beste tweakers,
Ik ben al dagen aan het zoeken naar de oplossing voor mij probleem, het is alsvolgt.
Ik ben vrij beginneling en ben een php/mysql pagina aan het maken waarbij je mensen kan invoeren/zoeken/updaten naja alles wat daar bij komt kijken, nou heb ik een probleem met de select query voor een zoekformulier.
Het zoekformulier bestaat uit heel veel velden, bijmekaar wel 15.
Met o.a voornaam/achternaam/postcode/straat/plaats/leeftijd enzovoort.
Momenteel heb ik een query in de trend van.
Select * from tabel where voornaam LIKE %_POST['voornaam']% or achternaam LIKE ( en zo dus verder.
Alleen maar OR OR OR achtermekaar.
Dit geeft gewoon geen goede resultaten, want als ik als voornaam mijn naam intik en een woonplaats van iemand anders, dan komen ze nog niet tegelijk naar voren, ook niet als ik ze tussen haakjes zet.
Het zou als volgt moeten werken.
Elk veld wat ingevoerd is (hierop moet dus worden gecontroleerd), moet op worden gezocht.
Ongeacht of de voornaam wel bij de plaats hoort e.d.
AND heb ik ook al geprobeerd maar daar moeten de velden precies kloppen dus daar heb ik niks aan.
In de topics die hier al over zijn gemaakt, heb ik nog geen oplossing gevonden die mij op weg helpt.
De fulltext searching waar iedereen het over hebt snap ik niet
Ik zat ook nog te denken van , kan je niet alle ingevoerde zoekvelden in een string plaatsen en dan daar op zoeken zoiets als.
Select * from table where $zoekvelden LIKE $ingevulde_zoekvelden
Wat ik ook probeer het komt allemaal uit op niks
Wie kan mij helpen hoe zoiets nou wel moet.
Alvast bedankt.
Ik ben al dagen aan het zoeken naar de oplossing voor mij probleem, het is alsvolgt.
Ik ben vrij beginneling en ben een php/mysql pagina aan het maken waarbij je mensen kan invoeren/zoeken/updaten naja alles wat daar bij komt kijken, nou heb ik een probleem met de select query voor een zoekformulier.
Het zoekformulier bestaat uit heel veel velden, bijmekaar wel 15.
Met o.a voornaam/achternaam/postcode/straat/plaats/leeftijd enzovoort.
Momenteel heb ik een query in de trend van.
Select * from tabel where voornaam LIKE %_POST['voornaam']% or achternaam LIKE ( en zo dus verder.
Alleen maar OR OR OR achtermekaar.
Dit geeft gewoon geen goede resultaten, want als ik als voornaam mijn naam intik en een woonplaats van iemand anders, dan komen ze nog niet tegelijk naar voren, ook niet als ik ze tussen haakjes zet.
Het zou als volgt moeten werken.
Elk veld wat ingevoerd is (hierop moet dus worden gecontroleerd), moet op worden gezocht.
Ongeacht of de voornaam wel bij de plaats hoort e.d.
AND heb ik ook al geprobeerd maar daar moeten de velden precies kloppen dus daar heb ik niks aan.
In de topics die hier al over zijn gemaakt, heb ik nog geen oplossing gevonden die mij op weg helpt.
De fulltext searching waar iedereen het over hebt snap ik niet
Ik zat ook nog te denken van , kan je niet alle ingevoerde zoekvelden in een string plaatsen en dan daar op zoeken zoiets als.
Select * from table where $zoekvelden LIKE $ingevulde_zoekvelden
Wat ik ook probeer het komt allemaal uit op niks
Wie kan mij helpen hoe zoiets nou wel moet.
Alvast bedankt.