Toon posts:

[Twijfel]Acer Aspire E300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Acer Aspire E300 aan te schaffen met deze specs:

Processor AMD Athlon 64 3400+

Intern geheugen 1024 MB

Intern geheugentype PC3200 DDR400

Opslagcapaciteit 160 GB

Soort optische drive DVD-RW Multi DL

Grafische adapter nVidia G6200SE TC

Geheugen video-adapter 256 MB

Prijs 688.21 (incl BTW)

Vragen:
Is dit een goede game pc?
Heeft iemand met deze pc ervaring?
Groeten Daniël

Even paste copie in adress balk vanwegen '?' in de link
Link: http://www.obcs.nl/redir....rp=1&d_word=51MF0241AA001

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 11:51
Ik zal hier verder doen, alhoewel de E300 ondertussen is aangepast: veranderingen tov de Topicstart zijn:

*200 GB Seagate Barracuda 8MB cache
*Ati Radeon X300SE 256MB
*Windows XP Mediacenter editie NL

Waar ik aan twijfel zijn:

*Geheugen kan niet verder uitgebreid worden, alle banken zijn bezet.
*Kwaliteit van de geluidskaart: ik heb nu een SB Live 5.1, ik weet niet wat beter of slechter is.
*Kan er nog een IDE-schijf op aangesloten worden?
*Hoe zit dat met overklokken (ik gok op niks!) en later op dat bord een X2 3800+ te plaatsen.

Mijn eisen zijn niet games, maar het gewone werk: photoshop (ik plan om oude dia's en negatieven in te scannen, en ook mijn foto's uit m'n Nikon D70s bewerken), vakantiefilmpjes monteren (niet zo heel veel dus, maar daarvoor is die tweede schijf wel handig), internet, office, af en toe gamen.

Deze pc is prijs/kwaliteit heel sterk, je hoort 'm niet zo goed, ik vind de kast best wel mooi. Ander alternatief is zelf een pc in elkaar steken, ik heb hier al ervaring mee. Maar ik zag daarnet in de winkel deze pc en ik was gecharmeerd... Doen of niet doen?

• cocico
Niemand die ervaring heeft?

Verwijderd

de 6200se of de x300se, zijn allebij beroerde kaarten, tegenwoordig heb je voor 130€ al een 6600GT

1 gig geheugen is zat, verder is overclocken nooit een garantie dus daar moet je niet op voorhand van uit gaan want dan valt het vies tegen als het niet lukt.

een extra IDE schijf kan altijd, als je onboard IDE channels vol zitten kan je een PCI IDE controller kopen.

• cocico
Ik weet dat overklokken nooit garanties biedt, maar in het Athlon OC-topic, komen steevast hogere kloksnelheden naar voor. Maar ik weet dus niet hoe het zit met de mogelijkheden van deze pc, alleen iemand die 'm heeft zal dat dus kunnen zeggen.

Inderdaad, IDE-kaartje is een mogelijkheid.

1Gb is nu inderdaad voldoende zat, maar met het oog op Vista is meer denk ik wel aangeraden? En dan moet ik de twee latjes upgraden met 1Gb modules, om in dualchannel te kunnen blijven draaien.

De X300SE is niet slechter dan mijn Radeon 8500LE, dus daar ben ik best tevreden mee. Later kan ik dan altijd upgraden naar iets leukers (alhoewel, de voeding moet het ook trekken...)

Ik neig eigenlijk meer en meer naar zelfbouw; maar dit systeem is echt mooi en stil en compact en zo... :7

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
dan maak je een barebone op basis van een Shuttle o.i.d.

Kan je stil maken door stille koelers en stille voeding.
Is ook mooi (Vind ik)
En ook nog best compact
en valt ook uit te breiden

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Pagina: 1