Toon posts:

Meerdere websites op 1 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik huur webspace en heb daar verschillende websites opstaan. De verwijzingen van de verschillende .be domeinen naar deze zelfde server doe ik bij de Zone-edit website. Alles werkt perfect en via de cloaked optie blijft de .be naam ook staan als ik naar een website surf, maar als ik in het menu navigeer is er onderaan nog altijd de echte url te zien (dus vb. www.mijnserver.be/dewebsite ipv www.dewebsite.be).

Is hier iets aan te doen, want dit oogt niet erg professioneel vind ik...

Thanks!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:03
Ligt aan je provider, en als het om een eigen server gaat is dit zeer makkelijk, zo gemakkelijk dat het zelfs wel minstens op 25.300 sites te vinden is.

rm -rf ~/.signature

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Je linkjes staan dan gewoon verkeerd in je menu. Als jij via zone-edit goede domeinen hebt aangemaakt, zou je ook al je links moeten kunnen verwijzen naar : www.dewebsite.be ipv www.mijnserver.be/website.

Je source is gewoon fout vermoed ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwijs in mijn source gewoon naar bijvoorbeeld "welkom.html". Dus wat jij zegt is dat ik daar gewoon moet verwijzen naar http://www.mijnwebsite.be/welkom.html ? Dit zal wel werken, maar is dit de enige en juiste manier?

Het gaat trouwens om een gehuurde server...

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

edit:
Oops, had niet gezien dat het om een 'cloaked' opzet gaat. Dan is het inderdaad normaal dat je dat blijft zien, zie ook de reactie hieronder

[ Voor 75% gewijzigd door rvm op 27-08-2005 12:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:09:
Is hier iets aan te doen, want dit oogt niet erg professioneel vind ik...
Zorgen dat je een account neemt waar je vhosts op kan draaien.
Zoals je het nu doet zal je altijd in statusbalkjes een URL zien.

Dat hoort zo, is volkomen normaal en je hoort ook van mijn statusbalk af te blijven (dus geen fscking klote scrippies die scrollende reclameboodschappen in mijn statusbalk proppen plz.).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
bijvoorbeeld : http://www.tennisclubham.be
Deze website staat op de server www.gpneeroeteren.com

De verwijzing die via zone-edit werd ingesteld is http://www.gpneeroeteren.com/tcham. Werkt allemaal perfect maar als ik dus over het menu ga zie je de echte url. Ik begrijp wel dat dit op te lossen is door wat er zonet al gesuggereerd werd (http://... toevoegen) ; maar is er geen andere en meer correcte manier?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
ik denk dat het hier gaat om 'shared' hosting.. En niet eens 'dedicated' zoals de TS doet vermoeden. Maar de TS is hier niet duidelijk over (matige topic start, had duidelijker gekunt).

Ik mis bv welk hosting panel wordt er gebruikt ( cPanel / Plesk etc ) of Geen kan ook ..
Waar ben je gehost ?

Of je wilt 'speculaties' blijven horen want het kan zoveel zijn

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik onduidelijk was, maar het gaat inderdaad over een shared hosting account bij Combell (http://www.combell.com)

Zij hebben een eigen "Combell control panel" (waarschijnlijk een variant op een bestaande, maar dit kan ik niet zeggen).

• mrFoce
ik denk eerlijk gezegd dat het niet mogelijk is om voor elkaar te krijgen wat jij voor ogen heb.
Dit omdat je DNS blijkbaar extern is geregeld, niet dat dit heel veel uitmaakt maar de methode die jij wil is volgens mij alleen mogelijk als jou provider op zijn server 'de dns instelling' instelt voor de specifieke domeinen ( virtual hosts) en ik denk eerlijk gezegd niet dat hun dat voor jou willen doen. De meeste bedrijven weigeren dat namelijk aangezien ze liever hebben dat je een 'duurder' pakket neemt om dat voor elkaar te krijgen.. Ik zou even contact opnemen met je host wat die kunnen je beter helpen dan 'iemand' hier..

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zit het wel zo in elkaar.

Verwijderd

Wat jij nodig hebt is een resell account. Dan kun je oneindig veel kleinere accounts maken. Je moet even iemand zoeken met een dedicated, die kan jou dan weer die resell geven.

• mrFoce
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:44:
Wat jij nodig hebt is een resell account. Dan kun je oneindig veel kleinere accounts maken. Je moet even iemand zoeken met een dedicated, die kan jou dan weer die resell geven.
onzin, ik heb ook een shared hosting pakket en heb kan dit oneindig. ( unlimited cPanel addOn domeinen )

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik zal op aanraden van verschillende personen contact opnemen met het hosting bedrijf, aangezien er geen éénduidige oplossing blijkt te zijn.

Verwijderd

gideon82 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:45:
[...]

onzin, ik heb ook een shared hosting pakket en heb kan dit oneindig. ( unlimited cPanel addOn domeinen )
Ja, maar wat maakt dat mijn reactie tot onzin?

• mrFoce
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:19:
[...]

Ja, maar wat maakt dat mijn reactie tot onzin?
jij zegt dat die een RESELLER account nodig heeft, maar dat is ONZIN want een shared account kan ook over die optie bezitten. Dus daar slaat het onzin op :)
Pagina: 1