Ik was eerst op zoek naar losse componenten om mijn Philips setje (kamer) en mijn Logitech X-530 (pc) te vervangen, maar mijn budget is wat te laag daarvoor precies.
Mijn pc gaat weg, komt laptop (Acer Aspire 1692WLMi). Zou ik een Creative Audigy 2 NX USB kopen ipv de onboard audio? Hoe zwaar doet dit af aan de geluidkwaliteit?
Ik zou natuurlijk ook een Audigy 2 Notebook kunnen kopen, maar ik heb dat PCMCIA slot nodig voor een wireless Pre-N kaartje.
.. ik verkoop mijn Philips-ding zodat ik wat meer budget heb, dus mijn HiFi installatie moet ook een Tuner/Cd-speler hebben. In losse componenten is dit imho niet echt meer te doen (en wat te duur).
Mijn oog was dan gevallen op de Yamaha Pianocraft: er zijn twee versies van: de E400 en de E600.
Yamaha Pianocraft CRX-E400
kieskeurig specs
hier te vinden o.a.: Pixmania.be
Yamaha Pianocraft CRX-E600
kieskeurig specs
De E600 kan DVD's enz afspelen maar heeft minder vermogen:
De E600 is 2x40W
De E400 is 2x60W..
Maakt dit veel uit? Want: de speakers zijn bij deze setjes gelijk. Dus zit het verschil in de versterker/tuner/cd-dvd...
En is de geluidskwaliteit die één van deze setjes produceert superieur aan die van mijn Philips set?
Ik luister vooral naar techno, trance etc.. en de radio staat ook veel op.
Welke zouden jullie kiezen? E400 of E600, en met Audigy 2 of toch niet?
Of mss een heel andere setup? Budget ligt dus rond de 400 euro @ max.
Thnx
Mijn pc gaat weg, komt laptop (Acer Aspire 1692WLMi). Zou ik een Creative Audigy 2 NX USB kopen ipv de onboard audio? Hoe zwaar doet dit af aan de geluidkwaliteit?
Ik zou natuurlijk ook een Audigy 2 Notebook kunnen kopen, maar ik heb dat PCMCIA slot nodig voor een wireless Pre-N kaartje.
.. ik verkoop mijn Philips-ding zodat ik wat meer budget heb, dus mijn HiFi installatie moet ook een Tuner/Cd-speler hebben. In losse componenten is dit imho niet echt meer te doen (en wat te duur).
Mijn oog was dan gevallen op de Yamaha Pianocraft: er zijn twee versies van: de E400 en de E600.
Yamaha Pianocraft CRX-E400
kieskeurig specs
Yamaha Pianocraft CRX-E600
kieskeurig specs
De E600 kan DVD's enz afspelen maar heeft minder vermogen:
De E600 is 2x40W
De E400 is 2x60W..
Maakt dit veel uit? Want: de speakers zijn bij deze setjes gelijk. Dus zit het verschil in de versterker/tuner/cd-dvd...
En is de geluidskwaliteit die één van deze setjes produceert superieur aan die van mijn Philips set?
Ik luister vooral naar techno, trance etc.. en de radio staat ook veel op.
Welke zouden jullie kiezen? E400 of E600, en met Audigy 2 of toch niet?
Of mss een heel andere setup? Budget ligt dus rond de 400 euro @ max.
Thnx