Beste devschuur-tweakers,
Ik heb een probleempje met een functie:
Ik heb een tabelltje aangemaakt in mysql die een sectie weergeeft (s1k, s2k, etc.) en de daarbij horende html-code. De bedoeling is het, dat ik een output krijg zoals in de onderste twee regels van de code hierboven staat: de html-kleur van een bepaalde sectie wordt gekoppeld aan een variabele ($s1k, $s2k, etc.). Die variabele kan ik vervolgens her en der gebruiken.
Nu zit het zo dat de functie op zich wel werkt, maar dat het me niet lukt om het resultaat van die functie vaker dan een keer op te roepen. Wanneer ik bovenstaande code in de browser uitvoer, krijg ik alleen maar het eerste resultaat te zien (de htmlcode van $s1k dus).
Wat vergeet ik, wat doe ik fout? Ik weet het niet
Ik heb een probleempje met een functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php // adhv gewenste sectie, wordt css-kleur uit db gehaald function getsk ($sk = s1k) { // db-connectie ($db) staat in cms/common.php require_once("cms/common.php"); $Query = "SELECT kid, sectie, htmlcode " . "FROM tblKleuren " . "WHERE sectie = '" . $sk . "'"; $result = mysql_query($Query, $db) or die(mysql_error()); $row = mysql_fetch_assoc($result); $sk = $row["htmlcode"]; return $sk; } $s1k = getsk(s1k); echo $s1k; $s2k = getsk(s2k); echo $s2k; ?> |
Ik heb een tabelltje aangemaakt in mysql die een sectie weergeeft (s1k, s2k, etc.) en de daarbij horende html-code. De bedoeling is het, dat ik een output krijg zoals in de onderste twee regels van de code hierboven staat: de html-kleur van een bepaalde sectie wordt gekoppeld aan een variabele ($s1k, $s2k, etc.). Die variabele kan ik vervolgens her en der gebruiken.
Nu zit het zo dat de functie op zich wel werkt, maar dat het me niet lukt om het resultaat van die functie vaker dan een keer op te roepen. Wanneer ik bovenstaande code in de browser uitvoer, krijg ik alleen maar het eerste resultaat te zien (de htmlcode van $s1k dus).
Wat vergeet ik, wat doe ik fout? Ik weet het niet