.
Er zijn ook nieuwe voedingen die als voorzien zijn van deze aansluiting. (duurdere oplossing natuurlijk)
Aangezien het om een vrij dure kaart gaat, wil ik natuurlijk zo weinig mogelijk risico lopen.
Kan iemand me vertellen of het verloopkabeltje zal volstaan, of dat het toch meer aan te raden is om voor een compleet nieuwe voeding met deze aansluiting te gaan?
Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/shows/computex/2004/nv45final/connector.jpg

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 13:19

Aight!

'A toy robot...'

Verloopstekkertje zalvoldoen mits je een fatsoenlijke voeding hebt, maja ik weet niet wat voor voeding je hebt + de rest van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was inderdaad even de rest van het systeem vergeten te vermelden..

Voeding: Fortron FSP400-60THN-P 400W.
Moederbord: Asus P5GD1PRO.
HDD: 2x SATA Maxtor Diamondmax 10, 200gb per stuk.

Verder 1x Nec floppy drive en 1x Nec dvd writer en Esi Wamirack 192X pci geluidskaart.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je het gewoon zeker wil weten of je voeding het trekt ( want zo'n verloopstukje is geen probleem als je er maar 2 molexen op zet) moet je het even uitrekenen.

-Zoek in de specificaties van je voeding op hoeveel ampere hij levert op de 12, 5 en 3,3 volt lijn,
-Zoek in de specs van je onderdelen hoeveel ze gebruiken van de lijnen.

de 12 volt lijn zal belangrijk zijn, je moet even opzoeken hoeveel ampere de voeding kan leveren op 12 volt, en even zoeken hoeveel die quadro trekt en hoeveel je processor gebruikt, plus 2 ampere voor de schijven, dan heb je al een beetje een indicatie

specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de info.

Verwijderd

De quadro lust tot maximaal 131W volgens PNY.(Daar heb ik er een van standaard 350/450 geklokt)

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

gladiool schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:48:
Als je het gewoon zeker wil weten of je voeding het trekt ( want zo'n verloopstukje is geen probleem als je er maar 2 molexen op zet) moet je het even uitrekenen.

-Zoek in de specificaties van je voeding op hoeveel ampere hij levert op de 12, 5 en 3,3 volt lijn,
-Zoek in de specs van je onderdelen hoeveel ze gebruiken van de lijnen.

de 12 volt lijn zal belangrijk zijn, je moet even opzoeken hoeveel ampere de voeding kan leveren op 12 volt, en even zoeken hoeveel die quadro trekt en hoeveel je processor gebruikt, plus 2 ampere voor de schijven, dan heb je al een beetje een indicatie
Ik begrijp er niet zo veel van. Ik heb nu zelf de kaart aanstaan. Hij loopt op de mobo Asus A8NSLi
met een Enermax 431W voeding. Als ik dan zo'n verloopstekkertje erop zet, gekoppeld aan 1 (of 2?) standaard voedingstekkers dan is dat toch wel genoeg ?
Ik heb zelf nog 2 36 GB raptors gevoed door Sata en een DVDrw (Nec35400)

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Dethroned schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:33:
[...]

Ik begrijp er niet zo veel van. Ik heb nu zelf de kaart aanstaan. Hij loopt op de mobo Asus A8NSLi
met een Enermax 431W voeding. Als ik dan zo'n verloopstekkertje erop zet, gekoppeld aan 1 (of 2?) standaard voedingstekkers dan is dat toch wel genoeg ?
Ik heb zelf nog 2 36 GB raptors gevoed door Sata en een DVDrw (Nec35400)
mja... :)

• Dethroned

Dethroned

Liev

Hieruit neem ik aan dat ik een verloopstekkertje koppel aan 1 molexconnector en dat weer koppel aan de kaart ? BTW, wel goed van Nvidia's "Sentinel" al constateerd dat dit nog niet gebeurd is en WEL moet gebeuren !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dethroned schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:16:
Hieruit neem ik aan dat ik een verloopstekkertje koppel aan 1 molexconnector en dat weer koppel aan de kaart ? BTW, wel goed van Nvidia's "Sentinel" al constateerd dat dit nog niet gebeurd is en WEL moet gebeuren !
Ik geloof dat je beide molexen moet aansluiten. Zo heeft de 6800 Ultra ook twee molexconnectors op de kaart die beiden aangesloten moeten worden.

• Dethroned

Dethroned

Liev

Ik ga nu er een Tagan TG580 u22 erin plaatsen. Uiteraard overkill enzo, maar das eentje die toevallig op voorraad was bij de pc boer. Die heeft 2 aparte pci-e stekkers dus hoef ik er ook maar een van te gebruiken.
Mijn PNY Quadro FX3400 werd standaard geleverd bij een HP XW4200 workstation en de vorige pci-e converter stekker paste niet helemaal. Het scheelde een milimeter.
Kan het zo zijn dat HP de stekker van mijn videokaart heeft aangepast ?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Even een shopje :P

Ik heb nu hetzelfde probleem, een 2e hands x1800xt alles zit erbij buiten dat kabeltje... Ik vindt nu nergens een winkel die ze snel kan leveren, kan iemand me hierbij helpen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ga jij eens hard aan het zoeken dan!
Ik heb er al zo één gevonden bij Salland

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.