USB LineX FM transmitter geeft fluittoon

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik heb al een tijdje een LineX fm transmitter, een apparaatje dat je aansluit op een USB poort waarna het je geluid over de FM frequentie verstuurt zodat je het op elke FM radio kan ontvangen.

Super ding dat wel maar er is 1 ding waar ik nog niet over uit ben: Als ik het apparaat aansluit op 1 van de USB poorten achterin de computer komt er een onwijs irritante hoge fluittoon op de achtergrond door met het geluid, dit is zo goed als weg als ik het ding op 1 van de poorten aan de voorkant aansluit!

Er stoort dus blijkbaar iets aan de achterkant dat aan de voorkant geen problemen geeft?!
Nu vind ik het niet zo'n fraai gezicht dat er een stekker in de voorkant van de computer zit dus zou m eigenlijk graag aan de achterkant aansluiten maar dan wel zonder storing als t ff kan!

Ik zit zelf te denken aan óf de bos kabels die achter de computer hangt óf dat binnenin de computer iets stoort op de USB poort zelf maar ik zou niet weten wat...
Ik krijg binnenkort trouwens een USB hub, als het aan de bos kabels zou liggen zou dit het probleem dan kunnen oplossen?

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat zijn de USB controllers? Hangen de poorten aan de achterkant aan dezelfde controller als de poorten aan de voorkant? Hangen er meer apparaten aan de achterste poorten? etc :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MidnightMotion
limoentje schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:57:
Wat zijn de USB controllers? Hangen de poorten aan de achterkant aan dezelfde controller als de poorten aan de voorkant? Hangen er meer apparaten aan de achterste poorten? etc :)
Het zijn andere controllers, aan de achterste controller hangen meer apparaten maar het maakt niet uit of die er in of uit zijn. Wat wil je nog meer weten van de controllers? Het is USB 2.0 maar merk oid zou ik niet weten, is een Medion pc (MD 8080) met een MSI moederbord (geen idee welk type, kan het ook niet meer terug vinden...)

• remco_k
  • Laatst online: 21-02 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Die transmitter zend een signaal uit, wellicht dat door de positionering van het apparaat of zijn usb kabel meer of minder stoort op overige hardware in je computer. Btw, waaruit hoor je die fluittoon?

Enneh, je weet natuurlijk allang dat het gebruik van dit apparaat in NL verboden is en dat er een kans bestaat op in beslagname en boete?

Alles kan stuk.

• MidnightMotion
remco_k schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:05:
Die transmitter zend een signaal uit, wellicht dat door de positionering van het apparaat of zijn usb kabel meer of minder stoort op overige hardware in je computer. Btw, waaruit hoor je die fluittoon?

Enneh, je weet natuurlijk allang dat het gebruik van dit apparaat in NL verboden is en dat er een kans bestaat op in beslagname en boete?
Ik weet dat het verboden is, kans om gepakt te worden is niet zo groot denk ik dus ach, we zien wel als ze op een dag op de stoep staan :)

On-topic: De fluittoon komt uit de ontvanger, dus zit gewoon in het signaal dat wordt overgestuurd.
Plaatsing maakt niet uit want ik heb m op exact dezelfde plaats staan nu als voorheen toen het apparaat nog in een usb poort aan de achterkant zat, als ik het apparaatje (wanneer het is aangesloten aan de achterkant) verplaats voor zover het kan maakt dit ook totaal geen verschil!

• MidnightMotion
Niemand die hier ideën over heeft?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat de voeding van je PC "inslaat" op de kabel of transmitter.
Afschermen?

Wise enough to play the fool

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik had hetzelfde probleem met deze zender.

Er bleek dus dusdanig veel troep op de 5 Volt lijn van m`n voeding te staan dat de zender kompleet uitviel.

Toch maar een zwaardere voeding erin gezet, nu is het bijna weg.
Blijkbaar is de voeding in het apparaatje niet of nauwelijks gefilterd.
(jammer dat ie niet open kan, anders paste ik hem wel een beetje aan)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik heb het zelfde probleem met mijn GR (Grafische Rekenmachine).
als ik hem aansluit dan begint hij te fluiten , met geen enkel ander apparaat heb ik dit probleem.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• MidnightMotion
ovhees schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 11:51:
Ik had hetzelfde probleem met deze zender.

Er bleek dus dusdanig veel troep op de 5 Volt lijn van m`n voeding te staan dat de zender kompleet uitviel.

Toch maar een zwaardere voeding erin gezet, nu is het bijna weg.
Blijkbaar is de voeding in het apparaatje niet of nauwelijks gefilterd.
(jammer dat ie niet open kan, anders paste ik hem wel een beetje aan)
Moet ik maar eens kijken of ik daar wat mee kan, misschien dat er nog wat overbodige zooi op de lijn zit wat eraf kan en anders eens nadenken over een nieuwe voeding. Heb al eens het idee gehad een stillere aan te schaffen maar het geluid valt dusdanig mee dat het de aankoop van een nieuwe niet waard was, dit misschien wel....Thanx voor de tip!

p.s. Alles kan open met een beetje geweld, netjes dichtmaken is meestal en groter probleem ;)

Pagina: 1