Toon posts:

[XP] Laptop hangt bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegevens:

ACER aspire AMD64B 3000+
2 latjes van 256 (333mhz? ben niet zeker)
dvd writer, usb, cardreader,.....

Probleem:

hangt bij HD check
valt willekeurig uit; gewoon volledig af (voeding in orde, geen probleem met voeding en batterij)
hangt bij inloggen
start volledig op, maar zie niets op scherm, maar kan door bvb ctrl-esc --> pijl omhoog --> enter --> enter hem afsluiten, dus opgestart maar scherm weg.

Ondernomen pogingen:

geheugen es getest met memtest (dosversie had ik, eerst met een bootcd opgestart dus in een soort dos); alles ok, es alle combinaties geprobeerd, 1 latje, 2 latjes, geswitched,...

hd es uitgehaald, volledig afgekoeld, trug ingestoken, zonder resultaat.

cardreader verwijderd, WLAN kaart uitgehaald, nog een of andere wifi kaart dacht ik uitgehaald, zonder resultaat.

xp erop zetten, dan vlug backups nemen (natuurlijk het moment dat hij crasht heb je geen backups genomen; typisch >:) ). iedere keer tijdens de install loopt hij vast bij hd check.

Mijn conclusie? Ik denk HD om zeep. iemand nog zo'n vervelend probleem gehad? ben er nie wild mee geweest, heb hem wel altijd bij me.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 12:56

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Hardeschijf al getest met bijvoorbeeld Powermax van Maxtor ??

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Heb je nog garantie? Zo ja: claimen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:57
naftebakje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:39:
Heb je nog garantie? Zo ja: claimen.
Gedeeltelijk met ^^. Als ik jou was zou ik eerst een 2,5 naar 3,5 inch convertertje halen of een 2,5 inch USB behuizing zodat je je gegevens kan backuppen. Daarna zou ik met bijvoorbeeld Hirens Boot CD je harde schijf eens formatteren. Als je HDD dan WEL door de HD-Check komt kan je altijd nog je recovery cd erin gooien als je die hebt, zo niet neem je een middagje vrij en ga je windows opnieuw installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:45:
[...]

Gedeeltelijk met ^^. Als ik jou was zou ik eerst een 2,5 naar 3,5 inch convertertje halen of een 2,5 inch USB behuizing zodat je je gegevens kan backuppen. Daarna zou ik met bijvoorbeeld Hirens Boot CD je harde schijf eens formatteren. Als je HDD dan WEL door de HD-Check komt kan je altijd nog je recovery cd erin gooien als je die hebt, zo niet neem je een middagje vrij en ga je windows opnieuw installeren :)
goed idee, maar 'k ben bang dat als er toch een slechte sector inzit, ik dit probleem met verloop van tijd terug zal hebben.
Ik kan een nieuwe hd claimen, maar aangezien ik oa plc programma's moet controleren op verplaatsing is dat natuurlijk vervelend hem minstens 3 weken kwijt te zijn. Ik heb nu een trage laptop die het nipt haalt (soms durft hij hangen).
Ik heb wel een paar belangrijke autodesk inventor tekeningen staan die ik kost wat kost moet hebben, dus die convertor is wel nog een goed idee bulldog. prijs is wel een enorm nadeel, dus als er tweakers zijn met zo'n converter in west-vlaanderen die es een namiddag het convertortje kunnen missen, laat het me weten, met vergoeding natuurlijk.
Ik wacht spannend jullie antwoord terug. Al zeker bedankt voor het vlugge schrijven

Verwijderd

Topicstarter
wanhopige kick-up poging.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:05
Je gebruikt dus een laptop voor je werk, zonder bijkomende garantie aan te kopen. Ik ben ff aan het kijken voor een laptop voor school, die niet noodzakelijk is, en ben al serieus aan het overwegen zo'n Acer Xtra garantie van 200€ te kopen.
Met alle respect, maar tenzij je 2 laptops van het werk hebt, moet je toch wel een garantie bijnemen of je bent dom bezig. Het lijkt me wel dat je die 200€ nu met gemak terug verdient door ff te wachten op de reparatie.

(en geen backups voor heel belangerijke tekeningen ... je bent 70€/vat dom, oliedom dus)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beetje vriendelijker mag ook wel...

Maar dat gezegd, naftebakje heeft natuurlijk gelijk dat het op z'n zachtst gezegd onverstandig is om geen contingency planning voor dit soort dingen te hebben. Hopelijk een wijze les voor de toekomst. Reken uit hoeveel het kost (tijd is ook geld) om zonder te zitten, vergelijk dat met de prijs van verschillende mogelijkheden (externe HDD voor backups, PURR danwel onsite extra garantie, een volledige reservelaptop) en doe wat financieel het meest zinnig is. Zonder enige vorm van contingency heb je iig een geval van goedkoop=duurkoop...

Verder is het hier geen contactforum, als je (al dan niet tegen vergoeding) iets wilt lenen/kopen, kun je dat op V&A zetten. Ik snap trouwens niet dat je kosten als bezwaar aanvoert voor zelf een converter te kopen- we hebben het hier over een verloopstukje van EUR 5 of minder 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1