[Niewsgroepen] vraag over aanbieden nzb

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 16:39
Wie kan mij een helder antwoord geven over het volgende:

Ik heb een site, waar je .nzb files kan downloaden, welke in veel nieuwsclients zijn te importeren.
Nu hoor ik van de ene persoon dat dit wel is toegestaan, en de andere zegt weer van niet.

Imho bied je zelf geen warez oid aan, wanneer je iemand een .nzb file geeft.
het is volgens mij net als het doorlinken naar.....

heb ik dit goed ?
of kan ik mijn site maar beter offline gooien ? :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Je vergeet je site te melden ;) :+

• theezeefje
ik ben mijn GoT account lief :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 20:37
Je zou opzich kunnen zeggen dat het voor legale downloads te gebruiken (bedoelt! :Y)) is en dat het daarme ook legaal is. Ik gebruik zelf de nieuwsgroepen ook, zelfs voor legale dingen (af en toe).

(ps. heb je ook zo'n leuke disclaimer waarin je zegt dat je niet verantwoordelijk bent voor de nzb'tjes die geupload worden etc. :P?)

• theezeefje
aapenootjes schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:14:
Je zou opzich kunnen zeggen dat het voor legale downloads te gebruiken (bedoelt! :Y)) is en dat het daarme ook legaal is. Ik gebruik zelf de nieuwsgroepen ook, zelfs voor legale dingen (af en toe).

(ps. heb je ook zo'n leuke disclaimer waarin je zegt dat je niet verantwoordelijk bent voor de nzb'tjes die geupload worden etc. :P?)
disclaimer heb ik nog niet,
maar zal dat wat uitmaken ?
Op het moment dat het aanbieden van nzb's niet is toegestaan, zal het brein boeien of je wel of niet een disclaimer hebt :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56
Ach, als het niet mag krijg je toch eerst een waarschuwing voordat de boetes op je mat liggen, ik zou 'm gewoon zo lang iig laten staan. Hij kan er snel genoeg af :)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het lijkt me eigenlijk hetzelfde principe als die E-Donkey/E-mule (ed2k) links en aangezien een aantal sites die zulke bestanden aanboden gesloten zijn lijkt me dat het aanbieden van nzb's een soortgelijk iets zal zijn.
Hoe het zit als je op je site zelf de nzb moet aanmaken zou ik totaal niet weten (ik ga maar even geen site noemen, maar op diverse sites kun je zelf een nzb maken maar daarvoor moet je dus wel weten wat de bestandsnaam is en in welke groep het staat).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• theezeefje
iemand anders nog een idee ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je mag in nederland geen bestanden met copyright aanbieden, dat doe je niet. Trek zelf je conclusie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:52:
Je mag in nederland geen bestanden met copyright aanbieden, dat doe je niet. Trek zelf je conclusie.
Waarom zijn dan wel torrent-sites en E-donkey-sites down gegaan? Uit angst wat volgens jou onterecht is?

Verwijderd

Even een klein berichtje over wat Osiris vraagt.

Het verschil van NZB en torrents edonky DC++ en andere meuk is als volgende.

Torrents,Edonkey en Kazaa en/of andere meuk zijn sharing programma`s dit is illegaal omdat alles wat je download moet je ook wat content sharen....

NZB is het tegen overgestelde hier hoef je niets te sharen en download je alleen een bestandje.
Dit bestandje weet waar alle losse rarretjes staan en koppelt deze aan elkaar en download de bestandjes.

Als je echt veilig wilt zijn moet je geen games en software aanbieden dit is hoe dan ook auteursrechtelijk beschermt.
Beeld matriaal en Muziek moet geen probleem zijn en mag gewoon gedownload worden (met of zonder nzb file) maar dan wel voor eigen gebruik de uploaders zijn daarom wel illegaal bezig maar ja dat doe je niet ;)

Citaat van brein
Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt. Dit geldt niet voor interactieve software, waaronder ook computerspellen. Die mogen helemaal niet zonder toestemming gedownload worden.
Meer lezen http://www.anti-piracy.nl/piraterij/faq.asp

In het kort

Naar mijn mening is het hosten van NZB`s legaal maar hou in de gaten dat het een grijs gebied is.
Zo zie je maar weer dat de wetgeving een gatenkaas is en wat zo weer veranderd kan worden.
Ik zou ook gewoon de site van Brein in de gaten en volg gewoon wat de vorderingen zijn voor wat betreft NZB`s.
Ze staan niet direct voor je deur met handboeien dus je kunt gerust slapen :*)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En waarom kick je daar een drie jaar oud topic voor?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:46:
En waarom kick je daar een drie jaar oud topic voor?
Ha ha ha ha ha stupid me totaal niet gelet op de datum. }:O
Ik kwam deze tegen met het zoeken

Ha ha ha nou kan weer gesloten worden! 8)7

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 10:29
Eerst doe je een megakick en dan zet je er nog eens een citaat van Brein bij. Dat is nu juist de plek waar je niet moet kijken voor antwoorden. Brein kan zoveel vertellen, maar ze hebben al zoveel gezegd wat niet door de wet is beschreven, of dat de wet iets juist wel toestaat (en Brein vindt van niet).

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Lijkt me duidelijk. Wat een toevoeging aan een topic uit 2005 :Y
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.