[XP] Csrss.exe trekt veel cpu*

Pagina: 1
Acties:

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:49
Sinds een tijdje heb ik last van een raar probleem. Als ik de PC opstart, dan is er niets aan de hand: als ik geen programma's aanzet (en Google Desktop Search even uitzet) dan gebeurt er ook echt niets. Maar als ik dan de PC een tijdje aan heb staan gaat het programma csrss.exe de hele tijd zo'n 20/30% van de CPU trekken. Ik heb al gecheckt of het de IRC-worm is waarover ik met Google veel heb kunnen vinden is, maar deze csrss.exe lijkt gewoon die van Microsoft te zijn; hij staat in system32 en niet zoals de worm in de windows-map. Wie heeft enig idee hoe ik csrss.exe weer 'normaal' krijg? Normaal gebruikt ie af en toe 1 tot 2% van de CPU. Andere programma's die ik vaak draai als het probleem zich voordoen zijn iTunes, Outlook, MSN, Google Desktop Search/Google Talk, MS Antispyware.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk eens met bijvoorbeeld process explorer wat dat proces allemaal doet :P Je hebt het erover dat je uitgebreid gezocht en geprobeerd hebt. Er zijn echter vele irc-wormen dus handig om het beestje even bij naam te nomen. Gebruik ook alinea's in je posts. Dan is het veel beter te lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MisterData
Ik heb gekeken; het csrss-proces bestaat uit een aantal threads, waarvan twee steeds rond de 20% en 5% van de CPU gebruiken. Ik zal zo de PC eens opnieuw opstarten en kijken of deze threads er dan ook zijn. De stacktrace van die threads laat het volgende zien (op ieder moment):

Afbeeldingslocatie: http://dev.trag.nl/csrss_1.PNG

• MisterData
Het probleem lijkt opgelost te zijn nu ik Google Desktop Search, Google Talk en MS AntiSpyware uitgeschakeld heb :)