Windows XP Home installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo

Ik heb bij mijn nieuwe pc windows XP Home OEM geinstalleerd gekregen. Nu had ik gehoord dat je deze windows maar 1x kan activeren. Dus ik d8 ff uitproberen op mijn petium 3 maar wat blijkt deze kan ik ook gewoon activeren en updaten zonder problemen.

Hoe kan dit??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het gewoon een fabeltje is van het 'activeren' :)
Ik doe ook zovaak een herinstall.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
dat zou betekenen dat je elke keer als je moet formatteren een nieuwe licentie zou moeten kopen :P Nee dus, dit kan gewoon :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Je kunt hem in totaal 3x via internet activeren, daarna moet je hem telefonisch activeren.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ja okay maar ze zeggen toch ook dat je het OS maar op 1 pc kan installeren en dat je anders problemen krijgt omdat windows je hardware ofzo iets vergelijkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:42:
Je kunt hem in totaal 3x via internet activeren, daarna moet je hem telefonisch activeren.
Vreemd daar ben ik allang overheen en ik kan hem nog steeds via internet activeren.

Ik maak altijd een custom XP installatie met Nlite als dat er iets mee te maken heeft.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:42:
Nee, dat klopt niet. Hoe het precies zit weet ik ook niet en het zal ook wel met de tijd tussen de activaties te maken hebben, maar je kan vaker dan 3x via internet activeren.

Meer over de Windows Product Activatie vind je hier. :)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Je kan 3x activeren via internet met andere hardware, zodra je het op een ander PC installeerd is er niets aan de hand, keer daarop gaat ook goed, alleen kan het daarna niet weer op de 1e, hij zit dan gekoppeld aan de hardware van de laatste versie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ligt er aan welke licentie je hebt, en met een thuislicentie voor twee processors wil zeggen voor een enkele pc met twee processors. Niet twee verschillende. Je bent dus illegaal bezig, tenzij je een contract hebt bij Microsoft voor grotere aantallen. De activatie nokt er vanzelf mee na een paar keer.
Verder is dit al zo vaak gevraagd, dat je het met de search makkelijk had kunnen vinden, door daar de topictitel in te vullen ipv bij het 'new topic' knopje. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door, want we verwachten wel dat je zelf wat onderzoek doet hier.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.