Toon posts:

[XP] Na formatteren C-schijf meldingen: 'ntldr missing'*

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had op mijn pc eerst windows home edition staan, maar wou upgraden naar windows xp corporate ed.
dit ging echter niet omdat je blijkbaar niet zo kan upgraden, dus heb ik eerst de C geformateerd dor op te starten met de cdrom van home, en dan in repair format C uit te voeren.
Nu plaats ik cdrom van corp pro erin, cd rom is first boot device, maar wanneer ik heropstart krijg ik ntldr missing...
het ligt niet aan de cd want met de cd rom van home (die zeker werkt) gaat het ook niet en ik heb die van corp ook al getest vooraf en zou dus ook moeten werken...
heb al heel wat topics doorgelezen maar meestal hadden ze nog een partitie waarop een andere win stond of hadden ze ng gewoon win xp erop staan maar op één of andere manier iets verprutst...op mijn pc staat nu dus gewoon niets, ik werk nu vanaf m'n oude pc met win 98 (een hele verademing eigenlijk werkt snel en zo maar soit) maar ik wil dus m'n andere pc weer aan de gang krijgen...heb al gelezen dat voor sommige procedures je een pc nodig hebt met iets boven win 98 maar dat heb ik dus niet!

kan iemand mij helpen?

groetjes

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Is die Windows XP Corporate cd wel bootable :? Al in andere pc getest ?

Als dat zo is krijg je iets te zien: press any key to boot from cd ...

Als dat niet zo is lees eens hier :P Windows Operating Systems - FAQ >> Hoe installeer ik XP zonder bootable CD-Rom?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[google=ntldr is missing] [search=ntldr is missing]. Er zijn dus heeeeel erg veel verschillende dingen die dit kunnen veroorzaken, en misschien nog wel meer mogelijke oplossingen :P Een usbstick of iets aangesloten, een gare cd, foute biosinstelling zijn de eerste paar die mij tebinnen schieten.....

Ik zet nog even de je OS vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy. Ook breid ik die nog een beetje uit zodat de ruimte in het titelveld optimaal benut wordt :P

na format C ntldr missing > [XP] Na formatteren C-schijf meldingen: 'ntldr missing'*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ja hij is bootable, heb m'n bios op optimale warden gezet (auto), en heb ook al boot floppy's gemaakt (zes stuks was veel werk voor wat het was...) en bij de vierde geeft hij error 4: \halacpi.dll could not be loaded?

en ik weet dat veel het kan veroorzaken maar daarom juist dit topic...ik weet het namelijk niet ben niet zo'n whizkid.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 21:24
Ik zou toch ff proberen die floppies opnieuw te maken. CD will denk ik gewoon niet booten, om wat voor reden dan ook. Floppy is denk ik een beetje gaar (heb ik ook wel eens gehad)

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gelezen in een paar amerikaanse topics dat het probleem vaak weg is door de bios te resetten...maar hoe doe je dat? heb m'n handleiding van m'n moederbord naast me liggen, abit kx7-333 , maar wil niets overhaast doen en m'n hele pc om zeep helpen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op zoek gaan naar een knoopcel op je moederbord, voorzichtig verwijderen en je pc minstens een uur uit laten staan. Vergeet niet je 220/230 volt aansluiting te verwijderen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:05
Wellicht overbodig....

Windows XP Prof Corp is een product voor bedrijven met bijbehorende licentiestructuren, die worden dus bijna altijd gebruikt via een image manier en dus geen bootcd.

Ik kan natuurlijk niet je netwerk thuis inschatten, maar.. waarom heb je XP Home er afgegooid?
Het enige verschil is dat je met XP Pro, dat je nu ( bijna) lid kan worden van een domain. Dit houd dus in dat je thuis nog een machine nodig hebt met Windows 2000/2003 of LINUX.

Maar goed.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
heb bios geupgrade nog altijd zelfde...

Verwijderd

Topicstarter
die knoopcel ligt er nu ook uit hopelijk geeft dat de langverwachte oplossing;) maar heb er zo m'n twijfels over, nog andere tips?

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Als je bootdiskkettes van de XP cd niet lukken, een windows 98/ME bootdisk van www.bootdisk.com downloaden.

Die erin en starten en na dosprompt x:\i386\winnt.exe typen en enter enzo.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-03 15:39

FlyEragon

Alien Monkeys

Zo'n vaag probleem zag ik een tijdje geleden ook bij iemand, hij had het toen opgegeven en de pc stond daar 1 jaar lang stof te happen. Naderhand harde schijf eruit gehaald en in een andere computer gezet, en daarop Win XP corp. gezet. Daarna harde schijf terug geplaatst in de zogenaamd "defecte" machine, en toen deed ie het weer.Dus misschien kan je dat ook ff proberen

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Killa_bee het is de bedoeling dat je zelf ook actief bezig gaat met het vinden van een oplossing. Dat je ergens niet zo veel vanaf weet kan, maar dan ga je je er zelf in verdiepen. Lees de Registratievoorwaarden en faq nog eens heel goed door :)

Mijn spoorwegfotografie

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Killa_bee:

Probeer eens nu systematisch na te denken:

• Test of het een hardware probleem is, kan ook met een live linux cd. Test bij install met zo min mogelijk hardware dus alle PCI kaarten eruit (minimaal VGA kaart :P )
• Test die cd eens in een ander systeem, fik desnoods die cd op een ander merk.
• probeer een andere cd/dvd speler aan te sluiten
• test je geheugen, als je CPU overclocked is zet hem terug op default waardes.
• loop je IDE kabels na, bij twijfel vervangen. (geld ook voor floppy kabels)

Wat bij mij werkt bij dit soort weigerachtige systemen is stap voor stap bijhouden van wat je doet op papier. Handig voor later bij herinstall :D

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 27-08-2005 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk, ben niet systematisch genoeg geweest dacht dat het vlug opgelost ging zijn mijn fout...

ik laat nu memtest86 lopen, misschien vindt hij iets.
wat ik nu al gedaan heb chronologisch:

eerst heb ik dus format C gedaan mbv bootcd rom van win xp home edition
daarna kon ik win xp corp niet installeren dus heb ik gezocht op internet.
versch combinaties met first boot device, cd rom als eerste, als tweede, en cd rom voor alledrie.
heb m'n kabels al versch keren gecontroleerd, alles zit op z'n plaats en zit stevig vast.
heb ook al opgestart zonder ram en dan teruggeplaatst.
heb de 6 bootfloppy's voor win xp geprobeerd, bij vierde floppy kreeg ik error hcap.. kon niet geladen worden.
daarna heb ik m'n bios geupdate (en dus ook gereset)
heb ook geprobeerd te formatteren met een bootfloppy van win 98, probleem was dat m'n harde schijf in ntfs is en voor win98 heb je fat nodig.
die cd rom heb ik ook al voordien getest op dezelfde pc, en m'n win xp home is al getest (duh ik heb het er zo opgezet eerst) en die ging ok niet dus daaraan ligt het niet.
daarna heb ik een uur m'n knoopcel eruit laten liggen/
momenteel laat ik een memtest 86 lopen.

dingen die ik mss nog ga doen:

herformatteren
harde schijf in andere pc plaatsen en daar win xp op plaatsen.
vraag hierbij: m'n andere pc is een oud beestje met 133mhz (staat nu win 98 op) kan die bios mijn harde schijf van 60gig wel aan? kan er iets serieus verkeerd lopen? en vooral als je win xp installeert installeert hij ook de drivers etc. als je hem dan terugsteekt zal hij toch de ene na de andere error geven?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 11:58 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:55:
heb ook geprobeerd te formatteren met een bootfloppy van win 98, probleem was dat m'n harde schijf in ntfs is en voor win98 heb je fat nodig.
Met fdisk kan je de partitie verwijderen en aanmaken op het FAT32 bestandssysteem.
harde schijf in andere pc plaatsen en daar win xp op plaatsen.
vraag hierbij: m'n andere pc is een oud beestje met 133mhz (staat nu win 98 op) kan die bios mijn harde schijf van 60gig wel aan? kan er iets serieus verkeerd lopen? en vooral als je win xp installeert installeert hij ook de drivers etc. als je hem dan terugsteekt zal hij toch de ene na de andere error geven?
Je kan die harde schijf wel in je oude pc hangen en de hele i386 directory copiëren naar de hardeschijf van je nieuwe systeem. Installeren op een P133 is slakkenwerk ;) en gaat ook niet werken aangezien je oude hardware te veel verschilt met je nieuwe PC.

Dus:
• maak je partitie met fdisk een FAT32 systeem aan (kan ook vanuit je een draaiende windows 98)
• Probeer andere cdspeler of brand je XP Pro cd op een ander merk CDR
• installeer zo kaal mogelijk, dus alle kaarten die je niet nodig hebt eruit halen.

En to be honest: wat is het merk pc / moederbord waar we over praten :?

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ok; het is een pc die gewoon in elkaar is gestoken geen merk dus, abit moederbord kx7-333 met amd processor 1800+, graf kaart fx 5200, geluidskaart was iets goedkoops 5.1, tv kaart hercules, 256mb ram, 60gig harde schijf. Is al redelijk gedateerd maar zou toch moeten kunnen xp draaien zonder problemen is nu ongeveer 2.5 jaar oud. m'n cd speler is plexwriter 48/24/48A niet zo oud een jaar of zo.

m'n reserve pc is 133mhz 3gig 16mb ram of zoiets (heel weinig)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga deze http://www.bootdisk.com/ntfs.htm bootdisk dan straks gebruiken om fdisk uit te voeren is toch ok? dan die fat 32 erop en m'n harde schijf aan m'n oude pc hangen, maar vandaag denk ik niet dat dat nog zal lukken ik moet namelijk weg binnen paar minuten en die memtest loopt nog altijd...alvast bedankt voor de raad!

Verwijderd

Topicstarter
heb mbv fdisk een nieuwe partitie aangemaakt, hij staat wel tweede maar heb hem active gezet, weet nu wel niet of hij bootable is...maar nog steeds zelfde error, heb alle niet essentiële kaarten eruit gehaald (zo ongeveer alles dus)

zou ik anders niet beter gewoon heel m'n schijf formatteren met discwasher enige belangrijke dat erop staat zijn een paar films en wat pc-spellen maar die speel ik toch nooit meer, en zou ik daarna zeker gewoon moeten kunnen opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem helemaal formatteren mvb dban, dan lijkt mij alles toch wel clean genoeg...hij wil trouwens enkel nog maar opstarten als ik eerst de kabel eruit trek en 30sec laat rusten?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
doe even wat onderzoek, en ook even de Algemene gedragsregels (Netiquette) lezen ;) Je post binnen 24 uur vier berichten achter elkaar, en lgeeft nog steeds niet de indruk dat je zelf wat doet zonder onze bevestiging.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.